Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:20:56 GMT

آشنایی با وزنه کالیبراسیون استیل و چدنی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۶۰۱

آشنایی با وزنه کالیبراسیون استیل و چدنی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، وزنه کالیبراسیون چسیت؟ کاربرد وزنه کالیبراسیون در کدامین صنایع می‌باشد؟ کلاس وزنه‌های کالیبراسیون به چند دسته تقسیم می‌گردد؟ جنس وزنه کالیبراسیون چه نوع فلزی است؟ پیچ تنظیم در وزنه‌های کالیبراسیون چیست؟ رنج وزنه‌های کالیبراسیون از چند گرم تا چند تن است و شاید ده‌ها سوال دیگر که در مورد وزنه‌های کالیبراسیون شاید در ذهن شما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به بررسی تخصصی انواع وزنه کایبراسیون و جواب تمامی سوالات فوق می‌پردازیم.

وزنه کالیبراسیون چیست و کابرد آنها کجاست؟

وزنه کالیبراسیون با نام‌های مختلف همچون وزنه استاندارد، وزنه آزمایشگاهی، وزنه استیل، وزنه دقیق، سنگ ترازو و … شناخته می‌شود، کاربرد اصلی وزنه‌های کالیبراسیون بررسی صحت عملکرد ترازو ها باسکول‌های و سیستم‌های توزین در آزمایشگاه‌ها، کارخانجات و تمامی صنایعی که سیستم توزین دارند، است.

به عنوان مثال ترازویی را تصور کنید که ظرفیت ۲۰۰ گرم و دقت ۰.۰۰۰۱ گرم دارد، حال از کجا بدانیم این ترازو چقدر دقت و چقدر خطا دارد؟ اینجاست که کاربرد وزنه‌های کالیبراسیون محرز می‌گردد.

کاربر یک وزنه کالیبراسیون مثلاً ۱۰۰ گرمی که خود دقیق و کالیبره شده و دارای سرتیفیکت هست را روی این ترازو قرار می‌دهد و با مشاهده نمایشگر ترازو به راحتی میزان خطای ترازو قابل محاسبه است. به عنوان مثال ترازو عدد ۹۹.۹۹۹۸ گرم را نشان می‌دهد یعنی این ترازو روی ۱۰۰ گرم ۰.۰۰۰۲ خطا دارد.

کلاس وزنه‌های کالیبراسیون

وزنه‌های کالیبراسیون طبق استاندارد بین المللی در کلاس‌های زیر تقسیک بندی می‌شوند:

E۰۰

کلاس‌های فوق به ترتیب از پایین‌ترین کلاس یعنی بیشترین خطا و کمترین دقت به بالاترین کلاس یعنی کمترین خطا و بیشترین دقت ذکر شده است.

در استاندارد بین المللی OIML R۱۱۱ میزان خطای مجاز به هر وزنه در وزن‌های مختلف ذکر شده است.

جنس وزنه‌ای کالیبراسیون چیست؟

طبق استاندارد بین المللی OIML R۱۱۱ وزنه‌های کلاس M۳, M۲ میباست از جنس چدن باشند، وزنه‌های کلاس M۱ از جنس استیل یا چدن و وزنه‌های کلاس F۲ F۱,E۲,E۱,E۰,و E۰۰ میباست حتماً از جنس استیل شماره ۳۰۴ ضد زنگ و غیر مغناطیس (یعنی استیل نگیر) باشند.

پیچ تنظیم در وزنه‌های کالیبراسیون

در برخی از کلاس‌های وزنه‌ها در پایین‌تر به آنها می‌پردازیم پیچ تنظیم وجود دارد که معمولاً در قسمت زیرین وزنه‌های کالیبراسیون تعبیه می‌گردد، کاربرد پیچ تنظیم همانطور که از اسم آن مشخص هست برای تنظیم کردن وزنه‌های و کالیبره کردن آنها می‌باشد به این صورت که این پیچ باز می‌گردد و در حفره‌ای که زیر پیچ تعبیه شده مقداری سرب اضافه یا کسر می‌شود تا خطای وزنه به نزدیک صفر برسد.

وزنه‌های از کلاس F۲ به پایین یعنی کلاس‌های F۲,M۱,M۲,M۳ دارای پیچ تنظیم هستند و قابلیت تنظیم دارند.

رنج وزنی وزنه‌های کالیبراسیون به چه صورت است:

کوچک‌ترین وزنه کالیبراسیون قابل تولید یک میلیگرم می‌باشد، بله درست است یک میلیگرم یعنی یک هزارم گرم!

تصور کنید یک گرم رو به هزار قسمت تقسیم کنیم و یکی از این قسمت‌ها تبدیل به کوچک‌ترین وزنه کالیبراسیون می‌گردد! همچنین بزرگترین وزنه کالیبراسیون تولیدی در داخل کشور ۵۰۰ کیلوگرم است که توسط گروه صنعتی مترولوژی (سایت ترازو وزنه) تولید می‌شود.

نکته مهم در رنج بندی وزنه‌های کالیبراسیون این است که وزنه‌های ضریب دو به تعداد دو عدد تولید می‌گردد و در جعبه وزنه‌ها همیشه وزنه‌های ضریب ۲ مثلاً وزنه‌های ۲ گرم یا ۲۰۰ گرم و … تعداد ۲ عدد هستند.

دلیل این موضوع به دست آوردن وزنه‌های ضریب ۳ و ضریب چهار با استفاده از وزنه ای دیگر است.

معرفی کامل وزنه چدنی کالیبراسیون

وزنه چدنی کالیبراسیون پر استفاده ترین و مقرون به صرفه ترین نوع وزنه کالیبراسیون در کشور است.

همانطور که در بالا توضیح دادیم برخی کلاس‌های وزنه‌های کالیبراسیون می‌بایست از جنس چدن باشد مانند وزنه‌های کالیبراسیون کلاس M۳, M۲ ,M۱

دلیل ارزان بودن و اقتصادی بودن وزنه‌های چدنی کالیبراسیون اولاً جنس وزنه (قطعاً متریال چدن نسبت به استیل ۳۰۴ بسیار ارزان‌تر است) و ثانیاً به دلیل ساخت داخل و بومی بودن تولید وزنه‌های چدنی کالیبراسیون است. وزنه چدنی کالیبراسیون بیشتر برای باسکول‌ها و سیستم‌های نوزین دارای لودسل (نیرو سنج) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزنه‌های چدنی به اشکال مختلف از جمله شیار دار یا اصطلاحاً چاکدار یا باسکولی، وزنه چدنی کالیبراسیون استوانه‌ای یا اصطلاحاً ترازویی و وزنه چدنی کالیبراسیون مکعبی دسته‌دار تولید می‌گردد.

وزنه‌های چدنی کالیبراسیون شیاردار و استوانه‌ای دارای حفره تنظیم و وزنه‌های چدنی کالیبراسیون مکعبی دارای پیچ تنظیم هستند.

رنج تولیدی وزنه‌های چدنی مخصوص کالیبراسیون:

۱۰۰ گرم

۲۰۰ گرم

۵۰۰ گرم

۱ کیلو گرم

۲ کیلو گرم

۵ کیلو گرم

۱۰ کیلو گرم

۲۰ کیلو گرم

۵۰ کیلو گرم

۱۰۰ کیلو گرم

۲۰۰ کیلو گرم

۵۰۰ کیلو گرم

آشنایی با گروه مترولوژی

گروه صنعتی مترولوژی تنها تولید کننده وزنه چدنی کالیبراسیون به همراه پیچ تنظیم در کشور است که وزنه‌های چدنی از ۱۰۰ گرم تا ۵۰۰ کیلوگرم را با استفاده از فناوری ریخته گری چدن خاکستری با حفره و پیچ تنظیم به صورت شیار دار (باسکولی) استوانه‌های (ترازو) و مکعبی دسته دار تولید می‌کند.

توجه داشته باشید وزنه چدنی کالیبراسیون با وزنه چدنی معمولی مقوله بسیار جداگانه هستند.

وبسایت این شرکت آماده ارائه توضیحات تکمیلی تخصصی در مورد انواع وزنه‌های کالیبراسیون به آدرس https://tarazoo-vazne.ir/ است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت‌ها با شماره ۰۹۱۲۹۴۱۱۹۹۰ (مهندس امینی) تماس بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5430608

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار صنایع فلزی محیط کسب و کار ایران کسب و کار لوازم خانگی ساختمان سازی صنعت خودروسازی تعمیرات تخصصی کسب و کارهای اینترنتی صنایع فلزی قیمت لوازم خانگی قرعه کشی خودرو جاروبرقی لپ تاپ تبلیغات بیمه شخص ثالث اینترنت پرسرعت وزنه های کالیبراسیون وزنه کالیبراسیون پیچ تنظیم کیلو گرم ۱۰۰ گرم وزنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


شیربرنج یکی از غذاهای مقوی برای افراد وگن یا گیاهخواران است، این غذا طعم خاصی ندارد و عملاً برای هر ذائقه ای مناسب نیست اما تنها خوراکی است که برای گیاه خواران و کسانی که تحمل لاکتوز را ندارند مفید واقع می شود. همچنین این ترکیب هیچ نوع چربی و کلسترولی ندارد و معمولاً منابع معدنی بدن با مصرف این ترکیب تامین می شود.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج