Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر دوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۰ نشست هم اندیشی برای همکاری و بهره مندی از ظرفیت بسیج حقوقدانان کشور در شورای اسلامی شهر تهران با حضور مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران و سهراب انارکی رئیس بسیج حقوقدانان کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اقراریان با اشاره به اهمیت نقش بسیج در جامعه گفت: بسیج نقش مهم و پررنگی در قسمت‌های مختلف کشور دارد؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «بسیج تحقق مردم سالاری دینی است و در چهار دهه انقلاب اسلامی بارها شاهد نقش اساسی و کلیدی بسیج در کشور بودیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید به این موضوع توجه داشت که چه نکاتی باعث می‌شود اهداف انقلاب اسلامی محقق شود تا بتوانیم با برنامه ریزی درست و صحیح حرکت به سمت نظام سازی اسلامی را انجام دهیم؛ البته این موضوع به این معنی نیست که ما تا امروز دستاوردهایی نداشتیم اما باید اقداماتی صورت بگیرد تا به سمت آرمان‌ها حرکت کنیم.

اقراریان تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند تغییر و تحول در کشور صورت گرفت؛ برای مثال حکمرانی و نظامات حکمرانی در انقلاب اسلامی هندسه متفاوتی نسبت به گذشته داشت و تغییر کرد همچنین نظام فرهنگی؛ اجتماعی اقتصادی و امنیتی کشور دچار تحولاتی شد.

بسیج محلات در رفع مشکلات کمک شایانی به شورا ارائه خواهد داد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اما امروز باید به این توجه داشته باشیم؛ تغییر در سایر نظامات تدریجی و زمان‌بر است که در طول انقلاب این اتفاق رخ داد.

وی گفت: امام خمینی (ره) نظام دفاعی و امنیتی کشور را با انقلاب اسلامی تغییر می‌دهد و سپس نظام اندیشه. از سوی دیگر انقلاب فرهنگی را در دستور کار قرار می‌دهد که الگو سازی در این زمینه انجام شد و گام به گام کشور را به سمت آرمان‌های اصولی و صحیح پیش بردند؛ همچنین امام دستور تشکیل بسیج مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش انقلابی را صادر کردند و یک قوای نظامی برای تعبیر امنیت و مکتب امنیتی ایجاد کردند که به دنبال آن الگوی مقاومت شکل می‌گیرد که شهید سلیمانی نماد این مقاومت است.

اقراریان با اشاره به اینکه امروز باید تفکر بسیجی شکل بگیرد و در جامعه گسترش یابد گفت: شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم افتخار انقلابی بودن را دارد؛ امروز بر کرسی‌های مدیریت شهری نشستیم و وظیفه داریم بر اساس سخنان رهبری فعالیت‌ها را پیش ببریم و تفکر انقلابی و بسیجی را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: لذا کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران آمادگی این را دارد پیش نویس طرح‌ها را با مشارکت بسیج حقوقدانان پیش برده و همکاری خوبی با بسیج حقوقدانان داشته باشد؛ بسیج حقوقدانان خودشان را عضوی از ۲۱ نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران بداند چرا که موفقیت شورای شهر در دوره ششم موفقیت تفکر انقلابی است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه گفت: آموزش حقوق شهروندی؛ آسیب‌های اجتماعی از جمله نکاتی است که بسیج حقوقدانان می‌تواند به شورای اسلامی شهر تهران کمک کند.

وی در ادامه افزود: طرح نجم را در کمیسیون راه اندازی کردیم تا تحت عنوان نظارت جمعی مردم باشد که بر دو سطح نظارت مستقیم و غیر مستقیم در بازدیدهای میدانی با حضور در محلات و مناطق و شرکت نخبگان رخ می‌دهد؛ همچنین معتقد هستیم از پشت میزهای شورای اسلامی شهر تهران نمی‌شود کار نظارت را انجام داد و باید میدانی عمل کرد.

اقراریان در ادامه تاکید کرد: باید از ظرفیت بسیج استفاده کرد؛ بسیج محلات باید ناظر بر اتفاقات محله‌ها و مناطق باشد و کمک شایانی را می‌تواند در رفع مشکلات به مجموعه شورا ارائه دهد.

در ادامه سهراب انارکی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری بیانات ارزشمندی داشتند و بحث عدالت و مبارزه با فساد مطالب وزین بیان داشتند که مسئولیت حقوقدانان را بسیار سنگین خواهد کرد.

انارکی در ادامه گفت: هنوز در حوزه عدالت و مبارزه با فساد نمی گویم کاری نشده است ولی آنچه را که مقام معظم رهبری انتظار داشته اند بر آورده نشده است

وی گفت: پس ما در یک جنگ ترکیبی به تمام معنا قرار داریم مقام معظم رهبری فرمودند: در حوزه اقتصاد جنگ اقتصادی داریم در حوزه فرهنگ جنگ فرهنگی و در حوزه حقوق جنگ حقوقی به تمام معنا داریم که در مباحث حقوقی واقعاً نیاز به منقح کردن بعضی از قوانین زائد داریم تا قوانین مستحکم جایگزین شوند.

انارکی ادامه داد: اصولأ نظام مدیریت نظارت و کنترل توسعه شهری از طریق اعمال یک سری ضوابط و مقررات و آئین نامه‌های که بستر حقوقی دارند، میسر است که در این حوزه قطعأ مشکلات حقوقی در شهرداری و شورای شهر وجود دارد که تنها از دریچه علم حقوق می‌توان این موانع را برطرف کرد.

کد خبر 5430462

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری شورای شهر تهران مهدی اقراریان شهرداری تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش ترافیک گردشگری موتور سیکلت میراث فرهنگی کمیته امداد امام خمینی پلیس راهور مترو آلودگی هوا سربازی شورای شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شورای اسلامی شهر تهران مقام معظم رهبری بسیج حقوقدانان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی

جلسه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز با حضور سرتیپ هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، شهرام قاسمی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز، سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدس شهرداری شیراز و فرماندهان ادارات و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این هم‌افزایی بین مدیریت شهری و سپاه در طول ادوار شهرداری بی‌نظیر است، اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی موجب خدمات بهتر به مردم شیراز شود.

سرتیپ هاشم جمالی در ادامه به روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) بنیان گزار انقلاب اسلامی همواره بر اصول «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد.

او بیان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته‌شده که این قدرت برگرفته از اراده امامین انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی و استکبارستیزی و مقاومت مردم ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با تصریح بر تقویت محور مقاومت بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق واقعی و تمام یک مجاهد مخلص فی سبیل الله بود که تمام وجودش را وقف اسلام، ولایت و مردم کرد.

سرتیپ جمالی گفت: شهید سلیمانی به‌عنوان مالک اشتر انقلاب اسلامی نقش بزرگی برای بقای دین ایفا و زمینه بسترساز ظهور بود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در این جلسه از مجموعه خدمات حوزه مقاومت بسیج شهرداری شیراز و گردان بیت‌المقدس در راستای جهاد خدمات‌رسانی و امیدآفرینی تقدیر کرد.

شهرام قاسمی از سلسله برنامه‌های شهرداری شیراز در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین یادواره‌های شهدا قدردانی و بر محوریت برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس تأکید کرد.

او همچنین ارتقای سلامت اداری را یکی از برنامه‌های محوری بسیج دانست و بر برنامه‌ریزی این موضوع تأکید کرد.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس از برگزاری میز‌های خدمت تخصصی تقدیر و بر تداوم آن تأکید کرد.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز از ترسیم اتفاقات خوبی که قوای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران برای مردم کشورمان خلق کردند، قدردانی و سپاه پاسداران را مایه افتخار دانست.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: عملیات غرورآمیز وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار و تحقق وعده صادق سپاه دانست.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین با توجه به اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شعار سال مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم بر تقویت حوزه اقتصاد تأکید کرد.

او همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس بر تمرکز برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در این محور اشاره کرد.

پیشبرد هیئت اندیشه‌ورز در چارچوب شعار سال و اردوی راهیان پیشرفت در راستای جهاد امیدآفرینی از دیگر مواردی بود که فرج‌زاده به آن اشاره کرد.

پایش سلامت کارگران شهرداری در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری، بسته‌های معیشتی آموزش عفاف حجاب، کاشت ۱۵ هزار درخت و ایجاد بوستان شهدا از دیگر مواردی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آن پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس