Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی زنگنه اسدی عصر دوشنبه در نشست خبری افزود: شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری سال گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال محصول تولیدی خود را به فروش رساندند.

وی اظهار داشت: عمده محصولات تولیدی این واحدهای فناور در حوزه‌ گلخانه‌های هوشمند، فنی و مهندسی، برق و الکترونیک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با بخش صنعت نیز گفت: از ابتدای سال جاری ۳۲ قرارداد پژوهشی از سوی این دانشگاه با بخش صنعت با هدف رفع نیازهای علمی و صنعتی امضا شده است.

زنگنه اسدی افزود: ارزش قراردادهای پژوهشی این دانشگاه با بخش صنعت افزون بر ۳۱ میلیارد ریال است که سازمان امور اراضی کشور، شرکت ماشین‌های الکتریکی 'جمکو' شهرستان جوین، سیمان سبزوار و چند شرکت دیگر بخشی از این تفاهم نامه های صنعتی بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین با هدف ارتباط موثر دانشگاه با بخش صنعت و کمک به ارتقای بخش تولید، تعدادی از اعضای هیات علمی برای فرصت مطالعاتی در بخش جامعه و صنعت اعزام شده‌اند.

 رییس دانشگاه حکیم سبزواری  با اشاره به رشد علمی دانشگاه نیز افزود: از ابتدای سال جاری ۴۶۷ مقاله اعضای هیات علمی این دانشگاه در مجلات علمی معتبر بین‌المللی و داخلی منتشر شده است.

زنگنه اسدی با اشاره به رسالت دانشگاه در رفع مشکلات و معضلات شهری نیز گفت: همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری در سبزوار با محوریت دانشگاه حکیم طی سال های گذشته برگزار و نیز پژوهشگران علوم اجتماعی این مجموعه اقدامات موثری در حوزه آسیب های اجتماعی ارائه دادند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری علمی دانشکده علوم محیطی و جغرافیای دانشگاه حکیم سبزواری با اداره میراث فرهنگی  شهرستان داورزن آبشارهای بفره این شهرستان در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده و موضوع ثبت ژئوپارک سبزوار در مرحله  پیگیری قرار دارد.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها سبزوار مقالات فناوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار مقالات فناوری سبزوار مقالات فناوری دانش بنیان ها دانشگاه حکیم سبزواری دانشگاه با بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد

محمود یزدی گفت: این تسهیلات با هدف توسعه، تامین سرمایه ثابت و در گردش تعاونی ها، از محل منابع داخلی بانک ها و بند "ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ اعطا شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۷۷۸ شرکت تعاونی در سبزوار فعال است که از طریق فعالیت آن‌ها برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: عمده تعاونی های ایجاد شده در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی تشکیل شده است.

یزدی افزود: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده و همچنین فعالیت اتاق تعاون سبزوار رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران را به دنبال داشته است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی