Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث ساوند، یک مطالعه جدید خوردن حداقل سه وعده سبزیجات در روز در دوران بارداری را با مصرف بیشتر این ماده خوراکی در کودکان تا سن شش سالگی مرتبط دانسته است.

به گفته تیم متخصصان آمریکایی و فرانسوی، مصرف سبزیجات در دوران شیردهی نیز در علاقه کودک به خوردن سبزیجات تأثیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها معتقدند طعم‌های تلخ سبزیجات که در رحم و شیر مادر منتقل می‌شوند، ممکن است ترجیحات غذایی نوجوانان را هنگام بزرگ شدن شکل دهد.

رژیم غذایی سرشار از سبزیجات پهن برگ و میوه‌ها می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، فشار خون را کاهش دهد، چاقی را مهار کند و حتی با برخی از سرطان‌ها مقابله کند.

محققان این مطالعه ادعا می‌کنند که اگر مادران در دوران بارداری بیشتر سبزیجات مصرف کنند، کودکان شأن بیشتر از سبزیجات لذت می‌برند.

محققان دانشگاه‌های رودآیلند، کلرادو و پاریس، ۶۹۶ زن را از مه ۲۰۰۵ تا ژوئن ۲۰۰۷ در طول بارداری و پس از آن، مورد بررسی قرار دادند و پرسشنامه پیگیری آنها تا شش سال بعد انجام شد.

در این مطالعه، از مادران پرسیده شد که در طول بارداری و بعد از آن چه مقدار از سبزیجات مصرف می‌کنند. محققان همچنین پرسیدند فرزندانشان از چهار ماهگی تا شش سالگی چقدر سبزی می‌خوردند.

یافته‌ها نشان داد مادرانی که سه و نیم وعده یا بیشتر در روز سبزیجات می‌خوردند، فرزندانی داشتند که حدود ۰.۹ وعده در روز سبزیجات مصرف می‌کردند. به گفته محققان، این رقم کوچک، اما تأثیرگذار است.

کد خبر 5430314

منبع: مهر

کلیدواژه: بارداری سبزیجات نوزاد ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا کووید 19 واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا بارداری سرطان خواب ورزش واکسن شیوع کرونا زنان واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟

برخی افراد به خوردن مواد غیر خوراکی مانند خاک و... تمایل دارند، گاهی این تمایل در خانم‌های باردار رخ می‌دهد که ناشی از ویار بارداری است. حال علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی علت این تمایل به خوردن خاک یا مهر را تشریح کرد و گفت: این افراد، چون فقر آهن دارند٬ مهر می‌خورند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟