Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این تصمیم‌گیری در هنگامی اعلام می‌شود که تنش میان روسیه و غرب بالا گرفته است و این نگرانی وجود دارد که مسکو در آستانه تهاجمی تمام‌عیار به اوکراین باشد.

در جلسه هماهنگ‌شده و از پیش ضبط‌شده شورای امنیت ریاست‌جمهوری روسیه که از تلویزیون ملی روسیه پخش شد، گروهی از مقامات روسی به بحث درباره به رسمیت شناختن استقلال این مناطق پرداختند، هر چندد که برخی از حاضران به پوتین پیشنهاد کردند این استقلال را به طور فوری به رسمیت نشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در پایان این دیدار گفت: «من نظرات شما را شنیدم- تصمیم در ابن باره امروز گرفته خواهد شد.»

روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال انقلاب در کی‌یف دو منطقه دونتسک و لوهانسک را کنترل و مسلح کرده است، اما خواسته‌اند این دو منطقه در اوکراین بمانند در تصمیمات مهمی مانند عضویت در ناتو حق وتو داشته باشند.

اوکراین گفته است که با هر تصمیمی بوسیله روسیه در به رسمیت شناختن این دو منطقه مخالفت خواهد کرد و آن را به عنوان خارج شدن روسیه از توافق‌نامه‌های مینسک، پیمان صلح امضاشده در سال ۲۰۱۵ تفسیر خواهد کرد.

این تحول جدید در هنگامی است که تنش‌ها در این دو منطقه میان دولت اوکراین و جدایی‌خواهان بالا گرفته است و قدرت‌های غربی می‌گویند منازعه در این منطقه ممکن است به عنوان بهانه‌ای برای حمله به اوکراین بوسیله روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

در حالیکه حدود ۱۵۰۰۰۰۰ نیروی روسی از سه طرف اوکراین را محاصره کرده‌آند، مقامات آمریکایی هشدر داده‌اند که روسیه از قبل درباره حمله به اوکراین تصمیم گرفته‌اند. با این وجود در آخرین تلاش برای جلوگیری از جنگ، روسای جمهور آمریکا و روسیه به طور کلی موافقت کرده‌اند، دیدار فوق‌العاده‌ای را انجام دهند.

کد خبر 658916 برچسب‌ها روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین روسیه اوکراین دو منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ منطقه در خارکیف و دونتسک به تصرف روسیه درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کنترل دو شهرک در منطقه خارکیف و دونتسک را به دست گرفته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: به تلاش‌ های اوکراین برای آسیب رساندن به تاسیسات انرژی روسیه پاسخ داده شد و صبح امروز نیروهای مسلح روسیه با موشک‌ های دوربرد و با دقت بالا که از دریا و هوا پرتاب شدند، به تأسیسات انرژی و ارتش اوکراین حمله کردند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد که این حملات به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کرده و تمامی اهداف نیز منهدم شده اند.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیروهای اوکراینی از جمله تانک‌ های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

کد خبر 6100934

دیگر خبرها

  • ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک به تصرف روسیه درآمد
  • نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود
  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند