Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@20:47:19 GMT

واکنش رئیس بنیاد شهید به مفاسد بانک دی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۲۵۵۷

واکنش رئیس بنیاد شهید به مفاسد بانک دی

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: بانک دی در رنکینگ بانک‌های کشور جزو سه چهار بانک آخر است و با اینکه بانک کوچکی است، اما پرونده‌های فساد بزرگی دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سی و دومین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در محل هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در حال برگزاری است، در مورد وضعیت بانک دی گفت: بانک دی در رنکینگ بانک‌های کشور جزو سه چهار بانک آخر است و با اینکه بانک کوچکی است، اما پرونده‌های فساد بزرگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا هم شنیدیم که مدیر عامل و مجموعه هیئت مدیره آن زندان رفته اند و همچنین نماد این بانک در بورس به مدت دو سال است که بسته شده و اصطلاحا مشمول ماده ۱۴۱ شده است.

وی افزود: بنده از وقتی که به بنیاد شهید آمده ام تلاش کردم تا هیئت مدیره بانک دی را تغییر دهم، اما سوال این است که آیا ما توان این تغییر را داریم؟ نه. بنده نماینده سهامداران هستم و باید طبق قانون افراد را به هیئت مدیره فعلی بانک دی معرفی کنم که این هم جزو مقررات عجیب بانک مرکزی است با این وجود هیئت مدیره فعلی مستندات افراد معرفی شده را به بانک مرکزی اعلام نمی‌کردند، اما نهایتا با فشار و پیگیری این اتفاق افتاد. بانک مرکزی نیز باید با این افراد مصاحبه می‌کرد از این رو از بین ۱۲ نفری که ما معرفی کردیم ۶ نفر از آن‌ها که جوان‌تر و حزب اللهی‌تر بودند تحت عنوان مصاحبه فنی حذف شدند و بعد از دوماه ۶ نفر دیگر را تایید کردند.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: جریانی که نفعش در حفظ وضع موجود است تلاش می‌کند تا در مسئله بانک دی اختلال ایجاد کند تا وضع موجود ادامه یابد، ولی ما محکم ایستاده ایم تا وضع تغییر کند و از هر ابزاری هم استفاده کرده ایم. همین آقایان خود را مقدس می‌دانند و می‌گویند ما ایثارگر و فرزند شهید هستیم و به همین دلیل در بورس و بانک مرکزی از ما شکایت کردند. اول می‌خواستند مجمع را به تعویق بیندازند، ولی من اجازه ندادند و بعد رفتند سازمان بازرسی و دیوان عدالت و جا‌های مختلف تشکیل پرونده دادند و تازه امروز دیوان عدالت اداری رای نهایی خود را صادر کرد و اعتراض این افراد را وارد ندانسته و امروز نیز این رای به بنیاد شهید ابلاغ شده است.

رئیس بنیاد شهید بیان کرد: اگر کسی خارج از عرف و قاعده آمد و مجمعی را به هم ریخت تا خواست غیرقانونی خود را تحمیل کند و در پی آن اعضای برگزارکننده مجمع در مقابل این فرد بایستند برای اینکه شرایط اسف بار موجود تغییر کند آیا این نشان دهنده قدرت مدیریت است یا ضعف آن؟ ما در همین ایام برای بانکی که به روز سیاه نشسته و نماد آن بسته شده پیگیری کردیم و ۵۰۰۰ میلیارد تومان از شورای پول و اعتبار افزایش سرمایه گرفتیم و طبق گفته قائم مقام بانک مرکزی نیز همین پیگیری ما بهانه‌ای شده تا این افزایش سرمایه برای دیگران هم اتفاق بیفتد. به هر روی همه ما می‌دانیم که جابه جا کردن ۵۰۰۰ میلیارد تومان منابع چه قدر کار سختی است.

وی گفت: متاسفانه امروز برخی‌ها که منافع شان به خطر افتاده در فضای مجازی پول خرج می‌کنند تا به فضاسازی علیه ما بپردازند و این در حالی است که بنده ۵ ماه است که به این سازمان آمده ام.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه امروز برخی‌ها می‌گویند نمی‌دانید که چه بر سر ایثارگران آمده افزود: سوال این است که آیا وضعیت پیش آمده در بانک دی مربوط به این ۵ ماهی است که بنده به بنیاد شهید آمده ام؟ اگر مدیر عامل سابق و اعضای هیئت مدیره شرکت دیدار ایرانیان دستگیر شدند و به زندان رفته اند مربوط به زمان بنده است؟ و یا اینکه اگر بانک دی ۸۰۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشته و یا نماد آن بسته شده مربوط به مدیریت بنده می‌شود؟

رئیس بنیاد شهید در ادامه با بیان اینکه امروز شاهد دو جنس مطالبه گری در بین ایثارگران هستیم، افزود: یک گروه از ایثارگران کسانی هستند که طبق قانون حقوقی دارند، اما دولت‌ها موفق به انجام تکالیف قانونی خود نشدند. مثلا بنیاد شهید باید ۳۷ هزار میلیارد تومان پاداش خدمت بدهد و این در حالی است که بودجه مصوب ما ۳۱ هزار میلیارد تومان است. همچنین امروز دستگاه‌های مختلف ۱۴ هزار میلیارد تومان از ما طلب دارند که دانشگاه آزاد یکی از بزرگترین طلبکاران ما است.

وی با اشاره به اینکه در سازمان بنیاد شهید بین خدمت و منابع مالی توازن وجود ندارد، تصریح کرد: بخشی از درخواست‌های عزیزان ایثارگر ما نیز که نمونه آن را در جریان اعتراضات اخیر در مقابل مجلس شاهد بودیم جایگاه قانونی ندارد. مثلا از سوی این افراد بحث گرفتن غرامت از عراق مطرح شده که واقعا مسئول این کار مشخص نیست و شورای عالی امنیت ملی باید در این رابطه تصمیم بگیرد. به هر روی ما به وظایفی که به این بنیاد محول می‌شود عمل می‌کند. مثلا به ما گفته شد که باید خانواده‌های شهید انهدام هواپیمای اوکراینی تحت پوشش سازمان بنیاد شهید قرار بگیرند که ما براساس وظیفه خود عمل کردیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه بنیاد شهید خانه ایثارگران است بنابراین هر گاه این عزیزان اعتراضی داشته باشند ولو به ما نیز مربوط نباشد در مقابل این سازمان تجمع می‌کنند، تصریح کرد: سیاست اعمالی و اعلامی رئیس جمهور این است که ما مذاکره می‌کنیم، ولی کشور را به مذاکره گره نمی‌زنیم پس این طور نیست که ما بودجه، نرخ ارز و تولید را به مذاکره گره بزنیم.

رئیس بنیاد شهید در خصوص سهمیه خانواده‌های ایثارگر در کنکور نیز گفت: این سهمیه‌ها به موجب قانون اختصاص می‌یابد با این وجود بنیاد شهید این قانون را تصویب نکرده که من بخواهم آن را حذف کنم. به هر روی این مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند که باید در این رابطه نظر بدهند و براساس استاندارد‌ها تصمیم گیری کنند.

وی افزود: در رابطه با سهمیه‌ها بحثی که وجود دارد این است که یک وقت ما می‌گوییم اساسا دادن سهمیه به ایثارگران غلط است، اما یک وقتی می‌گوییم حدود، شکل و اجرا محل اشکال است. اما سوال این است که این سهمیه‌ها چگونه ایجاد شدند؟ برخی‌ها اختصاص این سهمیه را لطف به ایثارگران می‌دانند، اما آیا واقعا منطق اختصاص این سهمیه‌ها این بوده که ما خدمت شهدا و ایثارگران را جبران کنیم قطعا منطق این نبوده است. ما در دوره‌ای انقلاب فرهنگی کردیم که دانشگاه‌ها توسط جریان فکری مخالف تسخیر شده بودند. از این رو، چون ایثارگران در دوره‌ای اثبات کرده بودند با تمام وجود پای انقلاب هستند سهمیه کنکور به آن‌ها اختصاص یافت، چون دانشگاه برای ما مهم است و آینده کشور را می‌سازد و هرگونه انحراف در این محیط منجر به نابودی آینده انقلاب می‌شود؛ بنابراین ما با دادن سهمیه آینده انقلاب را تضمین کردیم. البته بنده در مورد شکل و ضریب سهمیه‌ها حرف دارم.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه علی رغم اینکه سهمیه اشتغال به ایثارگران اختصاص یافته، اما بحث آزمون نیز مطرح است و این در حالی است که آزمون‌های استخدام دولتی کاهش یافته اظهار کرد: ۳۳ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد داریم که ۲۵ درصد استخدام‌های سالانه در کشور متعلق به آنهاست با این وجود سالی ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر استخدام دولت می‌شوند که تنها ۷ درصد از سهمیه استخدام این افراد عملیاتی می‌شود. به هر روی ما در بنیاد شهید به دنبال اشتغال در خارج از مجموعه دولت هستیم اگرچه همه به دنبال استخدام دولتی هستند

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید بانک دی رئیس بنیاد شهید قاضی زاده هاشمی میلیارد تومان هیئت مدیره بانک مرکزی سهمیه ها بانک دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند صبح دوشنبه در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگران در تأمین مسکن، اراضی قابل واگذاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، بر اساس معرفی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر به خانواده‌های شاهد و ایثارگر واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زمین را بر اساس ضوابط بنیاد مسکن و دستورالعمل‌های مربوطه به خانواده‌های شاهد و ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن مقاوم بر روی اراضی مسکونی، تسهیلات مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

کد خبر 6097902

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟