Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:04:19 GMT

۱۶۰ درصد اختلاف قیمت در برخی کالاها وجود داشته است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۷۴۸۰

۱۶۰ درصد اختلاف قیمت در برخی کالاها وجود داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس تابش قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه نبود شفافیت در قیمت‌گذاری کالاها یکی از مشکلات پیش رو مصرف‌کنندگان است، ابراز داشت: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که به دلیل عدم درج قیمت تمام‌شده کالا عرضه آن با چندین برابر قیمت به مصرف‌کننده می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر مستندات فروش تولیدکنندگان برای ۸۴ هزار قلم کالا به دست آمده است، افزود: در برخی کالاها تا ۱۶۰ درصد اختلاف قیمت وجود داشته است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور بابیان اینکه شفاف‌سازی قیمت تولید کالاها در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان در دستور کار است، ابراز داشت: در راستای همگانی کردن نظارت‌ها هفت هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده شده است.

تابش با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا قیمت کاهشی بین ۵ تا ۶۰ درصد داشته است، تصریح کرد: نظارت بر فرایند تأمین و توزیع کالا یکی از برنامه‌هایی که به طور جد در این خصوص توسط دولت پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه هرگونه افزایش غیر مجاز تخلف است، افزود: با درج قیمت تولید کننده بر روی کالا قیمت نهایی آن با ۳۰ درصد افزایش برای مردم مشخص می‌شود.

کد خبر 5430690

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت کالاها عباس تابش وزارت صمت ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف تبریز عکس استانها همدان گرگان بارش باران واکسن کرونا شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود