Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@03:57:52 GMT

طرز تهیه سوپ ورمیشل

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۲۴۹۸

طرز تهیه سوپ ورمیشل

آفتاب‌‌نیوز :

سوپ یکی از غذاهای بسیار مقوی و خوشمزه است که معمولا به عنوان پیش‌غذا و به صورت گرم و گاهی سرد سرو می‌شود. این غذا دنیای متنوعی دارد و با مواد مختلفی قابل تهیه است. از انواع سوپ‌ها می‌توان سوپ جو، سوپ گوجه، سوپ پیاز، سوپ ایتالیایی و … را نام برد که هر کدام از مواد متفاوتی تهیه می‌شوند و طرفداران مخصوص به خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوپ‌ها دو نوع کلی دارند: سوپ‌های غلیظ و سوپ‌های رقیق.

مثلا سوپ ایتالیایی که همان خوراک لوبیا خودمان است از انواع سوپ‌های غلیظ و سوپ ورمیشل یا سوپ رشته فرنگی نوعی سوپ رقیق محسوب می‌شود. سوپی که امروز قرار است به شما آموزش دهیم، همان سوپ ورمیشل رقیق است که همراه با سینه مرغ و انواع سبزیجات مقوی پخته می‌شود و پای ثابت مهمانی‌های ایرانی است. این سوپ انتخاب بسیار مناسبی برای پیش غذاست چون هم سبک بوده و هم معده را برای وعده غذای اصلی آماده می‌کند.

مواد لازم برای تهیه سوپ ورمیشل با مرغ و سبزیجات خوشمزه و مقوی

سینه مرغ۲۵۰ گرم

رشته ورمیشل یک پیمانه

پیاز یک عدد

هویج دو عدد

سیب زمینی متوسط یک عدد

گوجه فرنگی یک عدد

ساقه کرفس یک عدد

لیمو ترش یک عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

عصاره مرغ بدون نمک چهار لیوان

آب دو لیوان

روغن به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول

برای تهیه این سوپ خوشمزه ابتدا باید سینه مرغ را بپزید. برای این کار یک قابلمه بردارید و دو لیوان آب داخل آن بریزید. مقداری زردچوبه اضافه کنید و سینه مرغ را داخل آب قرار دهید. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید تا آب به جوش بیاید و گوشت مرغ نیم‌پز شود. پس از ۱۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. پس از چند دقیقه، سینه مرغ را از قابلمه خارج کنید و داخل یک بشقاب قرار دهید تا خنک شود. پس از این که مرغ خنک شد، آن را ریش‌ریش کنید.

مرحله دوم

یک عدد پیاز را پوست بکنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. یک قابلمه بزرگ بردارید و پیازهای خرد شده را داخل آن بریزید. کمی روغن داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید (نیازی نیست که روغن زیادی برای سرخ کردن پیازها استفاده کنید چون باعث چرب شدن سوپ خواهد شد). پیازها را خوب تفت دهید تا اصطلاحا سبک شوند. مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. زمانی که پیازها با ادویه‌ها به خوبی مخلوط شدند، مرغ ریش‌ریش شده را اضافه کنید. مرغ را برای چند دقیقه تفت دهید تا رنگ بگیرد. سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم

چهار لیوان عصاره مرغ یا آب مرغ به قابلمه اضافه کنید. سپس حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید. بیست دقیقه بعد باید سبزیجات را اضافه کنید. پس در این مدت، پوست یک عدد گوجه فرنگی را بگیرید و رنده کنید. دو عدد هویج را رنده یا نگینی ریز خرد کنید. یک عدد ساقه کرفس را هم ریز خرد کنید. سیب زمینی را پوست بکنید و رنده یا نگینی ریز خرد کنید. سپس سیب زمینی را با آب سرد بشویید تا نشاسته اضافی آن از بین برود.

مرحله چهارم

گوجه فرنگی رنده شده، هویج و کرفس را به قابلمه سوپ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. پس از ۱۵ دقیقه سیب زمینی رنده شده را هم اضافه کنید و هم بزنید. مقداری از مزه سوپ را بچشید و به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید. در نهایت یک پیمانه رشته ورمیشل را داخل قابلمه سوپ بریزید و هم بزنید.

مرحله پنجم

حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا سوپ جا بیفتد. در صورت تمایل آب یک عدد لیمو ترش را بگیرید و کم کم به سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا به مزه دلخواهتان برسد. سپس می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر بکشید و سرو کنید.

نکات تهیه سوپ ورمیشل

۱- در صورتی که تمایلی به استفاده از مرغ ندارید، می‌توانید قارچ خرد شده را جایگزین آن کنید.

۲- اگر عصاره مرغ در دسترستان نبود می‌توانید از عصاره سبزیجات هم استفاده کنید.

۳- همچنین می‌توانید فقط از چهار لیوان آب به جای عصاره مرغ یا سبزیجات استفاده کنید.

۴- پیشنهاد می‌کنیم که یک لیوان آب قلم هم به سوپ اضافه کنید. این کار هم طعم خوب و هم غلظت خوبی به سوپ می‌بخشد.

منبع: کتاب کاله

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوپ ورمیشل سوپ آشپزی اضافه کنید ریز خرد کنید گوجه فرنگی سوپ ورمیشل عصاره مرغ سیب زمینی لیوان آب سینه مرغ هم بزنید یک عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید