Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:14:14 GMT

چند خبر از حوزه شهری تهران

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۲۵۴۲

چند خبر از حوزه شهری تهران

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مسعود درستی مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: بلوار قیام حدفاصل خیابان شهدای هفدهم شهریور تا میدان قیام بطول تقریبی یک کیلومتر که از سال ۹۲ به کارگاه فعالیت‌های عمرانی شرکت مترو تهران تبدیل شده بود با بازسازی کامل و مناسب تر از وضعیت سابق خود، آماده بازگشایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از حدود سال ۹۲ بدلیل نیاز شرکت مترو به فضایی کارگاهی، بلوار قیام ابتدا برای آماده‌سازی شفت دستگاه حفار مکانیزه مورد استفاده قرار گرفت و سپس به عنوان کارگاه بچینگ و عملیات اجرایی پروژه احداث ایستگاه های میدان قیام و خیابان شهدای هفدهم شهریور همچنین در اختیار پیمانکاران مربوطه بود.

درستی اظهار داشت: سال گذشته مقارن با افتتاح ایستگاه میدان قیام ( ۱۴ اسفند ۱۳۹۹) و با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ حدود ۶۰۰ متر از بلوار قیام پس از بهسازی کامل و در شکلی به مراتب بهتر از گذشته اش، آزادسازی شد و امروز در حالی که به روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم، مسیر باقی مانده از این بلوار آماده تحویل به شهروندان صبور پایتخت شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: بلوار قیام در وضعیت جدید خود که پس از هشت سال بطور کامل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، صاحب مسیر ویژه دوچرخه سواری، پیاده راه، ایستگاه تاکسی و اتوبوس تندرو و دو ایستگاه مترو شده است.

به گفته وی، سه هزار و ۲۰۰ متر طول جدول گذاری در چهار خط، بتن ریزی برای رفع اختلاف سطح دو سمت بلوار، ساخت پیاده راه و ایجاد فضای سبز و سایر ملزومات حمل و نقل شهری از جمله اقدامات صورت گرفته در چند مرحله و در طول یک سال اخیر بوده است.

درستی خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته، ایستگاه میدان قیام در این بلوار به بهره‌برداری رسید و پیش بینی می شود در فصل بهار سال ۱۴۰۱ ایستگاه خیابان شهدای هفدهم شهریور نیز در سوی دیگر این بلوار افتتاح شود تا وضعیت دسترسی به شبکه حمل و نقل عمومی در این محدوده پرتراکم پایتخت بهبود پذیرد.

نبود سیستم فاضلاب شهری مهمترین مشکل غرب تهران

شهردار منطقه ۲۲ تهران نبود سیستم فاضلاب شهری را مهمترین چالش در این محدوده نوپای پایتخت دانست.

وحید رضا محمدی در حاشیه بازدید خود گفت: متاسفانه سرعت ساخت و ساز در دو دهه اخیر به قدری بالا بوده که نهادهای خدماتی در ارائه خدمات عقب مانده اند، از جمله شرکت آب و فاضلاب شهری که نتوانسته فاضلاب شهری در این منطقه را احداث کند.

وی افزود: در پیگیری های مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران تاکنون از ۲۶۰ کیلومتر فاضلاب کشی مورد نیاز در این محدوده نزدیک به ۷۰ کیلومتر آن احداث شده است، به عبارتی تنها ۳۰ درصد محدوده این منطقه فاضلاب شهری دارد که با روند کند احداث فاضلاب شهری برقراری فاضلاب کشی در تمامی نقاط منطقه زمان زیادی می برد که جا دارد در یک اقدام ضربتی بین دولت، مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران سرعت احداث فاضلاب شهری افزوده شود.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: بخش قابل توجهی از ۳۰ درصد فاضلاب کشی شهری مورد اجرا در منطقه متاسفانه در محلات و معابری به اجرا رسیده که فاضلاب شهری آن محلات بحرانی نیست؛ برای نمونه در شهرک های شمالی بزرگراه شهید خرازی و اطراف دریاچه چیتگر به دلیل بافت جغرافیایی چاه جذبی امکان پذیر نیست و شهرک های مسکونی از سیستم سپتیک(مخزن فاضلاب) برخوردار هستند.

محمدی گفت: متاسفانه به دلیل اینکه سپتیک ها به موقع از سوی مجتمع ها تخلیه نمی شود و همچنین حجم سپتیک ها براساس استاندارد مورد نظر فراهم نشده، آب فاضلاب در بخشی از مجتمع ها سرریز می شود و از طریق انهار معابر شهری به زمین بایر در جنوب خیابان شهید جوزانی درست در ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس ورود پیدا می کند که براساس مرور زمان به یک برکه تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: در فصل گرما بوی نامطلوب از این برکه ایجاد می شود که بسیاری تصور دارند که این بوی نامطلوب از دریاچه چیتگر است و باید نهاد های دیگر از جمله شرکت آب و فاضلاب به شکل ویژه به این امر ورود پیدا کنند.

همچنین معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۲۲ نیز اظهار داشت: باتوجه به دغدغه شهروندان و مدیریت شهری برای سرعت بخشیدن به احداث فاضلاب شهری صدور مجوز حفاری در کوتاه ترین زمان صادر خواهد شد.

مجتبی رشیدی افزود: در گذشته روند مجوز حفاری حدود سه ماه زمان می برد تا سایر معاونت های شهرداری استعلام های مورد نظر را برای این فعالیت عمرانی اعلام کنند اما با یک همدلی و همکاری درون سازمانی در مدت ۲۴ ساعت استعلام ها از معاونت خدمات شهری و محیط زیست و شهرسازی صادر خواهد شد.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۲۲ ادامه داد: روند صدور مجوز حفاری شرکت آب و فاضلاب به شکل ویژه صورت می گیرد، به طوری که به محض درخواست شرکت آب و فاضلاب برای حفاری، این معاونت به سرعت برای درخواست مطرح شده اقدام می کند و در صورتی که استعلام های مورد نظر مهیا باشد در ۴۸ ساعت مجوز حفاری ارائه خواهد شد.

رشیدی خاطر نشان کرد: باتوجه به تازه تاسیس بودن برخی از محلات و نیاز به زیرساخت های شهری، معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ۲۲ با تاکیدات مدیریت ارشد شهری منطقه برای سایر نهادها مانند آب و فاضلاب، گاز، برق و مخابرات صدور مجوز حفاری را در دستور کار ویژه قرار داده است و هیچ درخواستی در بروکراسی اداری قرار نخواهد گرفت.

بازدید تهرانگردان از برج آزادی

شهردار منطقه ۹ به همراه جمعی از تهرانگردان از ظرفیت های فرهنگی، هنری و گردشگری مجموعه برج آزادی بازدید کرد.

این برنامه با هدف استفاده از ظرفیت تهرانگردان فعال در فضای مجازی برای تبلیغ و معرفی مطلوب تر برج آزادی به عنوان نماد ملی و تاریخی به همت شهرداری منطقه ۹ اجرا شد.

با توجه به معماری خاص و ظرافت در طراحی سازه برج آزادی، این سازه ظرفیت جذب گردشگران به ویژه در ایام نوروز را دارد؛ از این رو با هدف شناساندن جذابیت های برج آزادی، رونق تهرانگردی با محوریت برج آزادی و ایجاد فضایی متفاوت با تاکید بر معماری فاخر ایرانی-اسلامی در جشن های نوروز ۱۴۰۱، برنامه های متنوعی با حضور فعالین رسانه و گردشگری برگزار می شود.

مدیریت شهری منطقه ۹ در نظر دارد تا با محوریت میدان و برج آزادی ویژه برنامه های فرهنگی متفاوتی نسبت به سالیان قبل در محوطه میدان آزادی برگزار کند تا شهروندان و گردشگران در سال جدید نوروزی متفاوت، شاد و مفرح را تجربه کنند.

ذکر این نکته لازم است که برج آزادی به عنوان المان شهری که چکیده ای از معماری های ایرانی- اسلامی و مدرن را در خود جای داده با میدانی به وسعت پنج هکتار از جمله مکان هایی در ورودی غربی شهر تهران است که ظرفیت های قابل توجهی به منظور اجراهای فرهنگی و هنری دارد و دومین میدان بزرگ ایران بعد از میدان نقش جهان اصفهان است.

تقویت و توسعه فعالیت های سلامت شهری در شرق پایتخت

در نشست شورای سلامت منطقه ۱۳ بر تقویت و توسعه فعالیت های سلامت شهری از طریق توانمند سازی شهروندان، سازماندهی کانون های سلامت، کمک به قشرهای حساس و خانواده های آسیب دیده تاکید شد.

شهردار منطقه۱۳ در این نشست با بیان اینکه در بدنه مدیریت شهری خود را موظف به انجام رسالت تأمین سلامت مردم و شهروندان می‌دانیم، گفت: توجه به سلامت شهروندان و بهداشت شهری از وظایف مهم شهرداری محسوب می‌شود، لذا شهرداری منطقه۱۳ در کنار متولیان امر سلامت آمادگی دارد این موضوع را در اولویت قرار داده و با ورود جدی به این عرصه مسائل و مشکلات را برطرف کند.

محمد هادی علی احمدی با تاکید بر فراهم کردن فضای رشد سالم شهروندان افزود: مدیریت شهری باید سلامت اجتماعی، روانی و جسمی شهروندان را تأمین  کند، چنین فعالیتی باعث افزایش احساس مسئولیت وجدان شهروندان برای حفظ سلامت شهری می شود.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران، در ادامه این جلسه با اشاره به رویکرد سلامت محور شهرداری تهران گفت : باید فعالیت های ما به نحوی باشد که شهروندان مطلع و توانمند شده تا با آگاهی بخواهند و بتوانند از خود مراقبت کنند و هدف اصلی ما همین است.

حمید صاحب با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرداری از قبیل سرای محلات و کانون های سلامت در مقایسه با وزارت بهداشت به لحاظ ارتباط بهتر و مستقیم با شهروندان  ادامه داد: باید کانون های سلامت سازمان دهی شده و توسعه کمی و کیفی پیدا کنند، چرا که اعضای این کانون ها را  گروه  های مختلف مردمی و اقشار اجتماعی از قبیل نوجوانان، جوانان، بانوان و سالمندان افراد معلول تشکیل داده و فعالیت هایی را انجام می‌دهند که ارزشمند و قابل تقدیر است.

اجرای نهضت درختکاری در منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو اعلام کرد: طرح نهضت درختکاری با هدف توسعه فضاهای سبز شهری و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی با کاشت بیش از هشت هزار و ۷۰۰ نهال در حال اجرا است.

علیرضا جعفری در این باره گفت: به منظور ارتقای زیبایی شهر و داشتن شهری به دور از آلودگی هوا و با توجه به نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال طرح فراگیر کاشت درخت در باغچه منازل شهروندان از نیمه دوم دی آغاز و تا اواخر اسفند ادامه دارد.

وی افزود: در همین راستا طرح کاشت نهال به صورت رایگان در دستور کار اداره فضای سبز منطقه قرار گرفته و شهروندان می توانند درخواست های خود را از طریق سامانه ۱۳۷ و یا مراجعه حضوری با مراکز آموزش و مشاوره گل و گیاه واقع در بوستان های «ستارخان» و «شقایق» مطرح کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست دو منطقه یادآور شد: پس از ثبت درخواست ها، کارشناسان فضای سبز و اکیپ مربوطه در کمترین زمان ممکن به در منازل متقاضیان مراجعه کرده و ضمن بررسی و تشخیص محل مناسب، نسبت به کاشت درخت و آموزش در خصوص نحوه نگهداری و میزان آبیاری اقدام می کنند.

وی کاشت گونه های مختلف میوه را موجب ایجاد جذابیت و ترغیب و تشویق شهروندان به این امر مهم برشمرد.

ارائه خدمات سلامت محور در بازار تره بار صادقیه

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه دو گفت: همزمان با هفته ملی سلامت مردان، با برپایی ایستگاه در بازار تره بار صادقیه برنامه های سلامت محور در حال اجرا است.

کاظم داودی، با اشاره به  اهمیت سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه گفت: هفته ملی سلامت مردان فرصت مناسبی برای  آگاهی بخشی و حساس سازی  مردان برای مراقبت از سلامت خود است و برهمین اساس مدیریت شهری  در راستای مسئولیت اجتماعی خود در ارتقای سلامت جامعه منطقه  افدام به  برپایی ایستگاه سلامت  در بازار تره بار صادقیه کرد.

وی افزود: ایستگاه سلامت در قالب سه غرفه با حضور پزشک، روانشناس، مشاورتغذیه و مشاور خانواده به ارائه خدمات سلامت محور می پردازد.

داودی  گفت: با توجه به شعار هفته ملی سلامت تحت عنوان «مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری(کرونا)، محافظت جمعی» برنامه های آموزشی با هدف آگاهی بخشی و تشویق آقایان به مشارکت در توسعه برنامه های بهداشتی به ویژه واکسیناسیون کرونا در حال اجرا است.

وی هدف اساسی از اجرای هفته ملی سلامت مردان را در جهت آگاهی بخشی عمومی و حساس سازی مردان برای مراقبت از سلامت خود، پیشگیری از بروز بیماری های غیر واگیر و ترویج ضرورت تشخیص زودرس بیماری های مزمن و غیرواگیر ازقبیل سرطان ها و کمک به پیشگیری از بروز آنها از طریق اصلاح سبک زندگی، ارتقاء سلامت مردان و خانواده، همراه با افزایش امید به زندگی دانست.

از اول تا ۷ اسفند ماه هفته ملی «سلامت مردان» نامگذاری شده وغرفه های برپاشده در محل تره بارصادقیه هر روز به مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ۱۳ خدمات سلامت محور به مردان ارائه می شود.

آغاز فعالیت بروزسازی ۱۳۰ سرپناه ایستگاه های اتوبوس و تاکسی در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از آغاز فعالیت های ترافیکی طرح استقبال از بهار با محوریت رفع نواقص ترافیکی و ایمن سازی معابر داخلی و بزرگراهی خبر داد.

مهدی هدایت با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی و تعامل با پلیس راهور منطقه به منظور اجرای اقدامات برنامه ریزی شده طرح استقبال از بهار در حوزه ترافیک گفت: در همین راستا فعالیت بروزسازی نزدیک به ۱۳۰ سرپناه ایستگاه اتوبوس و تاکسی آغاز شده و در حال انجام است.

به گفته وی، ترمیم شیشه و رفع نواقص روشنایی، بروزسازی تابلوهای راهنمایی مسافران، مرمت صندلی ها و رنگ آمیزی از جمله اقدامات اجرایی برای نوسازی سرپناه ها محسوب می شود.

شهردار منطقه ۱۹ همچنین از ایمن سازی محورهای بزرگراهی این منطقه بویژه در بخش ورودی جنوب شهر اشاره و بیان کرد: با توجه به حجم تردد روزانه مسافرین و شهروندان از بزرگراه شهید هاشمی و احتمال بالای مخاطرات ترافیکی در این بزرگراه، ساماندهی این محور در اولویت اقدامات ترافیکی طرح استقبال از بهار قرار گرفته و در همین راستا ضمن نصب تجهیزات ترافیکی، عملیات جایگزینی نیوجرسی با گاردریل های این بزرگراه در سه کیلومتر انجام شد.

به گفته هدایت در هفته گذشته سایر معابر بزرگراهی  این منطقه از جمله بزرگراه های شهید تندگویان، شهید کاظمی، آزادگان، امام علی (ع) و خلیج فارس با نصب ۱۰ کاشن تانک، ۱۵ بشکه ترافیکی، ۱۵۰ مانع استوانه ای و ۱۲۰ تابلوی هشداردهنده ایمن سازی شد.

برچسب‌ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه سیزده تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهرداری منطقه نه تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران تهران شهرداری منطقه شرکت آب و فاضلاب هفته ملی سلامت تهران شهردار شهردار منطقه سلامت مردان فاضلاب شهری مدیریت شهری سلامت محور مجوز حفاری میدان قیام بلوار قیام برج آزادی کانون ها منطقه ۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود

شهردار مشکین‌دشت از اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در سطح شهر با آغاز سال جدید خبر داد و گفت: سرای بانو مختص بانوان شهر مشکین‌دشت، سال جدید احداث خواهد شد.

علی سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با اشاره به اهمیت اثرگذاری رسانه، اظهار کرد: رسانه‌ها به مردم کمک می‌کنند که از حقوق خود مطلع شوند و در راستای احقاق حقوق شهروندان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با انتقادهای سازنده خود می‌توانند به اُمیدافزایی در جامعه کمک کنند، افزود: شهرداری مشکین‌دشت پذیرای انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران است تا شاهد پویایی زندگی شهری و توسعه پایدار در شهرمان باشیم.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر افزایش مشارکت مردمی در جامعه، خاطرنشان کرد: شهرداری در این راستا از طرح‌های شهروندان استقبال می‌کند.

سلگی با اشاره به اینکه شهرداری مشکین‌دشت احداث و توسعه جاده‌های سلامت را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: احداث این پروژه حداقل کاری است که می‌توان برای ارتقای سطح سلامت شهروندان انجام داد.

وی با اشاره به احداث پروژه‌های مختلف عمرانی، تصریح کرد: احداث بوستانی در حاشیه ابراهیم‌آباد به مساحت ۵ هکتار در سال جاری کلید می‌خورد و عملیات احداث کتابخانه بعثت نیز با اعتبار سه میلیارد تومان آغاز می‌شود.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به اینکه افزایش نشاط اجتماعی یکی از اهداف مدیریت شهری مشکین دشت است، گفت: در این راستا پروژه‌های مختلفی برای تمام سنین در نظر گرفته شده و سرای بانو یکی از این پروژه‌ها است که مختص بانوان خواهد بود.

سلگی با اشاره به بافت فرسوده موجود در شهر مشکین‌دشت، عنوان کرد: ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای موضوعی بود که بر افزایش بافت فرسوده تأثیر گذاشت، در این راستا با راه‌اندازی طرح بازآفرینی شهری تلاش کرده‌ایم به املاک قولنامه‌ای نیز خدمات ارائه دهیم.

وی بودجه سال جاری این شهرداری را ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش داریم با افزایش درآمدهای پایدار شهری بودجه را نیز افزایش دهیم.

کد خبر 748213

دیگر خبرها

  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند