Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از پرداخت ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران صنایع دستی این شهرستان خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات کم بهره در شش ماه دوم امسال در قالب مشاغل خانگی به ۴۶ نفر از صنعتگران صنایع دستی شهرستان در رشته‌های مختلف‌نقاشی روی سفال،خراطی چوب،تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی،ملیله کاری، گلیم و عروسک‌بافی توسط میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۰۰ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع دستی اسدآبادی در این شهرستان کارت شناسایی صنایع دستی دارند، یادآور شد: از ابتدای فعالیت صنایع دستی در شهرستان اداره میراث فرهنگی نسبت به آموزش ۱۳۰۰ نفر اقدام کرده که برای آنها کارت شناسایی ، پروانه تولید انفرادی و پروانه تولید کارگاهی صادر شده است.

شایگان همچنین از فعالیت ۱۵ کارگاه صنایع دستی میناکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۲۰ کارگاه صنایع دستی بوده که از این تعداد، ۱۵ کارگاه صنایع دستی به میناکاری اختصاص دارد.

وی میناکاری را از جمله صنایع دستی موفق و مطرح در شهرستان اسدآباد برشمرد و بیان کرد: تولیدات میناکاری شامل نقاشی روی سفال شهرستان اسدآباد به سراسر استان های کشور و حتی به برخی از کشورهای همسایه نیز برای فروش ارسال و صادر می‌شود.

شایگان با اشاره به وجود ۲۷۰ کارگاه صنایع دستی خانگی در سطح شهرستان افزود: از این تعداد واحدهای صنایع دستی خانگی در رشته‌های مختلف بیش از  ۱۰۰واحد نیز به کارگاه های خانگی میناکاری اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: کارگاه‌های صنایع دستی خانگی این شهرستان در زمینه‌های نقاشی سفال(میناکاری)، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی و چرم ...دارای فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها میراث فرهنگی تسهيلات میناکاری کارگاه صنایع دستی مشاغل خانگی کارگاه صنایع دستی شهرستان اسدآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه