Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از سایت‌های خبری جمهوری آذربایجان در گزارشی با اشاره به سفر رئیس جمهوری ایران به قطر نوشت: سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران خلاء موجود در روابط این کشور با قطر را برطرف می کند.

به گزارش قدس آنلاین، سفر آیت الله رئیسی به قطر اولین سفر با چنین سطح بالایی از مقامات جمهوری اسلامی ایران به دوحه در ۱۱ سال گذشته می باشد و در حال حاضر در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، قطر موضع سیاسی قابل قبول  و راهبردی تری در قبال ایران دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکرام نور نویسنده این گزارش با اشاره به این که دوحه و تهران در سال های اخیر روابط چندان مطلوبی نداشتند، نوشت: در جریان محاصره قطر توسط همسایگانش در خلیج فارس، ایران بدون قید و شرط طرف آن را گرفت و بلافاصله با ایجاد یک "پل هوایی" قطر را با مواد غذایی مورد نیاز این کشور تجهیز کرد. به نظر می رسید که این یک پایه بسیار مناسب  برای توسعه بیشتر روابط فیمابین بود، اما دولت قبلی ایران از این موضوع استفاده نکرد.

این گزارش افزود: اکنون سیدابراهیم رئیسی قصد دارد این اشتباه را اصلاح کند و در این مورد بسیار جدی است، زیرا مشارکت با قطر در شرایط فعلی می تواند استراتژیک شود. ایران برنامه ریزی کرده است حمل و نقل دریایی و هوایی با قطر را افزایش دهد  و نیز یک خط حمل و  نقل دریایی میان دو کشور را راه اندازی کند.

در این گزارش آمده است: مهمترین توافقی که قرار است در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به قطر حاصل شود شامل راه اندازی یک پروژه بزرگ برای ساخت بزرگراه زیر آبی در خلیج فارس که قطر را مستقیماً به ایران متصل می کند، خواهد بود.

در بخشی از این گزارش، با اشاره به این که در حال حاضر میان تهران و دوحه هیچ موانعی در حوزه سیاسی وجود ندارد، نوشت: قطر، بر خلاف دیگر پادشاهی‌های خلیج فارس، قصد ندارد به "پیمان ابراهیم" - توافقی بین ایالات متحده، اسرائیل، امارات و بحرین برای عادی‌سازی روابط با دولت یهود که در سال ۲۰۲۰ امضا شد، بپیوندد.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران قصد دارد از برق مازاد قطر هم برای نیازهای خود و هم برای صادرات به پاکستان و افغانستان استفاده کند. علاوه بر این، ایران و قطر بزرگترین میدان گازی جهان یعنی پارس شمالی و جنوبی را به اشتراک می گذارند و واضح است که نزاع در این زمینه برای آنها بی فایده است؛ اما توسعه همکاری می تواند سود کلان برای هر دو طرف داشته باشد.  

بر اساس این گزارش رئیس جمهوری ایران در دوحه در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز هم شرکت خواهد کرد که می‌تواند به نتایج شگفت‌انگیزی ختم شود.

آیت‌الله "سیدابراهیم رئیسی" دیروز(دوشنبه) دوم اسفند با دعوت رسمی "تمیم بن حمد آل ثانی"، امیر قطر، برای سفری دو روزه به دوحه سفر کرد.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر رئیس جمهوری خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران