Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد هاشمی با اشاره به اتفاقاتی که در اردوی ترکیه رخ داد، گفت: زمانی که باید در آرامش کار می‌کردیم هتل مان را از ما گرفتند چون هزینه‌اش را پرداخت نکرده بودیم و اگر دوستان دیگر نبودند اتفاقات بدی می‌افتاد.

سجاد هاشمی ملی پوش دوومیدانی که در ترکیه به سر می‌برد در مورد شرایط خود در این اردو به ایسنا گفت: اردو را از ۲۸ آبان شروع کردم که قرار بود سه ماهه باشد و هدف اولم قهرمانی داخل سالن آسیا بود اما متاسفانه این مسابقات لغو شد و کار را برایم سخت کرد چون برنامه‌ام ثبت رکوردهای خوب در این رقابت‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی کمی انگیزه‌ام را از هم دست دادم. در نتیجه مجبور بودم در مسابقات سطح پایین‌تری از نظر نوع برگزاری، شرکت کنم اما تلاش کردم تا بهترین نتایج را به دست بیاوریم.

او با بیان اینکه تقریبا سه سال است در ترکیه تمرین می‌کند، ادامه داد: اردوی سال ۹۸ کاملا با هزینه خودم بود، فدراسیون در سال ۹۹ مقداری از هزینه‌ها را تقبل کرد و سال ۱۴۰۰ هم به همین منوال پیش رفت. البته در سال ۱۴۰۰ مهدی پیرجهان و میلاد ناصح جهان هم به اردو اضافه شدند. شرایط راضی‌کننده نبود و عوامل زیادی نقش داشت. فدراسیون با بحران مالی شدیدی روبرو شده که حاصل مدیریت نفرات قبلی است و به تازگی مالیات سنگینی از حساب فدراسیون برداشت شده است. بنابراین در یک تلاطم بسیار شدید قرار داد که قطعا روی تصمیمات و برنامه‌ها هم تاثیر می‌گذارد. با این حال قرار شد با هماهنگی کامل فدراسیون و مدیرعامل مجموعه پلیمرخلیج فارس اردو را از سر بگیریم.

هاشمی افزود: برآورد هزینه اردو دقیقا معادل و حتی پایین‌تر از هزینه‌ اردو و تمرین داخلی بود. همچنین مجموع هزینه یک ماه سه ورزشکار و یک مربی با تمام حقوق و ایاب ذهاب شاید برابر یا حتی نصف هزینه یک ماه یکی از ورزشکارانمان بود.  آقای رحمتی و باشگاه پلیمر قول دادند، هزینه را به صورت کامل پرداخت کنند و با اردو موافقت کردند. ابتدا گفتند به خاطر کسری مالی یک سوم هزینه را می‌دهیم  و ۱۰ روز بعد بقیه مبلغ را پرداخت می‌کنیم اما رفتاری غیرحرفه‌ای دیدیم و به تعهدشان عمل نکردند.  

دونده ۴۰۰ متر ایران با بیان اینکه مشکلات با گذشت ۲۰ روز شروع شد، ادامه داد: شرایط به گونه‌ای پیش رفت که دیگر تمرکز نداشتیم و دائم از طریق دوستان قرض می‌گرفتیم تا تامین مالی شویم. مدیرعامل پلیمر همان زمان که به ما گفت دچار کمبود مالی شده‌اند، به یکسری از دوستان پول داد و از حرف‌هایش در برخی جلسات خصوصی، این برداشت را داشتیم که شاید دیگر از ما خوشش نمی‌آید و دلش نمی‌خواهد حمایتمان کند. البته این باعث کم‌کاری از طرف ما نشد. از طرفی هر هفته به ریاست فدراسیون، دبیر و مدیر تیم‌های ملی گزارش می‌دادم و مشکلات را می‌رساندم. آنها هم خیلی پیگیر بودند اما فهمیدند که دیگر نمی‌خواهد حمایت کند. برخی موضوعات دیگری هم وجود دارد که به محض ورودم به ایران به وزیر ورزش اطلاع می‌دهم.  

او افزود: ما خیلی اذیت شدیم اما نخواستیم ذره‌ای در عملکردمان تاثیر داشته باشد. در این مدت یک شرکت دیگر خیلی کمک کرد تا فقط برنگردیم چون به جایی رسیدیم که حتی پول تهیه بلیت برگشت را نداشتیم. تقصیر من هم بود و نباید به برخی از افراد اعتماد می‌کردم. باشگاه پلیمر اصلا پیگیر ما نبود و حتی از ما نخواست که در مسابقات قهرمانی کشور ترکیه شرکت کنیم. این مسابقات هیچ امتیازی برای ایران ندارد و حتی اگر ورزشکاران ما در مسابقه قهرمان هم بشوند، مدال نمی‌گیرند چون قهرمانی کشور ترکیه است.  

هاشمی به لزوم از سرگیری جدی برنامه آماده‌سازی خود از فروردین ماه اشاره و بیان کرد: این هفته به ایران برمی‌گردم تا کارهایی را انجام بدهم و هزینه اردو را تامین کنم. باید از فروردین ماه روی مدال بازی‌های آسیایی تمرکز کنیم و شک نکنید این اتفاق می‌افتد. سعی می‌کنیم با حداقل هزینه بهترین عملکرد را داشته باشیم. رقبایم در آسیا هفت، هشت برابر من هزینه می‌کنند اما مسیر من مشخص است، دقیقا با برنامه رو به جلو حرکت می‌کنم و اگر حمایت شوم قطعا یکی از مدال‌های خوش‌رنگ بازی‌های آسیایی برای ۴۰۰ متر خواهد بود.   

او در ادامه بیان کرد: سال سختی را پشت سر گذاشتم و در زندگی شخصی هم اتفاقات تلخی برایم افتاد. آقایان هم در جریان بودند. باشگاه پلیمر برای رکوردشکنی یک پاداش ارزی برایم در نظر گرفته بود که آن را هم برگرداندم تا منتی سرم نباشد. منتظر کسی نمی‌مانیم و فدراسیون دوومیدانی خیلی محکم پشت ماست. امیدوارم با دعای خیر مردم این مسیر را ادامه بدهیم. اعتراضی به وضع موجود ندارم چون اشتباه خودم بود و نباید امیدوار می‌شدم. آقای رحمتی و پلیمر در ورزش زحمت می‌کشند و تعدادی از ورزشکاران را حمایت می‌کنند اما اتفاقاتی که گفتم برای من، مهدی پیرجهان و میلاد ناصح جهان افتاد. زمانی که باید در آرامش کار می‌کردیم هتل مان را از ما گرفتند چون هزینه‌اش را پرداخت نکرده بودیم و اگر دوستان دیگر نبودند اتفاقات بدی می‌افتاد. در جلسه با مسئولان فدراسیون قطعا در مورد این مشکلات صحبت می کنیم.  

هاشمی در پاسخ به این سوال که با پلیمر قراردادی برای حمایت نداشتید، گفت: نه متاسفانه این حرف‌ها را روی کاغذ نیاوردیم و شاید اشتباه از ما بود. آقای رحمتی قول داده بود و ما هم از طریق فدراسیون پیگیری می‌کردیم اما زیر همه چیز زدند. مگر من از دوومیدانی چقدر می‌گیرم؟ به محض اینکه به ایران هم برسم باید به فکر پرداخت قرض‌هایم باشم. ما هزینه‌هایمان را هم خیلی پایین آورده بودیم حتی روز مسابقه هتل را عوض کردیم تا شاید هزینه‌ها کمتر شود، یعنی ساعت سه بعد از ظهر مسابقه داشتیم و ساعت ۸ صبح هتل را تحویل دادیم تا به هتل ارزان تری برویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دووميداني سجاد هاشمی فدراسیون دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با حضور در بیت آیت‌الله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند، ابراز کرد: حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ، ادب، بزرگواری و کرامت ایران اسلامی باشند.

این مرجع تقلید افزود: هم زائران و هم مسئولین بعثه ها باید در نشست و برخوردها و در تمامی رفتار و گفتار خود دعوت به وحدت را سرلوحه کار خود و برنامه ها و فعالیت ها داشته باشند تا دیگر زائرین از رفت و آمد و گفتار اینها احساس وحدت نمایند.

وی با بیان اینکه حج برنامه بین المللی اسلام است، بیان کرد: قرآن که کتاب بین المللی هست در سه بخش ملی، منطقه ای و بین المللی سخن دارد، و بیش از خطاب ها به مسلمانان ﴿یا ایها الذین آمنوا﴾، خطاب اصلی قرآن کریم به بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾ و توصیه می کند که باید جامعه محلی و منطقه ای و بین المللی آرام باشد و حج برنامه بین المللی اسلام است و باید همگان از فرصت حج که سفری بین المللی است برای نشر معارف استفاده نمایند.

آیت الله جوادی آملی خطاب به روحانیون کاروان ها بیان داشتند: روز فتح خیبر، روز نجات مسلمان ها بود که باعث نشاط فراوانی شد، در همان روز فتح خیبر، جعفر، برادر امیرالمؤمنین، از مهاجرت حبشه برگشت. وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التّحیة و الثناء) فرمود امروز دو حادثه شیرین و گوارا برای من پیش آمد: یکی اینکه جعفر از حبشه برگشت و یکی اینکه خیبر را فتح کردیم، من نمی‌دانم به کدام یک از این دو خوشحال تر باشم! فتح خیبر و نجات مسلمان ها کجا، آمدنِ جعفر و برگشت او از مسافرت، کجا! چطور رسول خدا فرمود من نمی دانم به کدام یک از اینها خوشحال باشم!؟ سرّش آن است که جعفر کار عالمانه و محققانه و فرهنگی کرد، یعنی یک عالم می تواند کار فرهنگی بکند که به منزله فتح خیبر باشد، لذا روحانیون کاروان ها بدانند وظیفه مهمی دارند و باید به گونه ای رفتار کنند که نمودی از جلال و شکوه اسلام داشته باشند.

کد خبر 6096061

دیگر خبرها

  • خط و نشان فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها/ احتمال تعویق لیگ آینده
  • احتمال تعوق مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • درخشش ستاره جنجالی: ایکاردی واقعی برگشت!
  • حاتمی: آخر بازی تمرکز نداشتیم/ به خطاهای آسیب زننده اعتراض کردیم
  • همکاری دوباره دو بازیگر سریال خانه به دوش | عکس
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین
  • ارزیابی سرمربی شهرداری گرگان از دو برد اخیر در ایران و غرب آسیا
  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند