Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:14:18 GMT

آغاز پویش کتابخوانی در همدان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۸۱۸۹

آغاز پویش کتابخوانی در همدان

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- احمدرضا احسانی گفت: این پویش در راستای اولویت فرهنگی کشور و استان در زمینه افزایش جمعیت و ترویج فرهنگ فرزندآوری شکل گرفته است که در این کتاب به ابهامات و شبهات پاسخ داده می‌شود.

او از دیگر رویکرد‌های این پویش را ترویج فرهنگ کتابخوانی، پرداختن به مساله ضرورت افزایش جمعیت و موانع پیش رو عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان از ۱۷ ماه پیش در دستور کار قرار گرفته است و پس از تشکیل کمیته علمی، ۸۰ مورد از مسائل و مشکلات فرهنگی استان احصا شد که در نهایت با پایش این آسیب‌ها به پنج مساله اولویت دار رسیدیم.

احسانی گفت: در این زمینه کمیته پنج گانه شامل کمیته فرهنگ، هنر و رسانه به دبیری اداره کل ارشاد اسلامی، کمیته امور دینی به دبیری سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته تعلیم و تربیت به دبیری آموزش و پرورش، کمیته اجتماعی، زنان و خانواده به دبیری مدیرکل امور بانوان استانداری، کمیته اقتصاد و فرهنگ به دبیری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شد.

او گفت: این کمیته‌ها موظف هستند تا با حضور اعضای حقیقی و حقوقی جلسه‌هایی تشکیل دهند و نسبت به تدوین و تعیین اقدامات ملی و استانی و اهداف متناظر با آن اقدام کنند.

این مسئول گفت: کمیته فرهنگ، هنر و رسانه با برگزاری نشست‌های متعدد پنج مشکل را احصا کرد که شامل «ساماندهی ضعیف هنرمندان در راستای اولویت‌های فرهنگی استان»، «نبود رویکرد کارآفرینی و ارزش آفرینی از فرهنگ و هنر بین شاغلان این حوزه»، «کمبود سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تقویت امور فرهنگی، اجتماعی و دینی»، «بی توجهی به نیاز‌های محلی در برنامه ریزی فرهنگی» و «ضعف در فضای رسانه‌ای و جولان شایعات در کانال‌ها و گروه‌های مورد استفاده شهروندان» است.

احسانی گفت: برنامه‌ها و راهبرد‌های ترسیم شده در هر یک از کمیته‌ها باید متناسب با وظایف ذاتی دستگاه‌های عضو این کمیته ها، در نظر گرفتن ۱۳ راهبرد پیش بینی شده در سند راهبردی کشور و متناسب با اولویت‌های پنجگانه استان باشد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارشاد اسلامی کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ خانم مداحی کارش را با ۶ گله آغاز کرده است، اما اکنون ۲۱ گله و دامدار عضو هسته نژاد خالص مهربان هستند.

خانم مداحی با تأکید بر اینکه از زمان آغاز طرح ملی اصلاح نژاد گوسفند بر پایه آمیخته‌گری بر نژاد رومانف کانادایی در مرکز، اصلاح نژاد مهربان هم آغاز شد، گفت: ما توانستیم برای استان همدان و اجرای این طرح اعتبار بگیریم.

او با اشاره به اینکه، حدود نیمی از یک میلیون و ۴۱۹ هزار رأس دام سبک استان همدان گوسفند نژاد مهربان است، افزود: ویژگی‌های این نژاد بومی؛ تولید بیشتر گوشت نسبت به نژاد‌های ناخالص، درصد باروری و دوقلوزایی بالاتر و در نتیجه بهره‌وری بیشتر و همچنین سازگاری با آب و هوای استان است.

از آغاز طرح اصلاح نژاد دام سبک در استان همدان تاکنون، حدود ۱۵ هزار راس دام اصلاح نژاد شدند.

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • «پای تختی هستیم»
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است