Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@08:02:18 GMT

مصرف دارو‌های خواب چه عوارضی ایجاد می کند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۱۷۸۱

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وب ام دی نوشت،مشکلات و اختلالات خواب یکی از رایج‌ترین مسائلی است که امروزه مردم با آن دست به گریبان هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا، بیش از یک سوم مردم این کشور از بی خوابی رنج می‌برند.

ساده‌ترین اقدامی که افراد برای مقابله با بی خوابی انجام می‌دهند، استفاده از قرص‌های خواب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه این قرص‌ها می‌توانند در کوتاه مدت مشکل بی خوابی را حل کنند؛ اما بسیاری از افراد از عوارض جانبی بلند مدت آن بی اطلاع هستند.

اگر از بیماری‌های همچون آسم و یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برید، پیش از مصرف هر گونه قرص خواب حتما با پزشک خود مشورت کنید.

قرص‌های خواب به طور معمول در فرآیند تنفس طبیعی بدن اختلال ایجاد می‌کند و مصرف آن ها می‌تواند در افرادی که از بیماری‌های مزمن ریه رنج می‌برند، خطرناک باشد.

از رایج‌ترین عوارض جانبی مصرف قرص‌های خواب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- احساس سوزش یا مور مور شدن دستان، پا‌ها و بدن

۲- تغییر در اشتها

۳- یبوست

۴- اسهال

۵- اختلال در تعادل بدن

۶- گیجی

۷- خواب آلودگی در طول روز

۸- خشکی دهان و گلو

۹- تولید گاز در دستگاه گوارش

۱۰- سردرد

۱۱- سوزش سر معده (رفلاکس معده)

۱۲- ایجاد مشکلات ذهنی مانند اختلال در تمرکز و حافظه

۱۳- درد معده

۱۴- لرزش غیرقابل کنترل بخشی از بدن

۱۵- خواب‌های آشفته و دیدن کابوس

۱۶- ضعف عمومی بدن

مخصصان می‌گویند افراد کهنسال بالای ۶۵ سال باید در مصرف قرص‌های خواب، هوشیاری بیشتری داشته باشند؛ زیرا مصرف این قرص‌ها در آن‌ها بیشتر می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. در حقیقت قرص‌های خواب مدت زمان بیشتر در بدن افراد کهنسال باقی می‌ماند.

برای مثال، احساس خواب آلودگی در این افراد مدت زمان بیشتری طول کشیده و می‌تواند به روز بعد منتقل شود. مشکلات حافظه و گیجی در افراد کهنسال پس از مصرف قرص‌های خواب رایج‌تر است. این امر می‌تواند خطر تصادف رانندگی، غش کردن و یا شکستگی استخوان در آن‌ها را افزایش دهد.

کنترل برخی از مشکلات مصرف قرص‌های خواب در افراد کهنسال بسیار دشوار است. این افراد ممکن است از خشکی دهان دائمی رنج برده و یبوست شدید در آن‌ها مانع از اجابت مزاج به طور صحیح شود. همچنین دفع ادرار در این افراد به دشواری رخ می‌دهد.

از همین رو، همواره توصیه می‌شود افراد تحت هیچ شرایطی اقدام به مصرف خودسرانه دارو‌های خواب نکنند و در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کنند. به طور معمول پزشکان می‌توانند راهکار‌های ساده‌تر و بدون نیاز به مصرف دارو را به این افراد تجویز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد خوابیدن دارو اختلالات خواب داروی خواب آور اخبار مرتبط با این گیاهان خواب آور دور دارو را خط بکشید داروهای خواب‌آور چه عوارضی دارند؟ +اینفوگرافیک کم خوابی چه آسیب هایی به سلامت می زند؟ چرا مخاط بینی سفت می شود؟ قیمت دارو را نمی توان دستوری کاهش داد این دانه به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها مصرف دارو‌های خواب چه عوارضی ایجاد می کند قیمت خودروهای فردا + جدول قیمت کاملاسفند ۱۴۰۰) چرا گاهی احساس خستگی و بی حالی می کنیم؟ رییسی: تحولات منطقه به خوبی نشان داد که تنها مقاومت جواب می‌دهد ​کشف بیش از۶ هزار مرکز غیرمجاز رمز ارز در کشور قیمت ساینا دنده ای صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) پیش فروش ایران خودرو، عرضه ۸ محصول + جزییات موبایل های ۵ میلیونی بازار (جدول) مدیرعامل سابق ایران خودرو به دادسرا احضار شد امارات با چه برنامه ای تجارت خود را رشد می دهد؟ واکنش وریا غفوری به خبر اخراج: انگار عده ای هول هستند تا من را در اختیار باشگاه بگذارند! گران ترین خودروی کشور چند؟ + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) فنلاندیزه شدن، پایان کار بحران اوکراین؟ قیمت خودروهای زوتی + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) کم خوابی چه آسیب هایی به سلامت می زند؟ مسافران به خراسان رضوی باید کارت واکسن داشته باشند کاهش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا قیمت رانا پلاس صفر + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) شرایط خرید اقساطی کنتورهای هوشمند اصابت یک شی پرتاب شده اوکراینی به ساختمان گشت مرزی روسیه شاسی بلند چینی گرانتر از ب ام و + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) ریزش بیت کوین به کانال ۳۷ هزار دلاری راهکارهایی برای اجرای رتبه‌ بندی معلمان قیمت خودروهای ریگان + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) فواید ارزشمند گیاه بنفشه میرسلیم با لباس خاص در مجلس سوژه عکاسان شد ترامپ با "حقیقت" به دنیای مجازی پا گذاشت مجیدی، وریا را اخراج کرد افزایش قابل توجه رخدادهای مربوط‌ به بدافزار و بات ارائه لایحه نظارت بر بازار رمزارزها در روسیه گران ترین مدل کوییک چند؟ + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) سفته و برات هم الکترونیکی شدند؟ اولین صندوق سرمایه گذاری کریپتو در کره جنوبی راه اندازی شد تلاش برای توزیع عادلانه یارانه بنزین در کشور قیمت خودروهای دی اس + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) بورس امروز دوم اسفند / بازار تا کی سبز می ماند؟ رییسی: آمریکا باید تحریم های اصلی را برای رسیدن به توافق بردارد خودروی ۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیونی ایران خودرو + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) دختران در چه سنی باید به متخصص زنان مراجعه کنند؟ کاهش قیمت دلار سمند را ارزان کرد؟ + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) شرایط استفاده از سهمیه استخدام در آموزش و پروش پریوش سطوتی همسر دکتر فاطمی درگذشت تحرکات روزانه صندوق های قابل معامله / بازگشت دارا یکم به صدر ارزش معاملات صندوق ها خودروی فرانسوی سایپا چند؟ + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) کدام گوش های موبایل سال آینده گران می‌ شود؟ مغز دختران و پسران مبتلا به اوتیسم چه تفاوت هایی دارد؟ ممنوعیت واردات ۸ قلم آنتی بیوتیک و ویتامین دامی به کشور تیگو ۷ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) تولید انبوه نخستین خودروی برقی کشور رییسی و درآمدهای خیالی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خوابیدن دارو اختلالات خواب داروی خواب آور مصرف قرص های خواب جدول قیمت کامل قیمت خودروهای افراد کهنسال ۲ اسفند ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها

راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای دارو‌هایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گزارش ایلنا، به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می‌باشد و هیچوقت نباید دارو‌های OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوز‌های بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه دارو‌های OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدار‌ها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این دارو‌ها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این دارو‌ها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می‌باشد.

دیگر خبرها

  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت