Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید پرسا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مهمترین بناهای در حال مرمت توسط مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان ابراز داشت: خانه دانایی‌ها با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا میانه سال ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: گاراژ کلانتر سمنان نیز اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و قرار است به گذر فرهنگ و هنر تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت بافت تاریخی و مسئول ستاد بازآفرینی شهرداری سمنان با بیان اینکه این طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ به دلیل کمبود اعتبار با سرعت پایین پیش رفت گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ به بازآفرینی بناهای تاریخی توجه ویژه‌ای شده است، امید می‌رود این طرح‌ها با سرعت خوبی به سرانجام برسد.

پرسا بیان کرد: سال آینده طرح‌هایی در حوزه‌های مختلف توسط این مدیریت آغاز می‌شود که مرمت تکیه پِهنه و ساماندهی ضلع غربی بازار سمنان در خیابان کهنه‌دژ از جمله این طرح‌ها است.

وی افزود: نقشه اجرایی طرح پهنه شرقی نیز تکمیل شده است و سال آینده آغاز می‌شود و امید است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

پرسا بیان کرد: پیگیری‌ها برای تخصیص بودجه به طرح ساماندهی قسمت صحن جنوبی امامزاده یحیی (ع) در کمیسیون ماده پنج مراحل آخر خود را می‌گذراند و امید است با به سرانجام رسیدن آن، انتظار ۱۲ ساله مردم در سال ۱۴۰۱ به پایان برسد و این طرح اجرا شود.

سرپرست مدیریت بافت تاریخی و مسئول ستاد بازآفرینی شهرداری سمنان گفت: طرح هویت بخشی به محله‌های قدیمی و شناسنامه‌دار کردن این محله‌ها در تمام گذرها انجام شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

۳۵۷ هکتار بافت تاریخی در محدوده شهری سمنان وجود دارد و بناهای تاریخی متعددی از دوره ایلخانی تا قاجار در آن دیده می‌شود. 

برچسب‌ها شهرداری سمنان سمنان مرمت مدیریت شهری اعتبارات بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان سمنان مرمت شهرداری سمنان سمنان مرمت مدیریت شهری اعتبارات بنای تاریخی مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد

محمد آیینی از شکسته شدن رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده پس از انقلاب در سال ۱۴۰۲ خبر به همت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

دیگر خبرها

  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان