Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین البرز: علی حجر گشت در سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش که در کانون استانی فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در هفته‌های اخیر بحث مهم جهاد تبیین را مطرح فرمودند، یعنی اینکه به گذشته بنگریم و آینده را ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس همه آنچه را که در طول ۴۳ انقلاب اسلامی رخ داده است واکاوی کنیم و یک‌بار دیگر اهداف مقدس انقلاب در تمام حوزه‌ها مرور شود مشاهده می‌کنیم که روز به روز این انقلاب در زمان امامین انقلاب رو به جلو حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب و اهداف آن رو به پیشرفت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: با وجود اینکه تمام مسائل و مشکلاتی که نظام اسلامی ما از سوی دشمنان خارجی و بعضاً از سوی افرادی در داخل با ادا نکردن حق مردم پیش آمده است اما انقلاب و اهداف آن رو به پیشرفت بوده است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان متولیان فرهنگی باید یک‌بار دیگر اهداف فرهنگی انقلاب و نظام تعلیم و تربیت را مرور کنیم، تصریح کرد: بر این اساس باید بازنگری از آنچه در مدت ۴۳ سال در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی رخ داده، است انجام دهیم.

حجر گشت خاطرنشان کرد: بسیاری از ثمرات و برکات در حوزه آموزش و پرورش حاصل افکار و اندیشه‌های بزرگانی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری به ویژه بزرگانی مانند شهید رجایی و باهنر که پایه‌گذار بحث تربیت در نظام جمهوری اسلامی بودند.

تربیت تعطیل شدنی نیست

وی با اشاره به جمله معروف شهید باهنر که در این سال‌ها کمتر شنیده شد، گفت: در تعطیلی مدارس در فصل تابستان می‌فرمودند مدارس تعطیل می‌شوند اما تربیت تعطیل شدنی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: براین اساس مصداق بارز این جمله پرمغز و پرمعنا در ایام دو ساله‌ای که مدارس درگیر بیماری کرونا بود درک کردیم که تربیت کار ظریفی است و اگر مدارس تعطیل شوند تربیت تعطیل شدنی نیست.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی یکی از مصداق‌های بارز این قضیه هستند، اظهار کرد: شاید امروز اگر کانون‌های فرهنگی و تربیتی را نداشتیم و در طول ۳۰ سال گذشته این مراکز دایر نمی‌شد امروز نیاز مبرمی به این مراکز بود تا به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

حجر گشت بیان کرد: خرسندیم که امروز در سی‌امین سالگرد کانون‌های فرهنگی و تربیتی این مراسم پس از ۳۰ سال برگزار و عملکردهای گذشته بررسی و می‌اندیشیم که چه کارهایی را باید انجام دهیم تا از ظرفیت‌های عظیم این حوزه استفاده کنیم.

وی متذکر شد: قطعاً متولیان در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی گسترده‌ای در دوره جدید برای پویاتر و فعال‌تر شدن مراکز آموزشی و به ویژه تربیتی خواهند داشت.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مدرسه البرز تاسیس کانون های فرهنگی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند

غفور حضوری در بازدید از اردوگاه فرزندان امام (ره) اردبیل اظهار کرد: تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردو‌های تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد.

او با اشاره به حضور شرکت کنندگان در اردوی تربیتی و تفریحی دانش آموزان مدارس منتخب در محلات هدف حاشیه نشین خاطرنشان کرد: این اردو‌ها با محوریت کانون‌های فرهنگی – تربیتی نور و شهید رجایی برگزار شد و امید و نشاط را دو رهاورد مهم اردو‌های تربیتی وتفریحی دانش آموزان ایجاد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با شرکت در این اردوها، دانش آموزان در کنار دریافت مهارت‌های کارجمعی، ارتباط اجتماعی، تاب آوری، نوع دوستی و زندگی در شرایط سخت، امید و نشاط را در وجود خود تقویت و با روحیه مضاعف در جریان تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند.

حضوری ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام یافته و با حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردو‌های تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد که در جای خود کم سابقه است.

او ادامه داد: اردوی تفریحی و تربیتی دانش آموزان محلات هدف حاشیه نشینی در قالب تفاهم نامه همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و سازمان امور اجتماعی کشور در محل اردوگاه‌های فرزندان امام و مقدس اردبیلی برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان