Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@19:25:09 GMT

ریزش موی زنان در دوران یائسگی شایع است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۳۹۱۸

ریزش موی زنان در دوران یائسگی شایع است

به گزارش جام جم آنلاین، «ریزش موی الگوی زنانه» شایع‌ترین اختلال ریزش مو در زنان است. مشخصه آن نازک شدن تدریجی مو‌ها و به دنبال آن افزایش ریزش مو پراکنده از بالای سر است.

ریزش موی الگوی زنانه می‌تواند در هر زمانی بین سال‌های نوجوانی و دوره پس از یائسگی ایجاد شود. با این حال، اعتقاد بر این است که از دست دادن استروژن در دوران گذار یائسگی ممکن است در تسریع FPHL نقش داشته باشد، زیرا گیرنده‌های استروژن در فولیکول‌های مو وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشخص شده است که تغییرات هورمونی مرتبط با یائسگی بر مو‌های سر تأثیر می‌گذارد، قطر مو را کاهش می‌دهد و رشد مو را محدود می‌کند.

ریزش مو می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر عزت نفس و کیفیت زندگی زنان داشته باشد، زیرا بر ظاهر و اعتماد به نفس او تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که زنان به طور متوسط یک سوم از عمر خود را پس از یائسگی سپری می‌کنند، تحقیق در مورد علل و درمان ریزش مو بسیار مهم است.

در یک مطالعه مقطعی جدید شامل ۱۷۸ زن، محققان به ارزیابی شیوع FPHL در زنان یائسه سالم و بررسی ویژگی‌های موی بعد از یائسگی و همچنین عوامل مرتبط با FPHL پرداختند.

از زنان مورد مطالعه، ۵۲.۲ درصد مبتلا به FPHL بودند. شیوع FPHL با افزایش سن افزایش یافت.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که شاخص توده بدنی بالا (چاقی) با افزایش شیوع و بدتر شدن FPHL در زنان یائسه مرتبط است.

مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا هورمون‌های استروئیدی جنسی، به ویژه استروژن و تستوسترون و سابقه سندرم تخمدان پلی کیستیک با ریزش مو در زنان یائسه مرتبط هستند، ضروری است.

به گفته محققان، درک بهتر مکانیسم‌های عامل این نوع رایج ریزش مو در زنان ممکن است به استراتژی‌های پیشگیرانه مؤثرتری منجر شود.   منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زنان مو یائسگی ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از هیل، دانشجویان معترضی که در همراهی با موج حمایت از فلسطین، در دانشگاه ایالت ورمونت تحصن کرده‌اند، در مجاب کردن این مرکز آموزش عالی به پذیرفتن خواسته‌هایشان به یک پیروزی بزرگ دست یافتند؛ چراکه ریاست این دانشگاه با لغو سخنرانی «لیندا توماس- گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل در جشن فارغ‌‎التحصیلی دانشجویان موافقت کرده است.

این یکی از خواسته‌‎های اصلی دانشجویان دانشگاه ورمونت به دلیل نقش گرینفیلد در وتوی مکرر قطعنامه‌های سازمان ملل با موضوع آتش‌بس در غزه بوده است.

«سورش گاریملا» رئیس دانشگاه ورمونت، در پیامی با اشاره به ادامه اعتراضات در این دانشگاه اعلام کرد: «با کمال تأسف می‌گویم که سخنران برنامه ریزی شده خانم سفیر لیندا توماس-گرینفیلد، در دانشگاه لغو شده است.»

همزمان، دانشجویان معترض در واکنش به لغو سخنرانی سفیر آمریکا، از این رویداد استقبال کردند و توماس-گرینفیلد را جنایتکار جنگی خواندند.

به گزارش آنا، اعتراضات در آمریکا طیف گسترده‌ای از دانشجویان و اساتید طرف‌دار فلسطین را که عمدتاً در حوزه‌های مرتبط با ادیان یهودی و مسلمان پژوهش می‌کنند، با خود همراه کرده است. گروه‌هایی که این اعتراضات را سازماندهی می‌کنند شامل «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» و «صدای یهودیان برای صلح» هستند. 

خواسته‌های خاص معترضان تا حدودی از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است. محور اصلی خواسته‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌هایی که اعتراضات در آن آغاز شده، آتش‌بس دائمی در غزه، پایان‌دادن به کمک‌های نظامی ایالات متحده به اسرائیل و قطع همکاری دانشگاه‌ها با شرکت‌های مرتبط با سازندگان اسلحه است که از جنگ سود می‌برند.

در برخی دانشگاه‌های آمریکا نیز، خواسته‌های صنفی در میانه اعتراضات گزارش شده است.

بر همین اساس، تقاضای اصلی این است که دانشگاه‌ها از خدمات مالی شرکت‌های مرتبط با اسرائیل یا شرکت‌هایی که از جنگ با حماس سود می‌ببرند، صرف‌نظر کنند. اما رؤسای دانشگاه‌ها تا حد زیادی از پذیرش این تقاضا‌ها خودداری کردند حال آنکه برخی کارشناسان معتقدند دانشگاه‌ها احتمالاً سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در شرکت‌های اسلحه‌سازی ندارند. اما در برخی دانشگاه‌ها، خواسته‌های دانشجویان، قطع همکاری‌های پژوهشی با صنایع دفاعی آمریکا و اسرائیل را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت