Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: در حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تیراژه کسبه آنجا گفتند که سیستم‌های اعلام حریق مجتمع تیراژه یا به دلایلی خراب بود یا آن‌ها را خاموش کرده بودند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری تسنیم؛ ساعت 20:31 شب گذشته (دوم اسفند) حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تجاری شهید تیراژه واقع در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، نرسیده به بزرگراه شهید حکیم به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که در ابتدا آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی و سپس دو ایستگاه دیگر (در مجموع 6 ایستگاه) به محل حادثه اعزام شده و نخستین گروه از آتش‌نشانان در مدت زمان دو دقیقه و 10 ثانیه به محل حادثه رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طبقه همکف مجتمع تیراژه یک فست‌فود به وسعت حدود 40 متر دچار آتش‌سوزی شده و ظاهراً انفجاری نیز در آن روی داده بود.

شیشه‌های این فست‌فود شکسته و کف مغازه نیز تخریب شده بود؛ زیر این فست‌فود، یک بوتیک به همان وسعت 40 متر وجود داشت و آن مغازه نیز دچار آتش‌سوزی شده بود.

در کنار بوتیک مذکور نیز مغازه کوچکی (آشپزخانه فست‌فود طبقه بالا) وجود داشت که در آن چندین سیلندر گاز مایع 50 کیلویی نگهداری می‌شد و در صورت انفجار یکی از آن‌ها، شرایط به مراتب وخیم‌تر می‌شد.

آتش‌نشانان سیلندرها را با احتیاط کامل خارج کردند و در نهایت آتش خاموش و از سرایت آن به اطراف جلوگیری شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور آمار نهایی مصدومان حادثه آتش‌سوزی مجتمع تجاری تیراژه به 19 نفر رسید که 11 نفر از آنها توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده و همچنین دو آتش‌نشانان نیز در جریان این حادثه دچار دودگرفتگی شدند.

علت این حادثه هنوز مشخص نشده اما با توجه به انفجار اولیه، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر نشت گاز از همان سیلندرهای گاز حکایت دارد.

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران در گفت‌وگویی خبری با اشاره به جزئیات این حادثه اظهار کرد: برخی از اماکن تجمعی مانند برج‌های مسکونی، مراکز خرید و پاساژها اصلاً تجهیزات ایمنی ندارند که خدا باید به داد مردمی برسد که در آن‌ها تردد می‌کنند، در برخی از اماکن تجمعی دیگر نیز تجهیزات نصب شده اما تجهیزات مذکور سرویس و نگهداری نمی‌شود به طور مثال شلنگ آب دارند اما شلنگ آب فاقد آب بوده یا فشار لازم را ندارد یا اینکه خاموش‌کننده‌های آن‌ها شارژ نمی‌شود.

وی بیان کرد: در حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تیراژه نیز کسبه آنجا می‌گفتند سیستم‌های اعلام حریق مجتمع تیراژه یا خراب بود یا آن‌ها را خاموش کرده‌اند لذا اگر این سیستم‌ها روشن باشد و در لحظات نخست حادثه، هشدار دهد، حداقل مردم می‌توانند به سرعت از محل خارج شوند تا افراد دچار آسیب نشوند.

بی‌توجهی اهالی بازار تهران به اخطارهای سال‌های 97، 98 و 1400 آتش‌نشانیآتش‌سوزی گسترده در بازار تهران + فیلم و تصاویر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوادث آتش سوزی آتش نشانی تهران آتش نشانی حوادث آتش سوزی آتش نشانی تهران آتش نشانی حادثه آتش سوزی مجتمع تیراژه آتش نشانان آتش نشانی فست فود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد شفیعی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران از برگزاری ۷ دادگاه بر خط در مجتمع قضائی شهید بهشتی تهران خبر داد.

شفیعی با ذکر این مطلب که رسیدگی به هر ۷ پرونده در شعبه هفده این مجتمع با ریاست قاضی مهدی طیب‌لی انجام خواهد شد افزود: الزام به ایفای تعهد، ابطال سند رسمی، توقیف عملیات اجرایی، اعلام بطلان معامله، ابطال اجراییه، الزام به تنظیم سند رسمی اجاره، اعصار از پرداخت محکوم به، موضوعات دادگاه علنی این شعبه می‌باشند که به ترتیب از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شعبه مذکور برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه‌مندان به مباحث قضائی، دانشجویان و محققان و اصحاب دعوی می‌توانند از نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/alani-tehran این دادگاه را به صورت بر خط مشاهده کنند.

شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط دادگستری استان تهران از طریق تارنمای رسمی دادگستری با نشانی https://dadgostari-th.eadl.ir اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود