Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نظارت بر واحدهای صنفی منطقه کاشان در ایام پایانی سال تشدید می‌شود و از این رو با بازدیدهای صورت گرفته ۲۹ پرونده ویژه صنوف متخلف تشکیل شده است. - اخبار استانها -

به خبرگزاری تسنیم از کاشان، با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تامین کالاهای اساسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو مسئولان باید تمام تلاش خود را در راستای تامین کالاهای اساسی به کار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت بر واحدهای صنفی در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخودار است و از این رو لازم است با نظارت‌های مستمر بر واحدهای صنفی بروز تخلف به حداقل کاهش پیدا کند و از سوی دیگر نیز با شناسایی متخلفان با آنان برابر قانون برخورد شود.

همکاری نهادهای مرتبط در این زمینه نظیر اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان، اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان، دادستانی و دیگر نهادهای مربوطه در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است تا بیش از پیش در این زمینه همکاری چندجانبه وجود داشته باشد.

مسعود خاندایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان اظهار داشت: گشت‌های ویژه از ابتدای اسفند با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه به صورت مستمر بر عرضه و فروش اجناس و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم نظارت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از اصناف شهرستان به خصوص صنوف عرضه مواد خوراکی و غذایی اجازه گران فروشی و یا عرضه خارج از شبکه را ندارند، تاکید کرد: تمامی صنوف ملزم به نصب اتیکت قیمت و ارائه فاکتور فروش برای خریداران بوده و شهروندان عدم انطباق فاکتور با  قیمت های مصوب را گزارش دهند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری کاشان افزود: طی چند روز  گذشته با همکاری نهادهای ناظر بر بازار 482 مورد بازرسی از اصناف کاشان انجام شده و برای 29 واحد صنفی متخلف در محل پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.

وی ضمن اشاره به بیشترین تخلفات رخ داده توسط صنوف در کاشان تصریح کرد: بیشترین تخلفات مربوط به صنف مواد غذایی در شهرستان کاشان بوده و کمترین تخلفات نیز مربوط به صنف دامپزشکی است.

خاندایی با بیان اینکه نظارت بر واحدهای صنفی به صورت مستمر ادامه دارد، تاکید کرد: تمام تلاش خود را بر تامین کالاهای بازار شب عید و در اختیار بودن راحت اقلام اساسی به کار گرفتیم و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل در این زمینه ضمن تاکید بر تامین اقلام اساسی ویژه پایان سال اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تامین کالا و نظارت بر بازار شب عید اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه بحث تنظیم بازار باید در روزهای پایانی سال جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: در این روزها مردم باید آرامش خیال داشته باشند و نتیجه این بازرسی‌ها را احساس کنند و کالاهای اساسی به راحتی در اختیارشان قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل در ادامه سامانه "رهتاب" را سامانه‌ای برای توزیع عادلانه کالا‌های تنظیم بازار ذکر کرد و افزود: بالغ بر 40 فروشگاه در شهرستان آران و بیدگل به سامانه رهتاب متصل هستند.

وی ابراز داشت: این سامانه دارای مزایای فراوان از قبیل سهولت خرید، کاهش صف و توزیع عادلانه کالا، ارائه کالا و خدمات بر اساس جامعه هدف مانند گروه‌های اجتماعی، حمایتی، شغلی و چگونگی پراکندگی جغرافیایی، جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا و تضمین اصالت کالا است.

گروه‌های جهادی بسیج نظارت بر بازار شب عید رشت را عهده‌دار شدندبازار گرم واسطه‌‌ها در آستانه شب عید شیراز/ مردم خواهان نظارت بیشتر دستگاه‌ها بر بازار شدندآشفته بازار شب عید زیر سایه گرانی و گرانفروشی/ از افزایش قیمت کالاهای اساسی تا نظارتی که پاسخگوی نیست

رضایی بر تشکیل کمیته‌ تخصصی زیرمجموعه کارگروه تنظیم بازار در راستای تامین کالاهای اساسی مردم شهرستان آران و بیدگل در شب عید تاکید و  تصریح کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار این شهرستان باید با افزایش گشت‌ها و بازرسی‌های روزانه از اصناف، نظارت کامل بر بازار را داشته باشند.

انتهای پیام/803/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظارت بر واحدهای صنفی شهرستان آران و بیدگل کالاهای اساسی تامین کالاهای بازار شب عید تنظیم بازار پایانی سال تامین کالا بر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی

حسین حاجی بگلو در گفت و گو جام جم، اظهار کرد: پیرو گزارش واصله به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر فروش انواع پوشاک خارجی و دست دوم در سطح شهر در همین ارتباط طی گشت مشترک برگزار شده بازرسی صمت، پلیس امنیت اقتصادی و اتحادیه پوشاک شهرستان بجنورد از واحد صنفی مورد گزارش تعداد بیش از ۱۰۰ ثوب انواع لباس خارجی به ارزش تقریبی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد. وی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا موجب تهدید حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا همه تلاش خود را به کار بسته ایم، تا تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود. انجام بیش از ۱۶ هزار بازرسی در سطح بازار استان حاجی بگلو از انجام بیش از ۱۶ هزار و ۲۷ بازرسی در سطح بازار استان طی سال گذشته خبر داد. وی گفت: روند بازرسی و نظارت بر عرضه کالا در بازار محدود به زمان و طرح های ویژه همچون طرح نوروزی نیست و این کار به صورت مستمر انجام و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می شود و شهروندان می توانند شکایت های خود را در این رابطه برای رسیدگی به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند. وی افزود: طی سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۷ بازرسی در سطح بازار های استان انجام شده است و ۳۰۳۵ تخلف نیز به ارزش ۲۲۰ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال به ثبت رسید. این مقام مسئول، تعداد کل پرونده های متشکله را ۲۷۶۲ مورد عنوان کرد. به گفته وی، سال گذشته ۳۸۰۱ گشت مشترک انجام شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۹۸ پرونده گشت مشترک به ارزش ۹ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ریال به ثبت رسید. مدیر کل صمت خراسان شمالی ادامه داد: از ۱۸۵ پرونده قاچاق ۱۵ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال پرونده ثبت شده است‌. حاجی بگلو عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، گران فروشی، عدم صدور صورتحساب، حمل و نقل، نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق، عدم ارائه فاکتور خرید و تقلب را مهم ترین تخلفات صورت گرفته بیان کرد که توسط بازرسان مورد توجه و رسیدگی قرار گرفت./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد