Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بودجه مصوب ۱۴۰۱ شهر را تشریح کرد.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در تشریح بودجه مصوب ۱۴۰۱، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری اصفهان ۲۶ دی‌ماه در بیست و هشتمین جلسه علنی به شورای اسلامی شهر تقدیم و از ۲۷ دی‌ماه بررسی این بودجه در کمیسیون‌های تخصصی شورا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیسیون‌های تخصصی شورا در ۳۰ جلسه با حدود ۹۱۰ نفر ساعت روی بودجه کار کردند. مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر نیز در سه جلسه با حدود ۱۸۰ نفر ساعت کار کارشناسی، بودجه پیشنهادی را مورد بررسی قرار داد که نتیجه آن تهیه پنج گزارش تخصصی در عناوین عمران شهری، حمل و نقل شهری، مالیات و بودجه، محلات کم‌برخوردار و گردشگری بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق نیز با حضور مسئولان و معاونان شهرداری از یازدهم تا ۲۸ بهمن‌ماه با حدود ۳۳۱۰ نفر ساعت جلسه کارشناسی و تخصصی بررسی شد، ادامه داد: در نهایت پس از ۳۰ روز بررسی با حدود ۴۴۰۰ نفر ساعت جلسه تخصصی، بودجه به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

بودجه مصوب شهرداری و مؤسسات وابسته

وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری، ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که شورای شهر ۳۷۵ میلیارد تومان تغییر در آن ایجاد کرد و در نهایت ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، ۷۸۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود و بر این اساس بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری حدود ۴۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در بخش سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در سال ۱۴۰۰ درآمدهای خارج از شهرداری ۱۷۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و درآمدهای مشترک با شهرداری ۲۳۳۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۴,۰۸۹ میلیارد تومان بود که برای سال آینده، درآمدهای خارج از شهرداری ۱۶۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و درآمدهای مشترک با شهرداری ۳۱۶۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شد که در مجموع ۴,۷۸۵ میلیارد تومان پیشنهاد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پس از بررسی‌های شورای اسلامی شهر، در بخش درآمدهای خارج از شهرداری ۲۰۲ میلیارد تومان اضافه شد که مبلغ پیشنهادی به ۱,۸۱۸ میلیارد تومان رسید، گفت: در بخش درآمدهای مشترک با شهرداری نیز ۲۵ میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی کاهش یافت که به ۳۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید و در مجموع مبلغ ۴,۹۶۲ میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی افزود: در نهایت منابع بودجه کل تلفیقی شهرداری اصفهان که در سال ۱۴۰۰، ۹,۵۷۰ میلیارد تومان بود برای سال آینده ۱۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان پیشنهاد شد که با تغییر ۵۷۷ میلیارد تومانی، ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان معادل ۴۱ درصد رشد نسبت به سال جاری به تصویب رسید.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: بنابراین در تفکیک بودجه مصوب شهرداری و مؤسسات وابسته می‌توان گفت ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان به عنوان بودجه مصوب شهرداری، ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان به عنوان بودجه شهرداری مرکزی، مناطق و ناژوان و ۴,۹۶۱ میلیارد تومان به عنوان بودجه کل سازمان‌ها و مؤسسات وابسته مصوب شد.

وی ادامه داد: با بررسی روند بودجه پنج سال اخیر شهرداری اصفهان رشد ۴۹.۲ درصدی را در بودجه مصوب ۱۴۰۱ شاهد هستیم، در بودجه شهرداری، اعتبارات جاری ۳,۰۱۹ میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی ۸,۶۵۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داده‌اند که به ترتیب ۲۶ و ۷۴ درصد سهم دارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بودجه پیشنهادی سازمان‌ها در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸۸۷ میلیارد تومان، بودجه پیشنهادی شرکت‌ها با ۱,۰۷۴ میلیارد تومان و یارانه مابه‌التفاوت (کمک به سازمان‌ها) نیز با ۷۷۲ میلیارد تومان مصوب شد.

راهبردها و تأکیدات منشور شورا و منشور بودجه شورای اسلامی شهر در بودجه

وی با بیان اینکه بر اساس اهم راهبردها و تأکیدات منشور شورا و منشور بودجه شورای اسلامی شهر در بودجه به چند نکته باید توجه کرد، خاطرنشان کرد: برای تعیین روند افزایش سهم سرمایه‌گذاری و مشارکت در درآمدها، تأمین ۱,۶۹۵ میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها معادل ۱۵ درصد از کل منابع پیش‌بینی شد که این میزان در سال ۱۴۰۰ حدود هفت درصد بوده است.

نباتی‌نژاد ادامه داد: بر اساس تأکید بر تعریف پروژه‌های پیشران توسعه و پیشرفت پروژه‌های کلان از جمله خط دو قطار شهری و قطعات اولویت دار رینگ چهارم، تخصیص ۲,۲۱۲ میلیارد تومان به حلقه حفاظتی و احداث خط دو قطار شهری معادل ۱۹ درصد از کل مصارف مصوب شد.

وی افزود: بر اساس رویکرد توجه به محله محوری و برقرار عدالت شهری در تخصیص منابع و ارائه خدمات به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، تخصیص ۱,۱۸۱ میلیارد تومان بابت پروژه‌ای محله محور و مناطق کم برخوردار (پروژه‌های منطقه‌ای، محله محور، محرومیت‌زدایی) معادل ۱۰ درصد از کل مصارف مصوب شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس راهبرد نوسازی و بهسازی گونه‌های مختلف حمل و نقل عمومی درون شهری، تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان بابت خرید و نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی به تصویب رسید و با توجه به رویکرد بهبود و توسعه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرکز کنترل ITS ترافیک، تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان بابت سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک شهری به تصویب رسید.

بررسی بودجه مصوب ۱۴۰۱ به تفکیک اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی

وی اظهار کرد: بررسی بودجه مصوب ۱۴۰۱ به تفکیک اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی نشان می‌دهد که اعتبارات هزینه‌ای (جاری) با ۳,۰۱۹ میلیارد تومان نسبت به اعتبارات هزینه‌ای (جاری) سال ۱۴۰۰ با ۲۱۸۷ میلیارد تومان، ۳۸ درصد رشد دارد.

نباتی‌نژاد افزود: تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز که در سال جاری ۵,۴۱۱ میلیارد تومان بود برای سال آینده به ۸,۱۵۲ میلیارد تومان رسید که ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی گفت: اعتبارات شاخص شهری نیز ۴۰۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ۴۷ درصد رشد نسبت به سال جاری، اعتبارات مهم منطقه‌ای با یک هزار و ۴۲ میلیارد تومان با ۱۵ درصد رشد، اعتبارات منطقه‌ای با ۶۵۱ میلیارد تومان با ۴۰ درصد رشد، اعتبارات محله محور با ۴۰۵ میلیارد تومان و ۲۶۸ درصد رشد، اعتبارات مستمر با ۱,۳۳۶ میلیارد تومان یعنی ۹۵ درصد رشد و سایر ردیف‌های شهرداری مرکزی نیز با ۶۵۴ میلیارد تومان معادل ۳۵ درصد رشد مصوب شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تملک‌دارایی‌های مالی نیز که در سال جاری ۲۲۱ میلیارد تومان بود برای سال آینده ۵۰۴ میلیارد تومان مصوب شد که رشدی ۱۲۸ درصدی دارد، در مجموع اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی نیز با ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان معادل ۴۹ درصد رشد نسبت به سال جاری مصوب شد.

کد خبر 557184

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بودجه بودجه 1401 شهرداری ها بودجه 1401 شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان بودجه 1401 منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۱ بررسی بودجه 1401 تنظیم بودجه 1401 تصویب بودجه 1401 فروش اوراق در بودجه 1401 میزان فروش اوراق در بودجه 1401 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات هزینه ای میلیارد تومان میلیارد تومان میلیارد تومان نسبت به سال جاری ۱ میلیارد تومان بودجه مصوب ۱۴۰۱ بودجه پیشنهادی شهرداری اصفهان برای سال آینده تصویب رسید نباتی نژاد سازمان ها ۱۱ هزار درصد رشد سال ۱۴۰۰ نفر ساعت بر اساس مصوب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

علیرضا حسین‌نژاد در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: ۴۶ سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

او تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این ۴۶ سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل ۴۴ هزار خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که ۱۱.۵ درصد خانوار‌ها و ۷.۲ درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

او به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است، اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکرد‌ها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

او اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوار‌ها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و ۶۰۰ نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا ۹۶ درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد