Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:38:05 GMT

هشت یزدی دیگر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۳۲۰۵

هشت یزدی دیگر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی این دانشگاه، دکتر علی اسلامی افزود: در این مدت از ۸۵۴ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹۹ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در یزد شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۹ نفر در بیمارستان‌های استان یزد بستری و ۳۵۰ نفر در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان‌های استان یادآور شد: پنج بیمار در ابرکوه، سه بیمار در اردکان، سه بیمار در بهاباد، ۲ بیمار در خاتم، سه بیمار در مهریز، سه بیمار در میبد و ۳۰ بیمار در شهر یزد شناسایی شدند.

اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۹۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند

یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان دارد که  هم‌اکنون از لحاظ رنگ بندی کرونایی وضعیت ۱۰ شهرستان قرمز  است.  

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛   بطوریکه سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دستان آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود و کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه «شفا»  یعنی شست وشوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی،  اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد یزد بیماری پروندهٔ خبری اُمیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد ویروس کرونا یزد بیماری سه بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

دریافت 20 MB

«رائد صقر»؛ سخنگوی نیروهای دفاع شهری فلسطین: تاکنون نزدیک به ۱۸۵ تا ۱۹۰ شهید را در این گور دسته جمعی شناسایی کرده ایم. آمار دقیقی از تعداد شهدا در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این آمار از ۳۰۰ تا ۴۰۰ شهید نیز فراتر خواهد رفت.

همزمان با عملیات تفحص شهدا، مادران فلسطینی با حلقه زدن در اطراف پیکر شهدا در آرزوی یافتن  پیکر فرزندان مفقود شده خود در گورهای دسته جمعی محوطه مرکز درمانی ناصر هستند.

یک مادر شهید که پس از دو ماه موفق به شناسایی پیکر فرزندش در این گورهای جمعی شد به خبرنگار تسنیم گفت: الان که پسرم را پیدا کرده ام، قلبم آرام گرفت. همه به من می گفتند به دنبال پیکر فرزندت نباش، معلوم نیست بتوانی جسد او را پیدا کنی، اما من می خواستم او را دفن کنم و برایش فاتحه بخوانم تا آرام شوم.

پس از پیدا شدن گورستان مخفی بیمارستان شفا در غزه، این دومین نمونه از گورهای دسته جمعی فلسطینیان است که نشانگر تلاش ارتش اسرائیل برای پنهان کردن آثار جنایات خود در بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • لحظه شناسایی جسد فرزند در گور جمعی | ببینید
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است