Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی زاهدیان روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: حدود ۸۰ درصد اصلاحیه آیین‌نامه کانون وکلا که به قوه قضائیه ارسال شده مورد تایید قرار گرفته ، اما ۲۰ درصد آن تغییر یافته است که استقلال این کانون را زیر سوال برده است.

او با اشاره به تاریخچه استقلال کانون وکلا عنوان کرد: وکیل اگر قرار باشد در دفاع از حقوق ملت و مردم اقدام کند ممکن است وکالت دعاوی مردم علیه حکومت را نیز بپذیرد، پس نباید نگرانی از سوی حاکمیت نسبت به فعالیت خود داشته باشد تا حقوق مردم تضییع نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: برای ایجاد عدالت در کنار قوه قضاییه، نیاز به وکلای مستقل است تا مطالب صحیح را در اختیار قاضی برای صدور رای بگذارد و نبود وکیل و یا استقلال وی، در برخی موارد منجر به ادامه اختلاف و یا انتقام‌گیری شخصی می‌شود.

وی گفت: رمز توسعه کشورهای پیشرفته، احترام به نهادهای مدنی مستقل است و کانون وکلا در طول ۶۹ سال فعالیت خود سعی در حفظ استقلال خود داشته است.

زاهدیان با اشاره به بیانیه گام دوم که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده است، افزود: یکی از موارد مورد تاکید رهبری برای داشتن ایرانی قوی و مستحکم، وجود نهادهای مدنی مستقل است.

او ادامه داد: برخی از وکلای این مجموعه در ارائه خدمات اجتماعی رایگان سعی بسیار دارند، به طوریکه کمیسیون معاضدت قضایی این کانون بیش از ۲۰۰ عضو دارد که وکالت افراد کم‌بضاعت و یا ارائه مشاوره قضایی به آنها را بر عهده دارند.

به گفته وی، همچنین اقدامات خوبی در سطح شهر با حمایت شورا و شهرداری مشهد در موضوع شهر ترمیمی صورت گرفته است تا تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

رییس کانون وکلای دادگستری خراسان بیان کرد: برگزاری اردوهای جهادی از دیگر اقدامات این کانون در راستای عمل به وظیفه اجتماعی است تا مردم در نقاط کمتر برخوردار شهری و روستایی از خدمات معاضدت قضایی وکلا استفاده کنند.

وی گفت: همچنین در هفتم اسفند سال جاری که مصادف با سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری است، ۴۷ نفر از وکلای شهر مشهد به افراد مراجعه کننده خود، مشاوره حقوقی رایگان خواهند داد.

زاهدیان با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی بهتر مردم از خدمات وکلا، در شهریور پارسال کانون وکلای خراسان شمالی مستقل شد، افزود: اکنون به دنبال استقلال کانون وکلای استان خراسان جنوبی هستیم که فرآیند آن در حال طی شدن است.

او بیان کرد: متأسفانه فرهنگ مراجعه به وکیل در میان مردم جا نیفتاده است که رسانه‌ها در نهادینه کردن این فرهنگ نقش موثری دارند. مردم باید از حقوق خود آگاه باشند و بدین منظور باید از ظرفیت‌های موجود در شهر نیز به خوبی استفاده شود.

رییس کانون وکلای دادگستری خراسان  افزود: بعد از جدا شدن خراسان شمالی از این کانون، در حال حاضر حدود ۲ هزار  و ۴۰۰ وکیل در استانهای خراسان رضوی و جنوبی در حال فعالیت هستند. همچنین تعداد ۳۰۰ کارآموز هم به زودی به جمع این افراد افزوده خواهند شد، این در حالی است که اکنون حدود ۵۰ وکیل مهمان نیز مشغول به فعالیت حقوقی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۱۰ پرونده وکلا مورد تعلیق قرار گرفته است،گفت: حدود ۳۵ درصد وکلای در سال گذشته پرونده وکالت خود را تمدید نکرده‌اند.

برچسب‌ها استقلال کانون وکلای دادگستری خراسان شهر مشهد قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استقلال کانون وکلای دادگستری خراسان شهر مشهد استقلال کانون وکلای دادگستری خراسان شهر مشهد قوه قضاییه کانون وکلای دادگستری خراسان استقلال کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

رییس کل دادگستری سمنان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان با بیان اینکه ورود دستگاه قضایی استان برای رفع مسائل مورد نیاز مردم جنبه عمومی دارد و در تقویت زیرساخت‌ها موثر است، گفت: حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری با اهتمام ویژه در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدهای رییس قوه قضائیه «پیگیری عوارض آلایندگی» است و دستگاه‌ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید طبق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت کنند و این عوارض در زمینه ارتقاء امور محیط زیستی سمنان صرف شود.

رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی این استان در موضوع‌های مختلف محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سمنان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسوولان استانی اهتمام به اجرای قانون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • وکیل در آذربایجان شرقی