Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@00:18:46 GMT

این دارو قاتل کلیه است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۸۶۸۳

این دارو قاتل کلیه است

باشگاه خبرنگاران جوان - به نقل از سایت یوریک الرت ، برخی دارو‌ها می‌توانند عوارض جدی مانند آسیب حاد کلیه (AKI) ایجاد کنند. در این صورت کلیه‌های فرد به طور ناگهانی به درستی کار نمی‌کنند، که میتواند از کاهش جزئی عملکرد کلیه تا نارسایی کامل آن متغیر باشد. بدون درمان سریع، سطوح غیر طبیعی املاح و مواد شیمیایی می‌تواند در بدن انباشته شود که بر توانایی عملکردی صحیح سایر اندام‌ها تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کلیه‌ها به طور کامل غیر فعال شوند، ممکن است فرد نیاز به دیالیز یا پیوند کلیه داشته باشد و می‌تواند کشنده باشد.

محققان داده‌های ۷۰۲۲۶۵ نفر بزرگسال را از یک پایگاه داده مراقبت‌های اولیه در برای بررسی نسخه‌های NSAID در طی دو سال تجزیه و تحلیل کردند. طبق نتایج کاهش تجویز نسخه‌های NSAID پیشنهاد شد این تجویز شامل کسانی است که در معرض خطر بالاتر ابتلا به AKI هستند.
اما به افراد هم، چون بیماران مسن‌تر و کسانی که بیماری‌های طولانی مدتی مانند بیماری مزمن کلیوی و دیابت داشتند، همچنان تجویز میشود. دکتر فریز دانشیار بهداشت عمومی در دانشگاه ساوتهمپتون
گفت: اکثر تجویز کنندگان به خوبی از خطرات NSAID ها، به ویژه التهاب و خونریزی در دستگاه گوارش آگاه هستند، اما مطالعه ما نیاز به توجه بیشتر به این خطر AKI را نشان می‌دهد. پزشکان عمومی، پرستاران و داروسازان باید آگاه باشند و در مورد قطع (یا عدم تجویز) NSAID‌ها در بیماران پرخطر فکر کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت بدن کلینیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که می‌خواست خدا شود!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که می‌خواست خدا شود!
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • دکتر ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت