Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در نشست با فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان مرکزی افزود: نیاز فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان با ایجاد یک دانشگاه با عظمت اسلامی مجازی و غیر مجازی از این ظرفیت در راستای ارایه دروس نجوم و تفسیر دروس اسلامی استفاده کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی همانند یک چراغ توسط امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب روشن شد و جهان را که تا پیش از پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی در ظلمات بود روشن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: دنیا تا پیش از انقلاب اسلامی بین بلوک شرق و غرب تقسیم شده‌بود.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: سیاست‌ها در طول ۷۰ سال بعد از جنگ جهانی دوم استکبار و استعماری بود که در این شرایط بستر پیروزی انقلاب اسلامی که در منطقه و جهان تاثیر گذار است به رهبری امام راحل(ره) فراهم شد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره برعلیه ملت ایران و جمهوری اسلامی به دنبال توطئه و جریان سازی بودند که تمامی این توطئه‌ها به برکت رهبر معظم انقلاب، بیداری مردم و خون شهدا نقش بر آب شده‌است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری ظهور فضای مجازی در مدت ۱۰ تا ۲۰ سال اخیر افزود: فضای مجازی اکنون در حال توسعه بوده و اگر ما استقلال، آزادی، اهل بیت(ع) امام خمینی(ره) و ایران اسلامی را می خواهیم و سلطه اجانب را نمی خواهیم باید آیات قرآن در فضای مجازی داخلی، خارجی و عرصه بین المللی به سازکار عملیاتی، اجرایی، اخلاقی و تربیتی تبدیل شود.

آیت الله دری نجف آبادی یاد آور شد: جهاد تبیین مربوط به امروز و دیروز نبوده و این فرمایش مهم توسط مقام معظم رهبری از قرآن گرفته شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر طلبه خواهر در استان مرکزی وجود دارد که تعداد این افراد حدود ۱۰ سال گذشته ۶۰۰ نفر نیز نمی رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مخاطبان اصلی جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرهنگ و هنر بوده و باید جهاد تبیین با زبان قلم و هنر در جامعه ارایه شود.

«سینا دلشادی » افزود: جهاد تبیین تنها نام بردن از دستاوردهای نظام نبوده و جهاد تبیین فراتر از فعالیت‌های کنونی است زیرا این مهم اکنون توسط فرهنگیان در حال انجام است.

وی ادامه داد: نخبگان استان مرکزی آمادگی و لبیک خود را به ولی فقیه اعلام کرده و این مهم را نصب العین خود قرار داده اند.

مدیر ستاد عالی کانون‌های مساجد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: باور ما این است که بحث جهاد تبیین مدت‌ها پیش توسط مقام معظم رهبری به شکل‌های مختلف گفته شده‌است.

حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری » افزود: مقابله با جنگ نرم دشمن نیازمند پشتیبانی مردم و فرهنگ غنی اسلامی داشته و می توان با این ظرفیت در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کرد.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است. 

برچسب‌ها اراک استان مرکزی امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی امام جمعه اراک اراک استان مرکزی امام جمعه اراک انقلاب اسلامی استان مرکزی جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند