Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-همزمان با تشدید تنش ها پیرامون اوکراین که به بهانه ای برای افزایش فشارهای واشنگتن بر مسکو تبدیل شده است، برخی گزارش ها حاکی است تحریم های آمریکا احتمالا سه بانک اصلی روسیه و برخی شخصیت های آن را هدف قرار خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، برخی منابع ناشناس گزارش می دهد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد موسسات مالی کشورش را از پردازش تراکنش های بانک های روسی به عنوان بخشی از بسته تحریمی که در صورت تصمیم مسکو برای "تهاجم" به اوکراین اجرا می شود، منع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تحریم‌ها روابط بانکی «دوسویه» بین بانک‌های هدف روسیه (احتمالا Sberbank، VTB و بانک گازپروم) و بانک‌های آمریکایی را که امکان پرداخت‌های بین‌المللی را فراهم می‌کنند، قطع می‌کند. علاوه بر این، امکان دارد دسترسی برخی از اتباع روسی به سیستم بانکی آمریکا قطع شود و آنها در لیست به اصطلاح اتباع ویژه مشخص (SDN) قرار می گیرند و دارایی هایشان در آمریکا مسدود می شود.
لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس، در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که تحریم‌های ضد روسیه که در صورت «تهاجم» روسیه به اوکراین اجرا می‌شود، عمدتا ثروتمندان نزدیک به دولت روسیه را هدف قرار خواهد داد و به شدت کار روسیه را برای دسترسی به بازارهای جهانی سخت خواهد کرد.
مسکو بارها ادعاهای غرب مبنی بر تدارک ادعایی روسیه برای "تهاجم" به اوکراین را رد کرده و تاکید کرده است که هیچ کشوری را تهدید نمی کند و در عین حال نگرانی شدیدش را در مورد فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه ابراز کرده. همزمان، منابع در منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین به دلیل ترس از حمله نیروهای اوکراینی و ادامه گلوله باران دونباس، از تخلیه و انتقال شهروندان خود به منطقه روستوف روسیه خبر داده‌اند.
به گزارش رسانه‌های روسی، وضعیت منطقه دونباس از 3 روز پیش با گلوله باران این مناطق توسط نیروهای اوکراینی به شدت متشنج شده است. منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال 2014 پس از تغییر حکومت در اوکراین بطور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

کد خبر 847176 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه