Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:11:02 GMT

اجرای پویش «نهال به جای سبزه» در همدان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۸۴۳۹

اجرای پویش «نهال به جای سبزه» در همدان آغاز شد

حسین خانجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش در راستای مشارکت عمومی و حضور سبز شهروندان برای ترویج فرهنگ درختکاری، جلوگیری از اسراف و هدر رفت آب و همچنین هزاران تن بذر خوراکی و غلات برای درست کردن سبزه هفت سین نوروزی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای پویش نهال به جای سبزه تا ۱۰ اسفند ماه در همدان ادامه دارد، تصریح کرد: برای اجرای این پویش، بذر درخت افرا و کود کمپوست به صورت رایگان در بوستان مردم و مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز با همکاری شورای هماهنگی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان خاطرنشان کرد: این سازمان هشت هزار اصله نهال مثمر را در هفته منابع طبیعی که از ۱۵ اسفند آغاز می شود در قالب پویش مردمی با شعار «ایران سر سبز، هر ایرانی یک درخت» و به پاسداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید والامقام استان همدان و یادبود شهدای مدافع حرم به صورت رایگان توزیع می کند.

وی گفت: هفته منابع طبیعی و درختکاری فرصتی است برای توجه بیشتر شهروندان به توسعه فضای سبز و جلب مشارکت مردم برای کاشت و نگهداری درختان و اختصاص فضای کوچکی از محیط کار و زندگی برای کاشت نهال، که در این راستا شهرداری همدان نسبت به راه اندازی سامانه ثبت نام نهال اقدام کرده و شهروندان می توانند از این طریق هم نسبت به دریافت رایگان نهال اقدام کنند.

خانجانی اظهار داشت: در راستای اجرای این پویش، شهروندان می توانند به جای سبزه سفره های نوروزی از نهال های کوچک استفاده کنند.

وی با اشاره به کاشت هشت هزار اصله نهال مثمر تا پایان اسفندماه در شهر همدان، گفت: شهروندان متقاضی کاشت نهال رایگان در منازل خود می‌توانند تا ۱۲ اسفندماه برای ثبت‌نام غیر حضوری از طریق سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری به نشانی اینترنتی http://simasabz.hamedan.ir اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدام شهرداری همدان برای کاشت نهال در محدوده منازل شهروندان، افزود: باغداران محدوده شهر همدان نیز می توانند با مراجعه حضوری و ارائه سند مالکیت و کارت شناسایی حداکثر تا ٢٠ اصله نهال مثمر را به صورت رایگان دریافت کنند.

برچسب‌ها شهرداری همدان کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری شهر همدان روز درختکاری سفره هفت سین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری شهرداری همدان کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری شهر همدان روز درختکاری سفره هفت سین شهرداری همدان منابع طبیعی کاشت نهال فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان گفت: این پویش از امروز به مدت چهار روز با هدف آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.
فریبرز جباری پیش بینی کرد: در این طرح حدود ۵۰۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش غربالگری قرار بگیرند.
شهرستان لردگان در فاصله ۱۹۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • اجرای پویش « با انرژی» در غرب مازندران