Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:21:28 GMT

کمیته پایش اقدامات خودروسازان تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۵۹۶۰

کمیته پایش اقدامات خودروسازان تشکیل شد

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیرو ابلاغ برنامه‌های ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل به شرکت‌های خودروساز، نخستین جلسه رصد و پایش ارتقای کیفی خودروهای تولیدی با حضور مدیر کل دفتر صنایع خودرو، نمایندگان شرکت‌های خودروساز و انجمن‌های تخصصی مربوطه برگزار شد.

در این جلسه "سهیل معمارباشی" مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، ضمن تبیین ضرورت ارتقای کیفی خودروهای تولیدی و تامین رضایت مشتریان به تشریح برنامه های ارتقای کیفی صنعت خودرو در چهار حوزه بهبود و ارتقای زیرساخت‌ها، بهبود کیفی قطعات و مجموعه ها، اصلاح و ارتقای فرایندهای مرتبط خودروسازان و ارتقای کیفیت در مرحله فروش و خدمات پس از فروش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مهم ترین و پرتکرارترین ایرادات مجموعه قطعات خودرو منتج از بازرسی فنی و ارزشیابی کیفی خودرو، تعداد عیوب اعلام شده از سوی مصرف کنندگان در سه ماهه نخست مالکیت خودرو و ارزشیابی خدمات پس از فروش و تعویض قطعات معرفی و مقرر شد شرکت های خودروساز نسبت به عارضه یابی کیفیت خودروهای تولیدی و ارائه برنامه های اجرایی در سه حوزه رفع ایرادات ظاهری، بهبود فنی و تکنیکال محصولات تولیدی و افزایش دوام قطعات اقدام کنند.

مقرر شد جلسات پایش عملکرد خودروسازان در راستای برنامه‌های کیفی ابلاغ شده به صورت منظم برگزار شده و با تمرکز بر رفع اشکالات کیفی اعلام شده توسط مشتریان، گزارش جلسات به همراه نتایج حاصله جهت تنویر افکار عمومی به صورت منظم اطلاع رسانی شود.
به گزارش ایرنا، اوایل بهمن ماه امسال بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، لزوم ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود، اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز به‌حق به آنها اعتراض دارند.
رهبر انقلاب خاطرنشان‌کردند: اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به‌جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مساله بدی است، زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است.

برچسب‌ها قیمت خودرو مقام معظم رهبری خودرو خودرو سازی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت خودرو مقام معظم رهبری خودرو قیمت خودرو مقام معظم رهبری خودرو خودرو سازی ایران خودروهای تولید ارتقای کیفیت ارتقای کیفی کیفی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم

تعداد بازدید : 9 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تابناک، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه با توجه به عدم ظرفیت مودم‌های داخلی پوشش گسترده فیبر نوری چگونه قرار است دنبال شود، پاسخ داد: تنها یک درصد از مودم‌های تولید داخل ظرفیت ساپورت فرکانس‌های ۵ و ۶ مگاهرتز را ندارند.  به عبارتی، تعداد کل مشترکانی که از این مودم‌ها استفاده می‌کنند، نهایت ۵۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در حال حاضر قرارداد‌هایی با شرکت‌های تولیدکننده مودم امضا شده است که در راستای ارتقا کیفیت مودم‌های تولیدی اقدام کنند و در صورتی که چنین روندی پیگیری نشود، برای رفع نیاز کشور واردات را از سر خواهیم گرفت، چون رضایت مردم در اولویت ماست.

زارع‌پور تصریح کرد: همچنین قرار است با دارندگان فیبر نوری قراردادی امضا شود که بر اساس آن بخشی از نیاز‌های کشور در سال ۱۴۰۳ تامین شود.

گفتنی است، مودم‌های بی‌کیفیت در کشور کم نیستند و اقدامات اینچنینی صرفا در راستای بهبود شرایط موجود است.  

دیگر خبرها

  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر