Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@03:46:36 GMT

پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه مستند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۰۹۸۰

پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه مستند

‍‍‍‍‍‍

مدیر شبکه مستند ویژگی‌های این شبکه در مقایسه با شبکه‌های فارسی خارج از کشور و همچنین پر بیننده‌ترین برنامه‌های آن را توضیح داد.

محسن یزدی مدیر شبکه مستند در گفت و گوی تصویری با خبرنگار ایران آنلاین درباره بودجه شبکه مستند، رتبه این شبکه نسبت به شبکه های دیگر تلویزیون و پربیننده ترین برنامه های این شبکه مطالبی را به تفصیل بیان کرد که در زیر خلاصه آن را می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی درباره محتوای مستدهایی که از این شبکه پخش می شود گفت: شبکه مستند به لحاظ موضوعی محدودیت ندارد ولی در حوزه گردشگری و صنایع دستی و فرهنگ عامه پخش فیلم های مستند پررنگ ترو بیشتر است.

وی درباره ساخت و خرید مستند در این شبکه اظهار داشت: براساس قانونی که در سازمان صدا و سیما وجود دارد قاعدتا مستند ها در شبکه ساخته می شود و خرید مستند هم به عهده اداره کل تامین سازمان است.

مدیر شبکه مستند درباره ساعت های پخش مستندها در این شبکه گفت: شبکه 8 ساعت آنتن دارد یعنی از ساعت 4 بعدازظهر تا 12 شب آنتن داریم که دو ساعتش تولیدی است و در روز حدود دو ساعت موظفی تولید شبکه است بقیه برنامه ها مستندهایی است  که خارجی است یا در خارج از سازمان صدا و سیما تولید می شود یا در شبکه های دیگر و دوبار هم بازپخش دارد.

یزدی بودجه تولیدی شبکه مستند را 18 میلیارد تومان بیان کرد که سال به سال افزایش پیدا می کند؛ البته بودجه شبکه های خارجی در مقیاسه با شبکه مستند نجومی است چون ساختار آن شبکه های با ایران متفاوت است و شبکه براساس کیفیت ، فرم ،اهمیت و محتوا اقدام به خرید مستند و پخش می کند.

وی امتیاز مهم شبکه مستند را در ارزش افزوده این شبکه دانست که در داخل ایران است و دسترسی راحت تر به منابع خبری دارد و گفت: ایران کشوری است که به لحاظ خبری خیلی مهم است قاعدتا این امکان که در ایران هستیم و دسترسی خبری به منابع خبری مان بیشتر است که شبکه های خارج از ایران این امتیاز ما را ندارند به علاوه اینکه در حوزه مستند ایران کشوری است که خیلی پیشرفته تر است.

ما مستند سازان درجه یک داریم الان با مستند سازان کشور صحبت می کنیم همه آنها یک دور دنیا را یک دور زدند و در زمینه مستند خیلی قوی هستم.

و ی ضعف ای که در حوزه مستند دارد را ضعف منابع مالی دانست که کشورهای دیگر زیر ساخت های که به لحاظ منابع آرشیوی دارند را ما نداریم و دسترسی، پروتکل ها و نظمی که آن ها دارند را نداشته یعنی آن چیزی که ممنوع است ممنوع وان چیزی که آزاد است هم معلومه ولی در ایران معلوم نیست چی آزاد است چی ممنوع.

یزدی مستند حیات وحش داخلی و خارجی را با فاصله از کارهای دیگر پرببننده تر بیان کرد که در دیگر کشورها هم مستند های حیات وحش طرفدار بیشتری دارد و سرگرم کننده است در کشورهای دیگر مستند سازان حیات وحش درجه یک هستند از لحاظ کار حرفه ای و تجهیزاتی که استفاده می کنند  درآن کشورهای  هزینه بالایی  برای ساخت مستندهای حیات وحش صرف می شود و زیر ساخت مستندهای حیات وحش وجود دارد.

وی درباره خصوصیت یک مستند گفت : مستند باید خوب ساخته شده باشد وقتی بیننده آن را می بیند احساس نکند که یک نفر دارد نصیحت می کند یا مساله ای را تحمیل  بعضی مستندهای سیاسی در تلویزیون اینطور است که یک عیب است فرق نمی کند مستند سیاسی اجتماعی سرگرم کننده باشد مستند باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.
مدیر شبکه مستند رتبه شبکه مستند را در رده هفتم یا هشتم بیان کرد که  شبکه سه دو نسیم و آی فیلم و خبر بالاتر هستند.

مدیر شبکه مستند در آخر مطالبی را درباره سیاست های رسانه ای برخی ارگان ها بیان کرد و گفت : ساختار ارائه مستند یک فن است ،گاهی محتوا و فرم قاطی می شود مثلا مستندی درباره رژیم پهلوی که موافق و مخالف در آن حرف زدند پخش می شود بعد می گویند چرا در مستند رژیم پهلوی موافق و مخالف حرف زدند چرا نمی شود فرم ارائه اینطور است آنچه مهم است  نتیجه ای بوده که از این مستند در ذهن مخاطب شکل می گیرد.

انتهای پیام/

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیر شبکه مستند برنامه ها حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید + تیزر

مستند «کابوس ژنرال» به کارگردانی مهدیه رضایی، تهیه‌کنندگی احسان حجتی و نویسندگی احسان حجتی و داوود مرادیان برای اولین بار امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه حوالی ساعت ۱۵ روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود. 

همزمان با پخش این مستند تاریخی که محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح است، از تیزر و پوستر اثر که ساخت و طراحی آن به ترتیب برعهده علی نوروزیان و رضا آسایی بوده است، رونمایی شد. 

در خلاصه داستان «کابوس ژنرال» آمده است: عباس میرزا پس از عهدشکنی ناپلئون و در میانه جنگ با تزار‌ها دریافت که ایران زمانی می‌تواند به شکوه گذشته‌اش بازگردد که ارتشی قدرتمند و متکی بر توان داخلی‌اش داشته باشد؛ موضوعی که یک قرن بعد، دوایت آیزنهاور از وقوع مجدد آن هشدار داد. آیزنهاور هشدار داد که نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نباید اجازه دهد میلیتاریسم ایرانی زنده شود و ایران روی پای خود بایستد.

سایر عوامل این پروژه عبارتند از؛ پژوهشگر: احسان حجتی، آرشیویاب: مهدیه رضایی، حسام ابوالحسنی و مرضیه بکان، نریتور: محمد صراف، موشن گرافیست: سیروان مهدوی و اصلاح رنگ و نور: مهدی اولادوطن.

مستند «کابوس ژنرال» به زودی از دیگر شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • تیزر | مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید + تیزر
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم