Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@20:51:15 GMT

بانک سرمایه زیان انباشته خود را ۱۴ درصد کاهش داد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۲۰۱

بانک سرمایه زیان انباشته خود را ۱۴ درصد کاهش داد

براساس آمار و ارقام به دست آمده ، بانک سرمایه که روند رو به بهبود نسبی عملکرد خود را از دو سال پیش آغاز نموده است، این روند را در سال جدید نیز ادامه داده و در ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۹ عدد زیان دهی خود را بهسازی کرده است . - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب این روزها در بازار سرمایه اما برخی از شرکت ها و موسسات ، همچنان روند رو به رشد سابق خود راطی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین بانک سرمایه نیز توانسته بخشی از زیان دهی گذشته خود را جبران نماید.

اوضاع این روزهای بازار سرمایه مع الاسف اما چندان مطلوب نیست. بیش از دو سالی هست که وضعیت بازار بورس، چندان رونق قابل ملاحظه ای نداشته است و شرکت ها و موسسات حاضر در این بازار نتوانسته اند رضایت سهام داران خود را جلب نمایند.

این در حالی است که شاخص ، طی روزها و ماه های اخیر علی رغم تلاش دولت و سهام داران، نتوانسته به وضعیت مطلوب خود که مورد رضایت مشتریان و سهام داران است دست یابد.

 اما جدای از وضعیت شاخص و برخی نابسامانی ها در آن ، اما عملکرد شرکت ها و موسسات حاضر در بورس، حاکی از اراده جبران زیان دهی و کاستن از مشکلات سابق است. چنانکه براساس آمار منتشر شده در سایت کدال، نماد بانک سرمایه در بورس در 9 ماهه ابتدایی سال 1400 معادل (627/12) زیان به ازای هر سهم محقق نموده که این میزان زیان دهی نسبت به دوره مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش را نشان می دهد.

همچنین این بانک در این مدت (9 ماهه منتهی به آذرماه)  242 میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی داشته است.

همچنین در حالیکه هزینه های مالی بانک سرمایه در نه ماهه ابتدایی سال 1399 معادل 3223 میلیارد تومان بوده است اما علیرغم افزایش اکثرا لجام گسیخته هزینه ها در کل کشور و نیز فرآیندهای اقتصادی، با انضباط مالی اعمال شده این هزینه ها در نه ماهه منتهی به آذرماه سال 1400 با کاهش 344 میلیارد تومانی ( حدود 11 درصد کاهش ) روبرو شده و به عدد 2879 میلیارد تومان رسیده که این عدد نیز نشان دیگری از بازگشت انضباط مالی به سیستم اقتصادی در بانک سرمایه است.

براساس آمار و ارقام به دست آمده ، بانک سرمایه که روند رو به بهبود نسبی عملکرد خود را از دو سال پیش آغاز نموده است، این روند را در سال جدید نیز ادامه داده و در 9 ماهه منتهی به آذرماه 1399 عدد زیان دهی خود را بهسازی کرده است . چنانچه در این مدت با حدود 14 درصد کاهش زیان دهی، عدد قبلی را به سمت (5- میلیارد تومان) رشد داده است.

این حجم از کاهش زیان دهی در شرایطی که فضای کلی اقتصادی کشور وضعیت مطلوبی را سپری نمی کند، خود حاکی از تلاش مضاعف مدیران این بانک برای بهبود وضعیت گذشته و حرکت به سمت جبران عقب ماندگی ها است.

این البته مستلزم ادامه یافتن روند انضباط بخشی به سیستم و جلوگیری از هدر رفت منابع و ادامه مدیریت بر آن است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان بانک سرمایه درصد کاهش زیان دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش شاخص‌های مهم آب و برق (بارش و سدها) شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی تا امروز (۱۶ اردیبهشت) ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است، این در حالی است که این عدد در سال گذشته برابر با ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۵ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.

اما از ابتدای سال آبی جاری تا کنون میزان خروجی سدهای کشور به ترتیب در سال جاری و سال گذشته ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب و ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۳ درصدی است.

حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟

ارتفاع ریزش‌های جوی کشور نیز معادل ۲۱۹.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۲۲۱.۳ میلی‌متر) یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱ میلی‌متر) ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس شاخص اختلاف سال آبی جاری با متوسط دراز مدت (۵۵ سال) میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی در سیستان و بلوچستان ۶۹ درصد، یزد ۵۶ درصد، خراسان جنوبی ۲۷ درصد و ایلام ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که کم بارشی گریبانگیر ۱۱ استان بوده و از جمله قزوین ۲۸ درصد، تهران ۲۴ درصد، خراسان رضوی ۲۴ درصد، سمنان ۲۲ درصد و زنجان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 849461 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران باران سد

دیگر خبرها

  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است