Web Analytics Made Easy - Statcounter

۶۰۰ تن قیر دپو شده در استان کرمان وجود دارد که در هر منطقه ۱۵ هزار متر مربع اسفالت خواهد شد و طی ۴۰ روز فقط افرادی که درنوبت هستند شاهد آسفالت منطقه خود خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" اولین جلسه اسفندماه شورای شهر ساعتی پیش برگزار شد.

 شعرباف شهردار کرمان در پاسخ به سؤال یکی از اعضای شورای شهر در خصوص بدهی ده‌ساله شهرداری به شهرستان راور گفت: نامه‌ای که ۱۰ سال است بین کرمان و راور ردوبدل می‌شود  مبنی بر این است که شهرداری راور ۷۵۰ تن قیر به کرمان امانت‌داده است  و ۲۳ مکاتبه انجام‌شده است و در همین مسیر ۴۰۰ تن قیر به شهرداری راور پرداخت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در خصوص چگونگی مصالحه شهرداری کرمان با شهردار راور صحبت کرده‌ایم و شهرداری بدهی را باید پرداخت کند ولو با دادن زمین اما اختلاف اصلی این است که بر اساس میزان بدهی مستنداتی وجود ندارد که ما ۷۵۰ تن بدهکاریم بنابر این هر زمان بدهکار بودن شهرداری مستند شد ما راه پرداخت را پیش بینی خواهیم کرد، بنابراین مشکل اصلی عدم سندیت بدهکار بودن شهرداری کرمان است و  مستند بدهی ما مشخص نیست.

عشرت کردستانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز به  ساختمان نیمه‌تمام مقابل زندان استان کرمان اشاره و پیشنهاد کرد: این ساختمان تبدیل به فرهنگسرا شود زیرا  ۳ هزار متر زیربنا دارد و متعلق به شهرداری است که مصوب شده است طی دو سال اقدام به احیا و بازسازی این مکان صورت گیرد که شهرداری با این امر که ماهیت آن کلاً فرهنگ‌سرا باشد، موافقت کرد.

امینی زاده رئیس کمیسیون حقوقی نیز اعلام کرد: قانون شفافیت در خصوص رسیدگی به اموال و مقامات مسئول شورای شهر و کلان‌شهرها باید بررسی شوند و اطلاعات اموال افراد مسئول نیز  ثبت سامانه شوند ولی متأسفانه ۶ ماه است که این سایت در دسترس نیست.

وی تأکید کرد: نه قوه قضائیه به‌عنوان ناظر پیگیر بوده است و نه نهاد مجری، در این سامانه باید افراد خود اظهاری انجام دهند که متأسفانه سامانه‌ای نیست که ثبت اموال انجام دهند اعلام دارایی مسئولین باید صورت گیرد.

امینی زاده تأکید کرد: ۶ سال از اعلام قانون شفافیت مالی و ارائه صورت ‌وضعیت می‌گذرد اما نهادی پیگیر رفع مشکلات آن نشده است و ۶ سال از قانونی که بر زمین‌مانده است نه شورای قبل نه شورای فعلی در طی ۶ ماه بروز رسانی سامانه اعلام اموال انجام‌نشده است، حتی قوه قضائیه هم پیگیر سامانه نبوده است.

 حسین چناریان دوم اسفندماه در صحن علنی شورای شهر اعلام کرد: با تصویب شورای شهر کرمان بازارچۀ محلی ابوذر به‌صورت اجاره به سازمان تعاون روستایی وابسته به جهاد کشاورزی داده می‌شود تا محصولات کشاورزی و دامی در آن ارائه شود.

رئیس گروه بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان افزود: مبلغ اجاره ماهانه ۲۵ میلیون تومان تعیین‌شده است و واگذاری بازارچه ابوذر به سازمان تعاون روستایی وابسته به جهاد کشاورزی پیش‌ازاین در کمیسیون حقوقی شورا مصوب شده بود و  تقاضا این بود که با توجه به رویکرد جدید وزارت جهاد برای عرضه‌ی محصولات کشاورزی و دامی به‌صورت مستقیم، این بازارچه به این منظور به سازمان تعاون اجاره داده شود.

وی افزود: کمیسیون حقوقی باکلیت موضوع موافقت کرده و قرار بود درباره‌ی مبلغ اجاره ارزیابی کارشناسی صورت گیرد که ارائه و قرار شد با اجاره‌ی ماهانه ۲۵ میلیون تومان این بازارچه به سازمان تعاون روستایی داده شود تا بازارچه‌ی ارائه‌ی محصولات کشاورزی و دامی شود.


مؤیدی نیز در ادامه به مشکلات عمرانی شهر اشاره کرد و گفت: مشکلات آسفالت شهری بررسی‌شده  مشخص‌شده است که از سال ۹۷  خودیاری‌ها پرداخت‌شده است اما هنوز آسفالت انجام‌نشده است.

وی افزود: طبق گزارشی که شهرداری ارائه داده است؛ ۶۰۰ تن قیر دپو شده دارند که در  هر منطقه ۱۵ هزار مترمربع آسفالت خواهد شد و طی ۴۰ روز فقط افرادی که در نوبت هستند شاهد آسفالت منطقه خود خواهند بود.

مؤیدی ادامه داد: برای خط‌کشی خیابان‌ها نزدیک به ۳ میلیارد تومان هزینه تخصیص داده‌شده است و رنگ تأمین‌شده و در حال انجام است.

این عضو شورای شهر افزود: زیباسازی و طرح سفره‌های هفت‌سین در هر منطقه ۲ سفره هفت‌سین پیش‌بینی‌شده است که به‌زودی نصب خواهند شد.

وی ادامه داد: ۳۰ غرفه در شهر کرمان برای توزیع میوه یارانه‌ای تعلق می گیرد بنابر این باید غرفه‌های یکنواخت و به صورت زیبا توسط شهرداری ایجاد شوند و جایی که به غرفه‌ها تعلق می گیرد نباید دچار مشکلات ترافیکی شوند بنابر این شهرداری در انتخاب مکان حتماً با شورای ترافیک مشورت و توافق شود.
 
شعرباف شهردار کرمان نیز در پاسخ به مؤیدی تأکید کرد: در خصوص آسفالت الحمدالله  مشکل تأمین قیر نداریم مشکل اصلی ما شرایط آب و هوایی است، لکه‌گیری، طرح خودیاری و عدم اجرای پروژه فاضلاب در مناطق مستعد آسفالت اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان تعاون شورای شهر تن قیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر کحالی شهردار ناحیه یک در خصوص اجرای این عملیات در بزرگراه شهید باقری گفت: عملیات تراش و روکش مکانیزه آسفالت این بزرگراه در محدوده ناحیه یک تا بزرگراه رسالت به متراژ ۳۵۰۰ متر مربع و ۹۳۲ تن آسفالت در حال اجرا می‌باشد.

به گفته کحالی نظارت مستمر بر کیفیت آسفالت معابر، جلوگیری از فرسودگی و تخریب معابر ترددی وسایل نقلیه و افزایش ضریب ایمنی تردد شهروندان از جمله موارد مهم در دستور کار عوامل خدوم ناحیه بوده و هم زمان با اجرای این پروژه نیز در سطح محلات ناحیه بنا به درخواست شهروندان و کارشناسی‌های صورت گرفته لکه‌گیری معابر فرعی، بازسازی و آسفالت‌ریزی نیز انجام شده است.

براساس این گزارش عملیات آسفالت‌ریزی مکانیزه در بزرگراه شهید باقری از ساعت ۲۳ تا ۵ بامداد در حال انجام است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در طی دو هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸