Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:46:47 GMT

بخشنامه اصلاحی گون به استان‌ها ابلاغ‌ نشده است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۸۰۲۰

بخشنامه اصلاحی گون به استان‌ها ابلاغ‌ نشده است

ایسنا/زنجان رئیس‌ اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: بخشنامه اصلاح شده‌ گون به استان‌ها برای حل مشکل معادن ابلاغ نشده است.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عمده مشکل معادن استان پوشش گون است، اظهار کرد: با توجه به حل این مشکل در کشور، هنوز به استان ابلاغ نشده و انتظار می‌رود بخشنامه اصلاح شده‌ گون به استان ابلاغ تا مشکل این حوزه حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مشکلات فعالان حوزه صنایع معدنی استان زنجان از سوی وزارتخانه، افزود: مشکل گون سال‌های زیادی است که مانع از پیشرفت در حوزه معادن استان زنجان شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت معادن استان زنجان با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته مطلوب است، ادامه داد: حمایت سازمان صمت از وضعیت معادن در بخش دانش‌های روز، استفاده از فناوری، ماشین‌آلات و ... نیز با توجه به سیاست دولت در حمایت از معادن باید انجام گیرد تا معادن استان به سمت توسعه بیشتر حرکت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، وجود ۸ تا ۱۰ معدن در مناطق حفاظت شده را دیگر مشکل استان در حوزه معدنی عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب تعارضاتی با سازمان محیط زیست شده و امیدواریم با اصلاح مشکلات مربوطه، این معادن نیز در استان زنجان فعال شوند.

یگانه‌فرد با بیان اینکه عمده واحدهای سرب و روی کشور در استان زنجان مستقر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه استخراج خاک از معادن داخلی، جواب‌گوی نیاز معادن نیست، بسیاری از واحدهای تولیدی، خاک مورد نیاز خود را به صورت موقت وارد و به صورت شمش صادر می‌کنند.

این مسئول، تعداد معادن فعال در استان را ۲۷۵ معدن و معادن غیرفعال را ۱۴۸ معدن عنوان و اظهار کرد: حدود دو سال است که مشکلات تعهدات ارزی برای فعالان اقتصادی استان زنجان در بخش سرب و روی به‌ وجود آمده که با وجود پیگیری‌های متعدد و گسترده در سطح کشور، این مهم همچنان تعیین‌ تکلیف نشده و امید است با توجه مسئولان، این مشکل نیز حل شود.

وی با اشاره به فعالیت تشکل‌های اتاق بازرگانی زنجان در بخش‌های مختلف، خانه معدن استان زنجان از جمله تشکل‌های پویا و فعال اتاق نام برد و خاطرنشان کرد: خانه معدن استان، مشکلات و موضوعات مرتبط در استان را با جدیت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان معدن معادن استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی، بخشنامه در خصوص استرداد جرایم مالیاتیکه من غیر حق از مؤدی دریافت شده را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: در راستای اجرای دادنامه شماره ۲۰۸۰ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری و پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۶۹۴۴ د مورخ ۱۴۰۲/۸/۲۱ با موضوع اصلاح مفاد بخشنامه تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی یادآور می‌شود وفق مقررات مربوطه در مواردی که اصل مالیات قابل استرداد تشخیص داده شود، استرداد جرایم متعلقه نیز امری بدیهی بوده و اساساً موضوع بخشودگی این جرایم قابل طرح نخواهد بود مع الوصف به تبعیت از مفاد دادنامه فوق مقرر می دارد.

در تمامی مواردی که از اطلاق مقررات صادره؛ از جمله بند (۷) بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱۰ مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۰، بند (۸) بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱ مورخ ۱۴۰۱/۱/۷، جزء (۴) از بند (۳) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۴۵ مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۷ و بند (۲) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۲ مورخ ۱۳۹۷/۱/۲۶ و اصلاحیه آن به شماره ۲۰۰/۹۷/۴۹ مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۳ با موضوع تفویض اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی این تلقی صورت گرفته باشد که در صورت من غیر حق بودن مطالبه اصل مالیات بخشودگی جرایم مالیاتی متعلقه در اختیار سازمان امور مالیاتی است میبایست وفق احکام قانونی مربوط نسبت به استرداد جرایم فوق به درخواست مودی یا منظور نمودن به حساب مالیات دوره یا دوره های بعدی اقدام شود.

کد خبر 6092774 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت