Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@19:00:03 GMT

انفجار در ساختمان مسکونی و نجات ١٩ تن

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۳۰۳۰

به گزارش تابناک, سید جلال ملکی در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ١۵:٣٢ روز جاری یک مورد حادثه انفجار منجر به آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی، در خیابان وحدت اسلامی، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آتش نشانان در مدت زمان سه دقیقه به محل حادثه رسیدند که یک ساختمان چهار طبقه و ١٢ واحدی بود و در طبقه دوم ان، در یک واحد حدودا ٧٠ متری انفجاری رخ داده و منجر به حریق شده بود. زمانی که نیرو‌ها به محل رسیدند کل این واحد شعله ور شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: به دلیل شدت انفجار، شیشه و در و پنجره‌های همان واحد تخریب شده بود و بخشی از دیوار واحد کناری و درز انقطاع دو ساختمان نیز تخریب شده بود و در نتیجه حریق به داخل درز انقطاع نیز سرایت کرده بود. همچنین بخشی از آتش به قسمت نورگیر طبقات نیز سرایت کرده بود.

ملکی با اشاره به آغاز عملیات از سوی آتش نشانان گفت: آتش نشانان به سرعت عملیات را آغاز کرده و توانستند آتش را خاموش و از سرایت به اطراف جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه دود حاصل از حریق منجر به گرفتار شدن تعدادی از ساکنان شده بود گفت: ١٩ نفر از آقایان و خانم‌هایی که در ساختمان حضور داشتند به سلامت از محل خارج شدند.

وی افزود: یک آقای حدودا ١٨ ساله که در همان واحد بود، دچار سوختگی شده بود که به عوامل اورژانس تحویل داده شد تا به مراکز درمانی منتقل شود.

وی درباره علت حادثه نیز گفت: یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های وقوع این حادثه نشت گاز شهری از یکی از وسایل گازسوز بود. البته توسط کارشناسان در دست بررسی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی انفجار ساختمان مسکونی مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال وقوع گردباد شدید در حومه شهر «اوماها» در ایالت نبراسکای آمریکا، صدها ساختمان مسکونی و غیر مسکونی خسارت دیدند.

نبراسکا و آیوا دیروز چندین گردباد را تجربه کردند اما مخرب‌ترین طوفان در شهر ۴۸۵ هزار نفری اوماها در شمال غرب نبراسکا رخ داد. هنوز گزارشی درباره قربانیان احتمالی این حادثه مخابره نشده است.

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که شهر میندِن در ایالت آیوا که در نزدیکی اوماها واقع شده نیز متحمل خسارت سنگینی شده است.

در نبراسکا فروریختن یک ساختمان صنعتی به مصدوم شدن شماری منجر شد. در زمان حادثه ۷۰ نفر در ساختمان بودند.

همچنین صدها خانه در اوماها خسارت دیده است و تیم‌ها آتش‌نشانی خانه به خانه در جستجوی افراد آسیب‌دیده یا قربانیان احتمالی هستند.

کد خبر 6089728

دیگر خبرها

  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند