Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@03:14:00 GMT

برای تحول در فضای مجازی به اجماع ملی نیاز داریم

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۵۰۴۵

برای تحول در فضای مجازی به اجماع ملی نیاز داریم

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت مدیریت فضای مجازی در داخل کشور گفت: برای تحول در فضای مجازی به اجماع ملی نیاز داریم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدحسین ساعی، عضو حقیقی شورایعالی انقلاب فرهنگی، در همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، امید و امیدآفرینی را مهمترین موضوع مد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار داشت: امروز بزرگترین کار انقلابی را کسانی انجام می‌دهند که در جامعه امیدآفرینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف محتوایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر می‌شود جمهوری اسلامی نیست بلکه هدف این رسانه‌ها از بین بردن روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در ماست.

وی با تاکید بر اینکه در این مقطع مهم تاریخی باید تحولات جهانی را به خوبی درک کنیم افزود:  ما در سال 1401 وارد قرن جدید می‌شویم این قرن مختصاتی دارد اول اینکه، یک تجربه خوبی از دوره بعد از انقلاب داریم که باید آن را بازخوانی کنیم البته این بازخوانی  به این معنا نیست که همه داشته‌های خود را دور بیندازیم بلکه باید این دستاورد‌ها را بررسی کرده و ببینیم در چه بخش‌هایی دچار ضعف هستیم و بعد در مورد آن‌ها بحث کنیم. باید تمام تجربه چهل ساله کشور بعد از انقلاب را فهم کنیم و به شناسایی نقاط ضعف خود بپردازیم و بعد از آن با توجه به مبانی دست به اولویت بندی بزنیم.

ساعی با بیان اینکه گام دوم انقلاب یعنی ما تجربه چهل ساله گذشته را به کار بگیریم تا چهل ساله دوم انقلاب را با کیفیت بهتری پشت سر بگذاریم، افزود: ما باید متوجه تحولاتی که در سطح جهان اتفاق می‌افتد باشیم. امروز جامعه جهانی جامعه مبتنی بر اطلاعات است با این وجود اگر ما تراکنش‌های مالی و اجتماعی خود را مدیریت نکنیم ممکن است صد سال دیگر به مانند ما که مظفرالدین شاه را مورد تمسخر قرار می‌دهیم فرزندان ما را مسخره کنند که چگونه اجازه دادیم اطلاعات از کشورمان خارج شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر می‌خواهیم در فضای مجازی تحول ایجاد کنیم باید یک اجماع ملی وجود داشته باشد ولی واقعیت این است که در کشور ما هر موقع در خصوص اصلاح وضع موجود در فضای مجازی حرفی زده می‌شود همه نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.

وی گفت: ما امروز به جایی رسیده ایم که التماس می‌کنیم و می‌گوییم همان قانون‌های اتحادیه اروپا را مثلا در مورد قانون حضور کودک در فضای مجازی اجرا کنید و این در حالی است که ما خودمان باید ایده داشته باشیم. در مجموع معتقدم اگر ما در حوزه فضای مجازی به یک اجماع نسبی برسیم می‌توانیم به فکر تحول در این حوزه باشیم.

ساعی در ادمه به موضوع افزایش ظرفیت پزشکی اشاره و با بیان اینکه  این موضوع از سال 92 در کشور مطرح شده، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دوره به آن ورود پیدا کرد، ادامه داد: حدود 15 ساعت با طرفین مختلف جلسه گذاشتیم و تحلیل ما نیز این بود که امکان افزایش ظرفیت سه هزار نفری در رشته پزشکی وجود دارد، اما در نهایت روی افزایش 1600 نفر اجماع شد.

وی گفت: تعداد زیادی بیمارستان وابسته به تامین اجتماعی وجود دارد که قرار شد در جهت افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی به کار گرفته شوند. همچنین دولت و وزارت بهداشت برای اختصاص ردیف‌های بودجه‌ای جهت افزایش ظرفیت پزشکی قول‌هایی دادند.

وی با اشاره به کارگروه تحول شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: ایده ما این است که 15 هزار نفر اعم از مدیران برجسته، اساتید دانشگاهی و فعالان بخش‌های مختلف به صورت کانالیزه شده با هدف ایجاد شورا‌های تخصصی موقت به شورای عالی انقلاب فرهنگی متصل شوند، این مدل هنوز نهایی نشده ولی می خواهیم بتوانیم از نظرات متفکران جامعه استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی شورای عالی انقلاب فرهنگی فضای مجازی شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب فرهنگی فضای مجازی افزایش ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در روزهای اخیر رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند فردی به نام «محمود مهرابی» به دلیل فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود در پرونده، این فرد در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاح‌های دست‌ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است.

همچنین متهم مورد اشاره دارای ۵۲ شاکی خصوصی است که به دلیل نشر اکاذیب، از وی شکایت کرده‌اند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهرابی با حضور ۲ وکیل وی برگزار شده است.

حکم دادگاه بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها