Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تهران با اشاره به بیانیه ۲۵۰ نفر از نماینده درباره مذاکرات وین گفت: دیگر ایران این اشتباه را تکرار نخواهد کرد که توسط دولتمردان خود بگوید رسیدن به هر توافقی بهتر از توافق نکردن است. - اخبار سیاسی -

مهدی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره بیانیه 250 نفر از نمایندگان مجلس که در آن بر ضرورت حفظ منافع ملی در مذاکرات وین تاکید کرده اند، گفت:  وظیفه مجلس حمایت از منافع ملی است که  در رابطه با مذاکرات وین بهترین شکل حمایت از منافع ملی همان مصوبه  مجلس تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها  بود که به اذعان تمامی کارشناسان دست مذاکره کنندگان  کشورمان را پر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیانیه روز گذشته نمایندگان مجلس نیز در راستای تحقق همان هدف قبلی یعنی حمایت از تیم مذاکره کننده و صیانت از حقوق ملت ایران بود، عنوان کرد: در این بیانیه وکلای ملت تاکید کردند که باید تضمین های قابل توجهی توسط طرف های مقابل به ویژه آمریکا داده شود تا از هر گونه بدعهدی مجدد غربی ها جلوگیری کند. این بیانیه علاوه بر پر کردن دست مذاکره کنندگان کشورمان در وین اقدامی است که موجب می شود تا طرف های غربی بار دیگر ملت ایران را به سخره نگرفته و منافع ملی ما را پایمال نکنند.

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: در این بیانیه آمده است که  اگر غربی ها بخواهند حرکت غیر قانونی  و خلاف قواعد دیپلماتیک انجام دهند مجلس گزینه های بیشتری را برای بررسی خواهد گذاشت.

یزدی خواه گفت: دیگر ایران این اشتباه را تکرار نخواهد کرد که توسط دولتمردان خود بگوید رسیدن به هر توافقی بهتر از توافق نکردن است بلکه این بار تاکید ما این است که توافقی برای ما خوب است که تامین کننده منافع ملی ملت ایران باشد. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس برجام مجلس برجام منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشور‌های غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه‌های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیرو‌های پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب