Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه برای تحقق «جهاد تبیین» نیازمند ساز و کاری منسجم در کشور هستیم گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق جهادتبیین بهره گرفت. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با اهالی فرهنگ و رسانه استان مرکزی با موضوع جهاد تبیین اظهار داشت: از همه افرادی که درد دین، انقلاب، آرمان، رهبری و شهدا را دارند به سهم خود تشکر می‌کنم، ایام ماه رجب، ماه شعبان، اعیاد این ماه، بعثت پیغمبر، ولادت‌ها تا ولادت حصرت ولیعصر(عج)، ماه رمضان، ایام فروردین سال جدید و همه را گرامی می‌داریم و تبریک عرض می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انقلاب اسلامی چراغی را در دنیا روشن کرد؛ چراغی که توسط امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب در کشور، منطقه و جهان روشن شد، قبل از این چراغ واقعا ظلمات بود و دنیا بین دو قدرت و بلوک شرق و غرب تقسیم بود، اکنون نمونه آن را در رابطه با اوکراین و کریمه و غیره می‌بینید، تقسیم قدرت و تقسیم سیاست بعد از جنگ دوم جهانی، تمام دنیا در این دو بلوک خلاصه می‌شد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: سه چهار کشور از جمله مصر، یوگوسلاوی، اندونزی هم کشورهای غیرمتعهدی را تشکیل دادند، اما غیرمتعهدی در واقع نبود و همه غیرمتعهدها هم به غرب یا شرق متعهد بودند، دو قدرت عمده جهانی یکی به مسکو و یکی به رهبری واشنگتن هر دو هم سرمایه‌دار بودند یکی غربی و دیگری شرغی، هر دو تیغه‌ای برای نابود کردن اسلام، اهل بیت و غیره بود، سیاست‌های آنها هم با گذشت 70 سال بعد از جنگ جهانی دوم سیاست استعماری، استکبار و جنایت‌آمیز بود.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: هر گاه بین قدرت‌ها جنگ می‌شود بسیار مشکل‌ساز است، یک غده سرطانی آن در منطقه ما و در اشغال سرزمین مقدس فلسطین است، در عراق شرایط را دیدید، 50 سال است که افغانستان این وضعیت اسفبار را دارد، این بار دوم است که طالبان به میدان آمده است، در پاکستان و هند و بنگلادش، اکنون دعواهای داخلی هند و کشمیر هنوز ادامه حوادث جنگ جهانی دوم است و معلوم هم نیست به سادگی حل شود، چقدر هم کُشت و کشتار اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این شرایط دنیا بود، خدا بر ما منت گذاشت و از این سرزمین مقدس امام راحل(ره) برخاست، اینها از الطاف الهی بود که بسترها فراهم شد تا یک انقلاب با عظمت در کشور، بعد در منطقه و بعد در جهان تاثیرگذار بود، طبیعتا قدرت‌ها، ابرقدرت‌ها، قدرت‌های غربی، استعماری، انگلیس و آمریکا و دیگران که نسبت به این منطقه خرده و برده داشتند دنبال نقشه‌کشی، توطئه و دسیسه بودند.

دشمن به دنبال جریان سازی برای ضربه به اسلام اصیل است

امام جمعه اراک عنوان کرد: از همه بدتر انواع جریان‌سازی را دنبال می‌کردند، در هند و شبه قاره، انگلیسی‌ها جریانی را ساختند که جریان ساده‌ای نبود و یک نمونه آن اختلاف بود که بین هند، پاکستان و بنگلادش به وجود آمد و هند را تجزیه کردند، شاید اگر هند را تجزیه نمی‌کردند و پاکستان و بنگلادش جدا نمی‌شدند جمعیت مسلمان‌ها بیشتر می‌شد.

دری نجف‌آبادی افزود: به هر کیفیت خداوند عنایت کرد و امام(ره) از این سرزمین و از این استان مفاخر و علما و بزرگان بسیار آمد که راه جدید، نفس جدید و روزنه امیدی با ورود امام به وجود آمد، جریان نفاق همچنان دارد تلاش می‌کند و در شبه قاره هند بادیانی‌ها را علیه اسلام راه‌انداختند، جریان داعش، در ایران هم جریان‌های مختلف ناسیونالیسم و غیرناسیونالیسم، در عراق حزب بعث، سوریه حزب بعث، بنابراین دشمنان ما همچنان تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: یک جریان اسلام فقاهت، اسلام ولایت به برکت امام راحل، خون شهدا و فداکاری، بیداری، هوشیاری امت و مجاهدت 60 ساله این ملت شریف به وجود آمد، در مقابل آن انواع توطئه‌ها غربی و شرقی، داخلی و خارجی قرار دارد.

باید در فضای مجازی هوشیار و فعال باشیم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: تا 10 تا 20 سال اخیر فضای مجازی نبود، فضای ظاهری بود، اکنون فضای مجازی روز به روز توسعه می‌یابد و معلوم نیست در 10 سال آینده چه خبر است، آل سعود، عربستان و وهابیت کفیری هم کمتر از اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها این صحنه را در دست نداشتند، همه و همه با مزدورانشان تلاش می‌کنند، اما وظیفه ما در این وضعیت چیست، ما استقلال، آرمان‌ها، اسلام، اهل بیت(ع)، ایران، ولایت، قداست خود، آزادی و کرامت خود و همه اینها را می‌خواهیم اما سلطه اجانب را نمی‌خواهیم.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: اینجاست که آیات قرآنی که احیانا در مساجد می‌خواندیم و خیلی به محتوا و مفهوم آن توجهی نمی‌کردیم باید به ساز و کار عملیاتی و اجرایی، ساز و کار اخلاقی و تربیتی، ساز و کار معنوی و روحی، ساز و کار در فضای مجازی و غیرمجازی، ساز و کار در ظاهر و باطن، داخل و خارج و عرصه بین‌المللی تبدیل شود، همه هم در این میدان جهاد نقش‌آفرین هستند اما قبل از هر قدمی باید ابتدا خود را اصلاح کنیم و قدم بعدی هم جهاد است.

وی عنوان کرد: این جهاد باید انجام شود حتی اگر توسط یک نفر، همه باید بسیج شوند در این جهاد، یکی با قلم خود، یک با هنر، یکی با زبان و غیره، بنابراین جهاد تبیین برگرفته از آیات قرآن است، اکنون با فرمان مقام معظم رهبری این فرجه جدید میدان وسیعی از تلاش، کار و مجاهدت است، استان مرکزی ظرفیت خوبی دارد که باید همت کرد و از این ظرفیت استفاده کرد.

امروز وضعیت حوزه‌های علمیه قابل مقایسه با قبل نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از زمان حضور وی در استان مرکزی گفت: از زمان حضور در استان مرکزی اقدامات زیادی انجام دادیم به طوری که حوزه آقاضیاء درحال تخریب بود، حوزه امام خمینی(ره) چگونه بود و الان حوزه امام(ره) در چه وضعیتی است؟ هزار و 800 متر و چهار طبقه اضافه شده، اینها را چه کسی ساخته است، آیا کسی کمکی داده؟ اگر کسی یک ریال بابت ساخت و ساز این ساختمان‌ها داده اعلام کند.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بیمارستان آیت‌الله خوانساری در فاز دوم با 96 تخت وسعت یافت به آن عظمت و فاز سوم هم درحال توسعه است، اینها را حداقل ببینید، با همت چه کسی بوده؟ عده‌ای می‌گویند حاج آقا دری مالک است، خیر، بنده مالک چه هستم؟ یک دوچرخه هم بنده شخصاً ندارم، البته آنچه قبلا داشتم را دارم، ارث پدری بنده بوده اما به موارد شخصی چیزی اضافه نشده است.

وی بیان کرد: یک مدرسه طلبگی خواهران اینجا بوده که دست غیره بوده الان چه تعداد مدرسه داریم؟ الان بیش از هزار و 700 طلبه فارغ‌التحصیل طلبه خواهران داریم، بیش از هزار و  800 شاغل داریم، بیش از 3 هزار و 500 طلبه داریم.

مساجد و دانشگاه‌ها باید در عرصه جهاد تبیین ورود پیدا کنندنخستین تجمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با موضوع جهاد تبیین در استان مرکزی برگزار شدحجت‌الاسلام ماندگاری: جهاد تبیین نیازمند استدلال و منطق است

آمار طلاب در استان مرکزی رشد چشمگیری داشته است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: زمانی که بنده آمدم به این استان کل طلبه‌های زن و مرد با احتساب طلبه‌های کذایی نه واقعی چون طلبه واقعی نبود و مدرسه‌ها را اجاره داده بودند به 600 نفر نمی‌رسید.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: الان طلبه‌های خواهر بیش از 3 هزار و 500 نفر هستند، برادران هم به همین نسبت، سال نخست که آمده بودیم شهریه 30 هزار تومان بود و ما قرار شد 35 هزار بدهیم که کل آن 13 میلیون می‌شد 5 میلیون بیشتر نداشتیم و 8 میلیون قرض کردیم که شهریه بدهیم.

وی افزود: الان نزدیک بیش از 300 میلیون تا 400 میلیون شهریه پرداخت می‌کنیم، ببینید در برخی بخش‌ها ما چه کارهای بزرگی را با تلاش و بالابردن بهره‌وری به وجود آوردیم.

جانمایی غلط صنایع بزرگ عامل مشکلات شهرها شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از جانمایی غلط برخی صنایع در استان مرکزی و کشور گفت: در طراحی پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه در اصفهان شاهد اشتباهات زیادی بودیم، صنایع در اراک و استان مرکزی را در غرب استان ساختیم که اینها اشتباهات مهندسان بوده، ممکن است 10 تا 20 درصد بشود اصلاح کرد اما از بنیان اشکال دارد، آیا نیروگاه را می‌شود جا به جا کرد.

وی تصریح کرد: مازوت پالایشگاه را چه کنیم، طراحی‌ها از اساس اشتباه است هر چه بخواهیم وصله و پینه کنیم یک درصد اصلاح می‌شود 100 درصد که درست نمی‌شود اما از نظر انتخاب مکان نظر اسلام مهم است، بهترین زمین‌ها برای کشاورزی به پالایشگاه و پتروشیمی تبدیل شده است، در اصفهان هم همین مشکلات را داریم.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: تهران هم همین طور، شهرک اصلی تهران که ایجاد شده، اکباتان مثل دیوار مانع از انتقال هوا به داخل تهران می‌شود، بخشی از آلودگی‌ها حدود 48 درصد از موتور و ماشین‌هاست.

با تعطیلی و «ببند ببند» کاری انجام نمی‌شود

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از وضعیت کار خودروسازی کشور گفت: خودروسازان هم از مشکلات جدی ما هستند، شرایط سختی داریم، با تعطیلی و «ببند ببند» کاری انجام نمی‌شود، اشتغال و تولید را که نمی‌توان تعطیل کرد، واقعیت‌ها را باید دید، بنده هم در همین کشور هستم از هوای بهشت که استنشاق نمی‌کنم.

وی عنوان کرد: بنده هم بگویم نیروگاه را ببندید؟ بسیار خب، هزار و 300 مگاوات برق از فردا تعطیل، همه کارخانه‌ها هم تعطیل، آیا این هنر است؟ تشخیص مسائل درست، اما راه حل درست و حکیمانه هم یک مسئله است، بنده نمی‌گویم بی‌عرضگی نیست، هر چه بنده بی‌عرضه‌ام تو سر من بزنید، مسئول همه موارد که بنده نیستم.

دری نجف‌آبادی افزود: بنده هم زن و بچه دارم، نوه کوچک دارم که در همین شهر زندگی می‌کند، منکر مشکلات و آلودگی هوا و گرد و غبار در شهر نیستیم به طوری که روی کتاب‌های بنده درون کتابخانه هم مشتی خاک است که مدام باید پاک کنم، بله درست است همه اینها اما این مشکلات به سادگی و یک روزه برطرف نمی‌شود، مجاهدت، تلاش و فداکاری نیاز دارد، بنده هم مخالف آلودگی هوا هستم، اما این مسائل یک روزه برطرف نمی‌شود، بنابراین مسائل کشور را باید با هم دید، تنبلی و تن‌پروری که هنر نیست، طلبکار بودن که هنر نیست، انتقاد حکیمانه و درست مشکلی ندارد.

از ظرفیت‌های استان برای توسعه حوزه استفاده شد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مسئله جهادتبیین گفت: اما برای اجرای طرح و برنامه با موضوع جهاد تبیین یکی مصلی است با عظمت و ظرفیتی که دارد، از این ظرفیت باید استفاده کنید، جلسات را در آنجا برگزار کنید و یک فضای بین‌المللی ایجاد کنید و هر چه می‌خواهید کار کنید.

وی افزود: دوم حوزه خاتم‌الانبیاء یک دانشگاه بین‌المللی با عظمت هم مجازی و هم غیرمجازی، هر چند همچنان به طور کامل این مجموعه تکمیل نشده است اما 7 سال است که در این مجموعه طلبه داری و 150 نفر نزدیک به 200 نفر طلبه از شبه قاره اینجا بودند، بنده که نمی‌توانم داد بزنم که این کارها انجام شده، با این دانشگاه باعظمت خاتم‌الانبیاء که برای استان شما ساخته شده درحالی که هیچ کس یک 5 ریالی بابت ساخت آن نداده ظرفیت عظیمی دراختیار دارید.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: شاید گفته شود پس هزینه آن از کجا آمده باید بگویم یک پشت ناخن معدن، چهار، دهم کیلومتر(یعنی بخش عمده آن در اختیار محلاتی‌ها است) که خدا به آن برکت داده است، استان مرکزی 530 معدن در دست استفاده دارد، این حاشیه‌ای که به ما کمک شد تا برای حمایت از حوزه‌های علمیه استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: ما به سهم خود پیش خدا و امام زمان(عج) خود شرمنده نیستیم، در قیامت بنده باید جواب امام زمان را بدهم، جواب هر کسی را که نباید بدهیم، خاتم‌الانبیاء ظرفیت عظیمی است، بنابراین یک هیئت موسس خوب راه بیندازید، دانشگاه داخلی و مجازی راه بیندازید و در تمام زمینه‌ها کمک بدهید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: ما هر کاری کردیم با صداقت و در راه خدا بوده، اگر اشتباه کردیم ببخشید، مربوط به بنده نیست اشتباه، بنده در حد وسع و عقلم از سال 40 نوکر اسلام و انقلاب بوده‌ام و توقعی هم ندارم، هر چه شما قضاوت کردید، اما تشخیص درست مورد توجه باشد.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: ما در پیشگاه خدا با ملت، رهبری و شهدا تعهد بستیم که وظیفه خود را انجام دهیم، با امانت و صداقت باشیم، خلاف نگوییم و خلاف نکنیم و کار به قضاوت‌ها نداریم.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولی فقیه در استان مرکزی دری نجف آبادی فضای مجازی جهاد تبیین ساز و کار قدرت ها بنده هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است