Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا عرفانی نویسنده و مدرس داستان‌نویسی در حاشیه نشست خبری گردهمایی بانوی فرهنگ که صبح امروز (یکشنبه ۲ اسفند) در محل حوزه هنری برگزار شد، به خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس گفت: انجمن ادبی بانوی فرهنگ با هدف ایجاد بستر مساعدی برای حمایت و فعالیت بانوانی نویسنده‌ای که علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه هستند، تشکیل شده و تلاش کرده‌ایم این بستر با هدف هم‌افزایی بین نویسندگان زن جوان، پیشکسوت و نویسندگان نوقلمی که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند، فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کانون ادبی «بانوی فرهنگ» با بیان اینکه در این بستر باب آشنایی نویسندگان نوقلم و ناشران فراهم شده و نویسندگانی که برای چاپ کردن آثارشان دچار مشکل شده‌اند، تحت حمایت این انجمن قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: نویسندگانی که نوقلم بوده و در آغاز فعالیت نویسندگی قرار دارند، مورد ارزیابی و راهنمایی اعضای انجمن قرار گرفته و تا مرحله رسیدن به چاپ توسط ناشر و حتی رونمایی نیز همراهی می‌شوند.

وی درباره نشست سالانه تولد «بانوی فرهنگ» نیز گفت: این نشست به بهانه اجماع نویسندگان زن برپا می‌شود؛ زیرا تاکنون هر کدام از نویسندگان زن در کشور به صورت پراکنده یا فردی فعالیت داشته‌اند و برگزاری این نشست فرصت تعامل بین نویسندگان زن را فراهم می‌کند.

عرفانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه شکل‌گیری اولیه این کانون گفت: این کانون، ۵ سال قبل با ۵ عضو از نویسندگان زن تشکیل شد و اعضا به این نتیجه رسیدند که محفل زنانه ادبی با حضور همه بانوان فعال در حوزه نویسندگی تشکیل دهند که ابتدا با برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌های نویسندگی و حتی ایجاد مهدهای کودک در کنار فعالیت انجمن این هدف را پیش بردیم.

مدیر کانون ادبی فرهنگ درباره نحوه برگزاری سلسله جلسات نشست انجمن ادبی بانوی فرهنگ با اشاره به برگزاری این جلسات به دو صورت مجازی و حضوری بیان کرد: از بستر فضای مجازی برای مشارکت بانوانی که مسئولیت مادری داشته یا ساکن تهران نیستند، استفاده می‌کنیم و موفق شدیم تعداد زیادی از بانوان بااستعداد و علاقه‌مند به نویسندگی را جذب انجمن کنیم.

وی همچنین افزود: این انجمن صرفا مختص حضور بانوان نبوده و آقایان نویسنده و علاقه‌مند نیز می‌توانند با اعضای انجمن همکاری داشته باشند.

عرفانی در مورد تعداد اعضای انجمن نیز اظهار داشت: انجمن از دو گروه اعضای فعال و عادی تشکیل شده که اعضای فعال ۳۰ نفر و اعضای عادی ۸۰ نفرند. اعضای فعال به صورت مداوم و روزانه جلسات حضوری و مجازی را برگزار کرده و زیر نظر اساتید انجمن، تکالیفی را مستمرا انجام می‌دهند که نهایتا مورد ارزیابی قرار گرفته و تا چاپ اثر نیز مورد حمایت هستند.

وی در مورد شرایط زمان عضوگیری اعضای جدید بیان داشت: سال قبل که دوره چهارم این نشست برگزار شد از طریق سایت، عضوگیری انجام شد و تعداد زیادی از نویسندگان جدید جذب انجمن شدند که امسال هم این عضوگیری روز چهارشنبه و همزمان با برگزاری نشست سالانه انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک https://www.banooyefarhang.com برای عضویت در انجمن ادبی «بانوی فرهنگ» اقدام کنند. همچنین عضوگیری افراد در انجمن صرفا بر اساس علاقه بوده و شرط خاصی برای ورود افراد نداریم.

عرفانی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل جذب نکردن نویسندگان جوان در طول سال افزود: انجمن در سراسر سال برای اعضای جدید دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مستمری برگزار می‌کند که اعضای سابق هم حضور دارند. بنابراین امکان عضوگیری طی سال وجود ندارد.

وی در مورد چاپ آثار اعضای انجمن نیز افزود: تاکنون موفق به چاپ ۱۰ اثر که اغلب رمان بوده شده‌ایم و این روند به صورت جدی‌تر کماکان ادامه دارد و از این تعداد دو مجموعه داستان کوتاه کوتاه در سوگواره دهم با موضوع عاشورا از سراسر ایران و حتی خارج از کشور برای این جشنواره ارسال شد و به چاپ رسید.

مدیر کانون ادبی «بانوی فرهنگ» افزود: در نشست روز چهارشنبه 2 اثر به نام‌های «آسنا و راز کنیسه» به قلم سمانه خاکبازان و «در اسارت نفرت» به نویسندگی عطیه صالحیان رونمایی خواهند شد.

عرفانی درباره میزان موفقیت برگزاری کارگاه‌های مجازی این انجمن با اشاره به برگزاری مجازی کارگاه «شناخت کهن‌الگوهای زن در شاهنامه» در سال جاری گفت: این کارگاه طی ۱۰ جلسه با تدریس سیدحسین شهرستانی و با شرکت ۸۰ نفر عضو با موفقیت برگزار شد و این بستر در حال حاضر تا ۲۵۰ نفر عضو را هم می‌تواند پذیرش داشته باشد.

گردهمایی بانوان نویسنده در جشن تولد ۵ سالگی بانوی فرهنگ، چهارشنبه ۴ اسفند از ساعت ۱۵ در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سارا عرفانی بانوی فرهنگ ادبیات ایران ادبیات فارسی داستان نویسی نویسندگان زن اعضای انجمن بانوی فرهنگ کانون ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس