Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با پیگیری چند مصوبه برگزار شد که طرح «تدوین برنامه جامع رویداد مشهد»، نشان‌سازی مشهدالرضا(ع) در زمینه گردشگری زیارت و احیای هویت تاریخی و اجتماعی محلات، معابر و میادین شهربه تصویب رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهدمقدس در آغاز بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس، با گرامیداشت روز «وکیل مدافع»، اظهارداشت: وکلاء به واسطه کمک کردن به قاضی در تشخیص حق، رسالت بسیار سنگینی را عهده‌دار هستند و برای همه آنها آرزوی توفیق داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحدیان در ادامه با بیان اینکه در اسفندماه، شهدای بسیاری تقدیم انقلاب و نظام اسلامی شدند، گفت: در این ماه، چهره‌های سرشناس و دلاوری چون حمید و مهدی باکری، حسین خرازی، امیر حاج‌امینی، ابراهیم همت، عبدالحسین برونسی، عباس کریمی و ... جان شیرین خود را فدا کردند و شایسته است که یاد و خاطره این اسوه‌های مقاومت را گرامی بداریم.

وی همچنین با تسلیت درگذشت خبرنگار پیشکسوت خراسان، مرحوم «عباس امیریان»، از وی به‌عنوان انسانی وارسته و خبرنگاری منصف یاد کرد و از درگاه خداوند منان علو درجات را برای وی مسئلت نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همچنین با تبریک زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز «مهندس»، افزود: بار اصلی امور کارشناسی شهرداری و مدیریت شهری به دوش قشر مهندسان است؛ مدیون تلاش‌های جامعه مهندسی هستیم و وظیفه ماست که نسبت به این عزیزان، ادای احترام خاصی داشته باشیم.

موحدیان خاطرنشان کرد: برخی از مهندسان هم مطالباتی از شهرداری دارند که مدیریت شهری پیوسته در تلاش است که هرچه سریعتر به تعهدات خود عمل کند.

3 اسفندماه، سالروز کودتای انگلیسی خیانت‌بار که منتج به روی کار آمدن «رضاخان» و شکلگیری سلطنت منحوس پهلوی بود، دیگر محور صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در آغاز بیست و هشتمین جلسه علنی شورا بود و اظهارکرد: این کودتا سبب تشکیل حکومتی شد که نیم قرن کشور را به قهقرا برد و زمینه‌ساز حضور انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها شد.

وی همچنین گفت: پس از این کودتا، شرایط به نحوی رقم خورد که افراد دون‌پایه آمریکایی برای بزرگان کشور تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری می‌کردند و کوچکترین مسائل هم بدون هماهنگی و اجازه آنها انجام نمی‌شد.

موحدیان با بیان اینکه «استقلال» یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده و تمام کشورها و ملل دنیا این نظام مقدس را به رسمیت می‌شناسند، افزود: امروز به واسطه انقلاب شکوهمند اسلامی، ایران به کشوری تبدیل شده که در مقابل 6 کشور ایستادگی کرده و این مقاومت جز به برکت خون شهدا نیست.

اطلاع‌رسانی عمومی نسبت به بودجه سال 1401 شهرداری تقویت شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به بودجه سال 1401 شهرداری اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تلاش کمیسیون‌های شورای شهر، لایحه بودجه سال آینده در موعد مقرر به تصویب برسد و به شهرداری ابلاغ شود.

موحدیان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در موضوع بودجه سال آینده باید با دقت بیشتری از سوی شهرداری پیگیری شود، تصریح کرد: همین عدم اطلاع‌رسانی مناسب سبب شده که فضاسازی‌هایی به غلط، نسبت به این مهم و بحث عوارض شاهد باشیم.

وی از شهرداری خواست که کارشناسان هر حوزه به تناسب کار و مسئولیت خود نسبت به تبیین بودجه اقدام نمایند چراکه دستاوردهای مثبتی در انجام تکالیف شهرداری خواهد داشت.

نطق پیش از دستور هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اظهارداشت:در ابتدا بر خود لازم میدانم به عنوان نماینده مردم شریف مشهد در شورای اسلامی جهان شهر برکت و کرامت شهر تذکری مهم به مسئولین امر فرهنگ و برگزارکنندگان جشنواره فجر بدهم.دیربازی است که آنچه در جشنواره فجر در عرصه فرم و محتوا می‌ بینیم هیچ سنخیتی با این نام مقدس و اهداف راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه هنر هفتم که تاثیر ویژه ای در هدایت فکرها و اندیشه‌ها دارد نمی‌بینیم.

وی افزود:متاسفانه در جشنواره فجر امسال فیلم هایی به اکران در آمد که امکان دیدن آن با اعضای خانواده میسر نبود. فیلم‌هایی با سوژه‌های زرد و خاص که فقط نگاهش را به گیشه و بازگشت هزینه و افزایش سود حاصله دوخته است.علیرغم میل باطنی خود باید بگویم که چرا هنر هفتم به جایی رسید که دارد ذائقه مردم را با سوژه‌هایی که دارای مضامین رادیکال نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی هست،عادت می‌دهد.کم قهرمان ملی و ارزشی نداریم،کم افتخارات و دستاودهای شگرف در انقلاب اسلامی نداریم،آیا نباید هنر هفتم و جشنواره مزین به نام مقدس فجر پیشقراول جهاد تبیین در این زمان حساس باشد؟

دائمی ادامه داد:در آستانه روز گرامیداشت انسان‌هایی هستیم که رسالت شان پاسداری و به منصه ظهور رساندن یک واژه مقدس است که فهم دقیق آن و رعایت آن در عمل، زمینه ساز حیات طیبه خواهد بود.آرامش و زیست متعالی همه موجودات عالم مخصوصا انسان زمانی محقق می‌شود که حقشان بجا آورده شود.اما حق چیست و پاسداران از این حق چه کسانی هستند؟حق یعنی تمام موجودات عالم فرصت شایسته بهره‌برداری از آنچه خدا به آن ها عطا کرده را داشته باشند تا با کرامت و استقلال، حیات طیبه را زندگی کنند این یعنی نقطه مقابل انحصار طلبی و ویژه خواری.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: آموزه ای در دین عجیب خود را به رخ می‌کشد و مسیر را روشن می‌کند؛که حق گرفتنی است و دادنی نیست. که دقیقا می خواهد در مقابل انحصار طلبی و ویژه‌خواری قد علم کرده و انقلابی و فعال عمل کند.بر همین اساس در اسلام تمام ساختار های سیاسی و اجتماعی به گونه ای چیده شده که انسان چه بدون واسطه یا با واسطه بتواند حق خود را مطالبه کند.

درجلسه علنی شورای شهر مشهد مطرح شد؛ از تمدید تخفیف عوارض ساختمانی تا ارائه دانش فنی در کشورهای جهان اسلاملایحه ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی در شورای شهر مشهد تصویب شد/ حمایت یکصد میلیارد ریالی از مراکز نگهداری معتادین متجاهربیستمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس؛ میدان شهدا یادآور خاطرات انقلاب و مبارزات مجاهدانه است

وی عنوان‌کرد: یک وکیل باید در تصمیم‌گیری‌ها جهان‌بینی مردمی که او را وکیل خود کرده اند را محترم شمارد و در مسیر آن آرمان‌ها قدم بردارد.در کشور ما و مخصوصا مشهد الرضا (ع) هویت اسلامی و دینی و انقلابی و عمل بر اساس آن جز لاینفک باور مردم بلکه تمام باور مردم است.لذا بی توجهی به این اصل مهم در سیاست گذاری‌ها و تصمیمات کلان و سرنوشت ساز تجاوز به حقوق مردم تلقی می‌شود و در این صورت مردم می‌توانند او را بازخواست کنند.

دائمی تصریح کرد: تصمیات بر اساس کار کارشناسی و در راستای تامین حداکثری حقوق مردم و مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد نه براساس نیت‌های شخصی و جناحی و گروهی و وابستگی‌های این چنینی و یا تامین خواسته ویژه خواران و ایادی رسانه ای خود فروخته شان که سعی دارند عرصه را هر روز سخت و سخت تر کنند.باید بگویم این جا پل صراط وکلای مردم است تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند در حقیقت چه چیزی را تامین می‌کند؟ضروری است که قبل از رای دادن به طرح یا لایحه یا یا ارائه طرحی، اول محاسبه کنند که آیا این به نفع مردم است یا نه؟

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: اگر طرح و لایحه ای به نفع مردم نبود با شجاعت و صلابت و بی هیچ مصلحت اندیشی و تعارفی و با عزمی راسخ برای تحمل فشارها، آنچه را بپسندد که موجب رضایت حضرت حق و عیال او یعنی مردم عزیز گردد.مطالبه جدی و پیگری مجدانه وکلای مردم از مجریان که آنچه به نفع مردم در نظامات سیاست‌گذاری مصوب می‌شود،بی وقفه و با تمام توان در اسرع وقت به منصه ظهور برسانند تا مردم تسهیل‌گری در زیست شهری را تجربه و طعم خدمت را بچشند.

وی ادامه داد:همچنین مطالبه جدی از مجریان برای اتخاذ تصمیمات شجاعانه و قاطعانه ولی عالمانه در حوزه اختیاراتشان که حقیقتا راه حل مشکلات امروز کشور تصمیمات شجاعانه و مدبرانه است و اینکه در این مسیر از هیچ نهراسند و بر خدا توکل کنند. با مردم خود به عنوان وکیل آن‌ها تجدید عهد می‌کنیم که ذره ای از احقاق حق‌شان کوتاه نیایم و در این مسیر تمام دشمنی‌ها،بی‌مهری‌ها و سختی‌ها را به جان بخریم و قطعا وجود این دشمنی‌ها خود دلیلی محکم بر این است که در مسیر حق و برای مردم در حال گذر هستیم که به مذاق جریان‌ها و عناصر وابسته شان خوش نمی‌آید.

دائمی خاطرنشان‌کرد: به مردم عزیز شهر بهشت ما زبان گویای شما هستیم و به خواست شما توفیق این خدمت به ما عطا شده است.پس به ما کمک‌کنید تا به عنوان وکیل شما در راه احقاق حقتان حرکت کنیم و هر جا اندکی از مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی تان فاصله گرفتیم، به ما تذکر دهید‌.

مشروح مصوبات بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، در پایان بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهارداشت: در ابتدای جلسه امروز، طرح «تدوین برنامه جامع رویداد مشهد» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با رای اعضای شورای شهر، به تصویب رسید.

حاجی‌بگلو افزود: براساس این مصوبه، شهرداری مشهد مقدس مکلف است، به استناد بند 6 سیاست‌های اجرایی بخشنامه بودجه سال 1401 شهرداری‌های کشور، ظرف مدت 2 ماه، نسبت به تدوین و ارائه لایحه برنامه جامع رویداد مشهد با تاکید بر رویکردهای مدنظر شورای شهر اقدام نماید.

وی در تشریح رویکردهای مصوب برای این برنامه، گفت: رویداد مشهد هر ساله با عید سعید فطر آغاز و در دهه کرامت خاتمه خواهد یافت و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حمل‌‌ونقلی، حقوقی و ... آن نیز باید تهیه و ارائه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های تعاملی و هماهنگی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله آستان قدس رضوی، استانداری، دستگاه‌های اجرایی و غیره، تصریح کرد: در موضوع ظرفیت‌های مالی و اقتصادی نیز باید از حامیان و پشتیبان‌های مالی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استفاده شود.

حاجی‌بگلو از مکلف شدن شهرداری به نشان‌سازی مشهدالرضا(ع) در زمینه گردشگری زیارت، به منظور ارتقاء دیپلماسی شهری خبرداد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی مجموعه‌های شهرداری، از جمله ایجاد تلویزیون اینترنتی توسط موسسه فرهنگی و هنری «شهرآرا»، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی با موضوعات سوغات، زیارت و ... نیز باید در دستورکار شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: براساس طرح مصوب امروز، شهرداری باید توجه ویژه‌ای به «ورزش و جوانان» و «بانوان و خانواده» داشته باشد و از فرصت‌های موجود در پهنه‌های شمال و شرق شهر مشهد مقدس استفاده کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در تشریح دومین دستورکار و مصوبه بیست و هشتمین جلسه علنی شورا، گفت: در این جلسه، طرح «احیای هویت تاریخی و اجتماعی محلات، معابر و میادین شهر» نیز به تصویب رسید که براساس آن، شهرداری مشهد مقدس باید در راستای احیای هویت دینی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی محلات، معابر و میادین شهر، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و استفاده از منابع موجود، فهرست تمامی عناصر هویتی شهر مشهد مقدس را تهیه و حداکثر ظرف مدت 2 ماه نسبت به تدوین آئین‌نامه احیا و ارتقای هویت محلات، معابر و میادین شهر مشهد با رعایت بندهای مشخص اقدام نماید.

حاجی‌بگلو با تاکید بر اینکه تهیه شناسنامه محلات باید بر معرفی هویت دینی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی و قالب هنری متناسب با آن به منظور اکران در محله، مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ظرفیت‌های اجتماعی محلات اعم از اشخاص (شهدا، ایثارگران، ورزشکاران، هنرمندان و غیره) و اماکن، رویدادها و هرگونه عنصر هویت بخش و همچنین مشارکت شوراهای اجتماعی محلات در اولویت‌بندی و معرفی هویت‌های شاخص هر محله نیز باید مدنظر شهرداری باشد.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر مشهد مقدس جلسه علنی شورای شهر مشهد رئیس کمیسیون حقوقی معابر و میادین شهر انقلاب اسلامی اجتماعی محلات رئیس شورای حاجی بگلو بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، به مناسبت‌های پیش رو اشاره داشت و پیشاپیش هفته شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز معلم و روز کار و کارگر را تبریک و تهنیت گفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در ادامه این نشست، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

حاجی‌بگلو برهمین اساس، در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص مسدود شدن حساب‌های بانکی شهرداری مشهد، گفت: مسدود شدن حساب‌های بانکی در ادوار گذشته هم سابقه داشته و سال قبل هم شاهد بودیم که ریشه در حساب‌های فیمابین شهرداری مشهد با بانک مربوطه داشت.

وی افزود: این مسدود شدن در شرایطی اتفاق افتاد که شهرداری از این بانک، ۳ هزار میلیارد تومان مطالبات دارد؛ در عین حال، به لحاظ حقوقی این موضوع را پیگیری نکردیم و درحال حاضر هم مشکلی وجود ندارد.

حاجی‌بگلو درخصوص جایگاه و اهمیت شهر مشهد هم تصریح کرد: مشهد شهر زیارتی است و برهمین اساس، تمهیدات مختلفی را اندیشیده‌ایم؛ یکی از مهمترین موضوعات، بودجه زیارت و حاشیه شهر بوده که محقق نشده و برای تصویب و اجرایی شدن آن، باید مطالعات لازم انجام و روال قانونی آن طی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در پاسخ به خبرنگار دیگری پیرامون رسانه، گفت: نگاه شورای ششم به حوزه رسانه، نگاه ویژه‌ای است و اصحاب رسانه را از خود می‌دانیم و همیشه خود را پاسخگوی آن‌ها می‌دانیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: این رویکرد حمایتی درخصوص رسانه‌هاست و نه «فیک‌نیوزها» که مدعی رسانه هستند؛ به چنین افرادی اهمیت نمی‌دهیم و اجازه توهین به دیگران را هم ندارند.

وی درخصوص روزنامه شهرآرا هم گفت: نسبت به این روزنامه، انتقاداتی داشتیم و در تذکرات مختلف این موضوع را مطرح کردیم؛ موسسه شهرآرا هم این نقطه نظرات و دغدغه‌ها را مدنظر قرار داد و امروز این مجموعه به عنوان یک رسانه بسیار قوی شناخته می‌شود.

رایگان شدن خدمات اتوبوسرانی، محور دیگر صحبت‌های خبرنگاران در این جلسه بود که حاجی‌‎بگلو افزود: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، در سال ۱۴۰۱، ده خط اتوبوسرانی در حاشیه شهر مشمول ۹۰ درصد تخفیف شد.

حاجی‌بگلو اظهارکرد: علاوه بر این، در سال ۱۴۰۲ هم طرح رایگان کردن اتوبوس به تصویب رسید ولی کمیته انطباق فرمانداری آن را رد کرد ولی در عین حال، تابع قانون هستیم.

خبرنگار دیگری از تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد سوال کرد و حاجی‌بگلو در این خصوص گفت: تفریغ بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید ولی شخص بنده، نسبت به این مصوبه مخالف بودم و نیازمند بررسی بیشتر داشت.

حاجی‌بگلو افزود: در گزارشات دریافتی پیرامون تفریغ بودجه ۱۴۰۱، برخی مبالغ پرداختی به یک فهرست ۱۰۰ نفره نامشخص بود؛ گزارش حسابرسی هم ایراداتی را نشان می‌دهد ولی هرآنچه قانون تصمیم بگیرد، تابع خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پاسخ به سوالی پیرامون تعرفه بهای خدمات شرکت «تات»، تصریح کرد: این بهای خدمات، سال گذشته کاهش یافت؛ در سال ۱۴۰۳ مجاز بودیم که این تعرفه‌ها را براساس نرخ تورم افزایش دهیم ولی این تعرفه‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش یافت که کمتر از میزان تورم است.

خبرنگار دیگری هم در این جلسه به نامگذاری خیابان طبرسی جنوبی به نام مبارک امام‌جواد(ع)، اشاره داشت و پیگیر این مصوبه شد که حاجی‌بگلو در این خصوص گفت: این مصوبه در کمیته انطباق فرمانداری تایید نشده و نامگذاری انجام نمی‌شود.

رویکردهای شورای ششم پیرامون حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی محور دیگر سوالات خبرنگاران در این نشست خبری بود و حاجی‌‎بگلو افزود: شورای شهر و مدیریت شهری، حامی سرمایه‌گذاری است ولی برخی قوانین در این حوزه داریم که دست‌وپا گیر شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: آنچه مسلم بوده این است که جذب سرمایه‌گذار تنها به شهرداری و مدیریت شهری محدود نمی‌شود.

یکی دیگر از خبرنگاران پیرامون طرح سوال از شهردار نکاتی را مطرح کرد و حاجی‌بگلو در پاسخ گفت: این موضوع در دستورکار جلسه علنی آتی شوراست ولی به لحاظ آیین‌نامه‌ای این موضوع وجاهت قانونی ندارد چراکه شهرداری باید ظرف ۱۰ روز از طرح سوال، پاسخگویی کند؛ در عین حال، مشکل خاصی برای طرح سوال و پاسخگویی نداریم و هر عضوی می‌تواند مجدد طرح سوال داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پاسخ به سوالی پیرامون بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ مترو هم اظهارکرد: این پروژه تا هفته دولت درصدد هستیم که بهره‌برداری شود و همه اهتمام مدیریت شهری نیز بر این بوده که تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری تونل‌های خطوط قطارشهری مشهد به اتمام برسد و وارد فاز تجهیز و آماده‌سازی شویم.

یکی دیگر از خبرنگاران از اقدامات مدیریت شهری در حاشیه شهر سوال پرسید و حاجی‌بگلو گفت: عملکرد و اقدامات شورای ششم و شهرداری در این دوره، در حاشیه شهر، به اذعان مردم و مدیران، عملکرد مطلوبی بوده است.

وی افزود: سعی ما بر این بوده که شیب خدمت را به سمت حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار ببریم و با جدیت پیگیر افزایش سرانه‌های خدماتی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی بوده‌ایم تا در این شهر، مناطق کم‌برخوردار نداشته باشیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: براساس همین نگاه بوده که نیمی از بودجه عمرانی شهرداری در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر قرار گرفته و پروژه‌های زودبازده یک و دو را هم اجرایی کردیم؛ امیدواریم دولت و دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز در این خصوص سهم و نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: حتی مطالبات شهرداری از دولت نیز پرداخت نمی‌شود؛ مطالباتی که امروز این عدد به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده و حداکثر اگر ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان آن محقق شود.

مطالبات پیمانکاران شهرداری دیگر محور سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران بود و حاجی‌بگلو در این خصوص افزود: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار دارد و آن‌ها را قلب تپنده اجرایی شهرداری می‌دانیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: این پیمانکاران، سال‌های سال است که با شهرداری در تعامل بوده و نسبت به مدل پیمانکاری شهرداری نیز اشراف دارند.

وی گفت: تاخیر در واریزی مطالبات پیمانکاران همیشه بوده ولی هیچ‌گاه شاهد به این شکل نبوده که پیمانکاری نتواند طلب خود را وصول کند؛ همه سعی ما بر این بوده که تا نیمه اول امسال، تمامی بدهی‌های به پیمانکاران را تسویه کنیم.

حاجی‌بگلو بخش دیگری از صحبت‌های خود را به پروژه‌های زودبازده اختصاص داد و افزود: طی ۳ سال اخیر حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها تعریف کردیم که با خواست و مطالبه شهروندان هزینه و پروژه‌ها اجرا می‌شوند؛ این سیاست‌گذاری نیز در راستای تحقق توسعه متوازن و عدالت‌محور شهر مشهد بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه عملکرد و اقدامات شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، با وجود محدودیت منابع، عملکرد بسیار مطلوبی بوده، گفت: شهردار مشهد هم براساس ارزیابی‌های مختلف صورت گرفته، عملکرد رضایت‌بخش و به مراتب قوی‌تر از قبل داشته است.

یکی دیگر از محورهای سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران، تشریح سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات شورای شهر و مدیریت شهری درخصوص توسعه به شرق بود که حاجی‌بگلو در این خصوص اظهارکرد: به مرور زمان این موضوع را پیگیر هستیم و برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است.

حاجی‌بگلو در پایان با تقدیر از خبرنگاران، گفت: بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شهر مشهد و استان به واسطه همین مطالبه‌گری واقعی و درست و به‌جای اصحاب رسانه به ثمر رسیده است؛ امیدواریم بتوانیم شهری زنده و با نشاط برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد