Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@07:49:14 GMT

افزایش قیمت باور نکردنی ۱۵ کالا طی سه سال

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۵۰۹۴

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مقایسه قیمت ۱۵ کالا در آبان ۱۴۰۰ نسبت به خرداد ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که از بین انواع خوراکی قیمت پنیر، عدس و خرما بیشترین افزایش را داشته که قیمت آن‌ها با ۶۳۵، ۵۳۴ و ۴۲۳ درصد به کیلویی حدود ۳۲، ۳۶ و ۳۸ هزار تومان رسیده است. قیمت این سه محصول در خرداد سال ۱۳۹۷ حدود ۵۰۰۰، ۷۰۰۰ و ۹۰۰۰ تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از این سه کالا، از بین خوراکی‌ها، قیمت گوشت مرغ تازه، پیاز، تخم مرغ، نخود،  شیر استریل ۲.۵ درصد و برنج هاشمی به ترتیب ۴۱۴، ۳۹۳، ۳۲۵، ۳۰۲، ۲۷۸ و ۲۶۹ درصد افزایش یافته است. در خرداد سال ۱۳۹۷ قیمت هر کیلو گوشت مرغ تازه ۷۴۰۰، پیاز ۱۷۰۰، تخم مرغ ۷۶۰۰، نخود ۸۳۰۰،  شیر استریل ۲.۵ درصد ۳۰۰۰ و برنج هاشمی ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود، اما قیمت این محصولات در آبان امسال به حدود ۳۰ هزار تومان، ۶۸۰۰، ۲۵ هزار تومان، ۳۴ هزار تومان، ۱۲ هزار تومان و ۴۹ هزار تومان رسیده است.

از بین سایر کالاها، می‌توان به افزایش قیمت پراید اشاره کرد که قیمت آن در مدت یاد شده با ۵۷۷ درصد افزایش از حدود ۲۴ میلیون به ۱۶۴ میلیون تومان رسیده است. هر حلقه لاستیک پراید نیز با ۲۹۹ درصد افزایش از ۱۱۰ به ۴۴۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان قیمت میانگین هر متر مسکن در شهر تهران با ۴۱۲ درصد افزایش از حدود شش میلیون تومان در خرداد سال ۱۳۹۷ به ۳۲ میلیون تومان در آبان امسال رسیده است. قیمت هر کیلو میلگرد آجدار و هر پاکت سیمان فله تیپ ۲ نیز در این مدت ۴۲۴ و ۳۴۵ درصد افزایش یافته است.

در همین مدت قیمت یخچال الکترواستیل نیز با افزایش ۱۶۲ درصدی از ۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان به حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

منبع: ايسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد افزایش قیمت وزارت صمت اخبار مرتبط سرانجام قیمت خودرو چه می شود؟ چند قلم کالا در سامانه ۱۲۴ثبت شده است؟ قاچاق پوشاک به نیم میلیارد دلار رسید! نباید همسایه هراسی را در تجارت ترویج داد نامه نگاری رییس اتاق بازرگانی ایران درخصوص توقف وام دهی بانک ها پنج برند تولیدکننده لوازم خانگی قیمت را کاهش دادند ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها تمامی تولیدات داخلی لوازم خانگی شناسه‌ دار شدند افزایش قیمت باور نکردنی ۱۵ کالا طی سه سال جهش بعدی کرونا خفیف تر از سویه های قبلی است مرزهای اوکراین بدون توجه به روسیه ثابت خواهد ماند انگلستان امروز تحریم‌ ها علیه روسیه را اعلام می‌ کند آمریکا: برخوردهای شدید و قاطعی در راه است دو طرف بر علاقمندی در تقویت روابط با یکدیگر تاکید کردند جزییات سومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ آشنایی با رقبای تیم ملی در جام ملت های آسیا بایدن دستورات تحریمی صادر کرد سامانه بارشی در راه ایران گران ترین تلویزیون چند؟ (جدول) گواهی عدم سوء پیشینه از مجوزهای کسب و کار حذف شد کمیسیون تلفیق از افزایش تسهیلات بانکی منع شد قیمت نفت در بازار جهانی به ۹۷ دلار رسید احتمال عرضه آیفون جدید با رم ۸ گیگابایتی نگرانی آمریکا از پیمان امنیتی چین و روسیه دستور حمله به اوکراین صادر شده است صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۲/۰۳) نمایش خیره کننده‌ی آتشفشان اتنا پس از چند ماه آرامش نسبی + فیلم دستور پوتین برای ورود ارتش به شرق اوکراین سقوط ۱۷ درصدی شاخص بورس روسیه قرار بود مردم ولی نعمت مسئولان باشند عواملی که باعث می شوند حس بویایی و چشایی از دست بروند آزمون دکتری ۶ اسفند برگزار می شود محکومیت تصمیم پوتین توسط اتحادیه اروپا فوری/ عیدی بازنشستگان و کارمندان واریز شد «تب برفکی» در دامداری های کشور پایش می‌شود شورای امنیت ملی اوکراین تشکیل جلسه داد تماس بایدن با رییس جمهور اوکراین استقلال دونتسک و لوهانسک به رسمیت شناخته شد ۹۰ درصد مواد غذایی قطر وارداتی است رایزنی معاون اقتصادی وزارت خارجه با سفیران هند و آلمان در حواشی مذاکرات جلسات مجلس در شیفت سوم سطح روابط دو کشور متناسب با ظرفیت های موجود نیست تهدید یک خبرنگار توسط فرماندار رفسنجان + فیلم چرا ۸۲۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا عودت داده شد؟ اکثر مبتلایان اومیکرون، واکسن‌نزده‌ها هستند جشن در شرق اوکراین بعد از فرمان پوتین سهام استقلال و پرسپولیس عرضه اولیه می شود؟ ارزان ترین کنسرو تن ماهی چند؟ (جدول) نشست هیات های عالی رتبه ایران و قطر در دوحه سیاه‌ دانه این دردها را درمان می کند به رسمیت شناختن استقلال شرق اوکراین، با پاسخ قاطع غرب مواجه خواهد شد کرونا چگونه بر قدرت بینایی اثر می گذارد؟! اوکراین باید در مذاکرات آمریکا روسیه حضور داشته باشد به رسمیت شناختن مناطق تجزیه شده اوکراین در آینده نزدیک کودکان در چه سنی به مننژیت مبتلا می شوند؟ نشست امروز شورای امنیت روسیه + عکس قیمت خودروهای میتسوبیشی + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افزایش قیمت وزارت صمت تومان رسیده میلیون تومان درصد افزایش افزایش قیمت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل ۲۰۲۴ که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که روز دوشنبه توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم افزایش اندکی را نسبت به 3.2 درصد ثبت شده در ماه مارس نشان می‌دهد و همچنین بالاترین رقم در سه ماه گذشته است. با این حال، این رقم کمتر از برآوردهای 3.4 درصدی تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی و قمیت گاز رخ داد، اگرچه کاهش قیمت برق تا حدودی تاثیر افزایش قیمت‌ها را خنثی کرد.

تورم مواد غذایی اسپانیا به بالای 30 درصد رسیداسپانیایی‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند

نرخ تورم اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات ذاتی آنها، در این نرخ محاسبه نمی‌شود، بر اساس مقایسه سال به سال، از 3.3 درصد در مارس به 2.9 درصد در آوریل رسید، که پایین ترین رقم از ژانویه 2022 است. تورم ماه به ماه آوریل نیز به 0.7 درصد رسید که نسبت به 0.8 درصد ثبت شده در ماه قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

در آلمان نیز بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور، اعداد تورم سالانه در ماه آوریل نیز روز دوشنبه منتشر شد و به 2.2 درصد رسید.

این کمترین رقم از ماه می 2021 بود، البته کمی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی تحلیلگران بوده است. علت این کاهش عمدتا به دلیل کاهش تورم قیمت‌های بخش خدمات بود که از 3.7 درصد در مارس به 3.4 درصد در آوریل رسیده است.

با این حال، با پایان یافتن کاهش موقتی مالیات گاز طبیعی در آلمان، قیمت انرژی در این کشور با سرعت کمتری در آوریل کاهش یافت و از منفی 2.7 درصد در مارس به منفی 1.2 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت