Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در بهمن ماه ۱۴۰۰ و در کمال تأسف 34 نفر از هموطنان عزیز مان را در سیستان و بلوچستان با نتیجه مثبت آزمایشگاهی کووید -۱۹ از دست دادیم.

دکتر سید محمد هاشمی شهری در گفت وگو با ایسنا افزود: این تعداد در مقایسه با دی ماه ۱۴۰۰ که تعداد موارد فوت مثبت در استان 15 نفر بود تقریبا 126 درصد افزایش یافته است و تعداد کل موارد فوت مثبت کرونای استان تا پایان بهمن ماه به 2665 مورد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد موارد شناسایی شده جدید کرونا در  بهمن ماه را 24 هزار و 780 نفر اعلام کرد و گفت این تعداد هم نسبت به ماه قبل از آن تقریبا 24 برابر بیشتر بوده است.

وی در عین حال تاکید کرد که تعداد واقعی ابتلا بیشتر از موارد مثبت شناسایی شده می باشد زیرا در همه دنیا و همه کشور، تعدادی از بیماران با وجود ابتلا به سویه امیکرون بدلیل ضعیف بودن علایم به مراکز غربالگری، کلینیک ها، مطب ها و یا بیمارستان ها مراجعه نمی کنند و یا با تشخیص بالینی توسط همکاران پزشک تحت درمان قرار می گیرند.

دکتر هاشمی شهری افزود: بیش از 70 درصد از موارد فوت مثبت فاقد سابقه تزریق واکسن و یا دارای بیماری های زمینه ای مانند فشار خون و یا دیابت بوده و یا سن بالا داشته اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۸۹۶ نفر دیگر  از بیمارانی که با علایم تنفسی در بیمارستان های استان بستری شده بودند در بهمن ماه ۱۴۰۰ با حال عمومی مناسب ترخیص شده آمد و بدین ترتیب تعداد کل بیماران تنفسی ترخیص شده از ابتدا کرونا به 28353 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه هنوز نمی توان گفت به نقطه اوج در همه‌گیری امیکرون در سطح استان سیستان و بلوچستان رسیده‌ایم گفت:  عبور کم هزینه از موج  امیکرون همچنان نیازمند مشارکت بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.

دکتر هاشمی شهری با اشاره با بالا بودن احتمال سرایت سویه امیکرون گفت: لازم است تا همه افراد بالای ۱۸ سال نسبت به تزریق ۳ دز واکسن کرونا و افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله نسبت به تزریق ۲ دز واکسن کرونا اقدام نمایند و خانواده هم کودکان ۵ تا ۱۲ ساله خود را با یک دز واکسن ایمن کنند.

وی با اشاره به افزایش محسوس تعداد موارد ابتلا کودکان در موج جدید ناشی از سویه اومیکرون بار دیگر بر ضرورت قرنطینه معکوس کودکان، همانند دیگر گروه های در معرض خطر مثل مادران باردار، افراد مسن، افراد داری نقص ایمنی و مبتلایان به بیماری های مزمن تاکید کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی استان که در تاریخ 30 بهمن ماه از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است گفت: هر چند وضعیت استان ما در مقایسه با استان های دیگر از لحاظ رنگ بندی بهتر است اما باز هم  هیچ شهرستانی با وضعیت آبی نداریم.

وی افزود:  در حال حاضر(ساعت ۱۳:۰۰ روز یکشنبه ۲ بهمن‌ماه) شهرستان های زاهدان، زابل و خاش در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان های ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران و میرجاوه در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر هاشمی ابتلای خوشه ای و خانوادگی  را یکی از ویژگی های سویه امیکرون نام برد و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته اغلب افرادی که به کرونا مبتلا شده معمولا به صورت خانوادگی و جمع ها و دورهمی ها به این بیماری مبتلا شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود افراد آلوده بدون علامت را نزدیک واقعیت های کرونا عنوان کرد و گفت: بهمین دلیل استفاده مستمر ماسک در بیرون از منزل، حتی در مجاورت افراد به طاهر سالم و مهمتر از آن ایمن شدن فرد با کمک واکسن بهترین کار و موثر ترین روش برای پیشگیری از ابتلا به کروناست.

وی با اشاره به دشوار بودن رعایت قرنطینه و رعایت فاصله در داخل خانه و خانواده گفت: طبیعتاً وقتی پدر و یا مادر خانواده به سویه امیکرون مبتلا شد، احتمال ابتلا فرزندان خانواده نیز وجود دارد و همین موضوع اهمیت تکمیل فرایند واکسیناسیون را نشان می دهد.

دکتر هاشمی شهری پرهیز از برگزاری تجمعات و شرکت در دورهمی های خانوادگی را از دیگر  وظایف خانواده عنوان کرد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان سویه امیکرون هاشمی شهری دکتر هاشمی موارد فوت بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟