Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:07:04 GMT

اخطارهای بی‌فایده و تهدیدهای پوچ فدراسیون والیبال

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۲۱۶۹

اخطارهای بی‌فایده و تهدیدهای پوچ فدراسیون والیبال

به گزارش ایرنا، میزبانی مسابقات باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۲ به ایران سپرده شده و فدراسیون والیبال هم شهر ارومیه را به عنوان میزبان این مسابقات معرفی کرده است. این مسابقات باید اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ برگزار شود اما یک چالش بزرگ بر سر راه آن وجود دارد.

بر اساس قانون کنفدراسیون آسیا،‌ میزبان مسابقات می‌تواند با یک نماینده بیشتر از دیگر کشورها در مسابقات شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به میزبانی ارومیه، این سهمیه به تیم شهرداری ارومیه می‌رسد اما این باشگاه از چند سال قبل به چند مربی و بازیکن خارجی خود بدهکار است و در فهرست محرومیت فدراسیون بین‌المللی قرار دارد. بر اساس این محرومیت، باشگاه شهرداری ارومیه نه اجازه فعالیت در بازار نقل و انتقالات بین‌المللی را دارد و نه حق دارد در مسابقات بین‌المللی شرکت کند.

فدراسیون والیبال ۲۰ دی‌ماه اعلام کرد که «آخرین اخطار به شهرداری ارومیه برای تسویه‌حساب و بازشدن پنجره بین‌المللی» ارائه شده است. در آن خبر که در سایت فدراسیون منتشر شد، باشگاه شهرداری ارومیه تا پایان دی فرصت داشت که بدهی‌های خود را پرداخت کند وگرنه «فدراسیون والیبال مجبور به اعطای میزبانی این رقابت‌ها به شهر دیگری است که تقاضای میزبانی دارد.»

نه‌تنها دی‌ماه بلکه بهمن‌ماه هم به پایان رسید و هنوز خبری از پرداخت بدهی‌های خارجی شهرداری ارومیه نیست. یک ماه پس از پایان اولتیماتوم فدراسیون، شورای شهر ارومیه تصویب کرد که این بدهی‌ها پرداخت شود. که البته هنوز هم مشخص نیست این مصوبه چه زمانی به مرحله اجرایی می‌رسد.

با وجود همه اتفاقات، امروز محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «میزبانی شهر ارومیه در جای خود محفوظ است اما شهرداری باید در یک ماه آینده بدهی خود را پرداخت کند.» نخستین برداشت از این حرف داورزنی این است که فدراسیون والیبال در تعیین دی‌ماه به عنوان مهلت پایانی پرداخت بدهی شهرداری ارومیه صادق نبوده است. از سوی دیگر مشخص نیست وقتی فدراسیون به‌صراحت اعلام کرده بود که در صورت پرداخت‌نشدن بدهی باشگاه، میزبانی را به شهر دیگر می‌دهد چرا حالا در هر شرایطی میزبانی این شهر را قطعی می‌داند؟

رییس فدراسیون گفته است: «میزبانی شهر ارومیه با میزبانی باشگاه شهرداری ارومیه متفاوت است. ما میزبانی مسابقات را به شهر ارومیه داده‌ایم.» این حرف یعنی تهدید فدراسیون درباره اعطای میزبانی به یک شهر دیگر، تهدیدی پوچ و بیهوده بوده است.

و اما عجیب‌ترین بخش سخنان داورزنی جایی بود که گفت: «اگر شهرداری ارومیه بدهی خود را پرداخت نکند، میزبانی در ارومیه خواهد بود ولی با مدل دیگری.» این حرف تایید رسمی یک گمانه‌زنی است که در روزهای اخیر در محافل والیبالی مطرح می‌شد. به نظر می‌رسد ارومیه‌ای‌ها قصد دارند در صورتی که نتوانستند مشکل شهرداری را حل کنند، باشگاه آذرباتری را به عنوان میزبان مسابقات معرفی کنند. اگر «مدل دیگر» مورد نظر داورزنی، میزبانی آذرباتری باشد، یعنی تیمی که در ۲ فصل پیاپی در رده چهاردهم لیگ برتر قرار گرفته قرار است، نماینده والیبال ایران در مسابقات باشگاه‌های آسیا خواهد بود.

برچسب‌ها آذرباتری ارومیه فدراسیون والیبال شهرداری ارومیه محمدرضا داورزنی تیم والیبال شهرداری ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذرباتری ارومیه فدراسیون والیبال شهرداری ارومیه آذرباتری ارومیه فدراسیون والیبال شهرداری ارومیه محمدرضا داورزنی تیم والیبال شهرداری ارومیه فدراسیون والیبال شهرداری ارومیه شهر ارومیه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، بیست و یکمین جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی پژوهشی لکوکاپ ایران به عنوان بزرگ‌ترین رویداد پژوهش محور خاورمیانه چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های دانش آموزی در خاورمیانه است که هر ساله به میزبانی یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار و هر ساله در ۱۴ رشته و در قالب ۳۰ لیگ مختلف به شکل کارگاهی و مسابقاتی برگزار می‌شود.

دانش آموزان در رشته‌های رباتیک، محاسبات ذهنی، علوم آزمایشگاهی، مهندسی خلاقیت، انتقال سریع محاسبات، پژوهش، سازه‌های ماکارونی، دومینو، الکترونیک، سازه‌های پروازی و تشریح جانوری رقابت می‌کنند.

در این مسابقات که به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی تهران در رده‌های سنی ۱۰ تا ۱۷ سال برگزار شد، امیرحسین و نازنین زهرا شهبازی دانش آموزان اهل روستای خلعت آباد شهرستان کبودراهنگ در این رقابت‌ها موفق به کسب رتبه‌های برتر این مسابقات شدند.

امیرحسین شهبازی مقام سوم رشته رباتیک (لوکو روبو) و نازنین زهرا شهبازی مقام چهارم رشته علوم آزمایشگاهی را کسب کردند.

نفرات برتر این مسابقات به رقابت‌های بین المللی مسقط اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد
  • سال گذشته ۶ میزبانی و ۱۴ اعزام برون استانی توسط هیات بدمینتون قم انجام شد
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • فرهنگیان سراسر کشور به سبلان صعود می کنند
  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی