Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:50:47 GMT

خراسان شمالی سالانه حدود ۱۴ هزار مسکن نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۸۲۲۰

خراسان شمالی سالانه حدود ۱۴ هزار مسکن نیاز دارد

قاسم قاسمی روز سه شنبه در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: این میزان نیاز به مسکن بر اساس نرخ تخریب، نرخ ازدواج و واحدهای مسکونی غیرمقاوم در پنج سال آتی محاسبه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: اکنون تفاوت میان شمار واحدهای مسکونی موجود در استان و شمار خانوارها ۱۷ هزار و ۸۲۸ واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: بر اساس برنامه ابلاغ شده از طرف وزارت راه و شهرسازی باید سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی در این ساخته شود که کمتر از نیاز سالانه برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۰۶ هکتار زمین دولتی در شهرهای استان برای اجرای طرح مسکن دولتی تامین شده است که این میزان زمین برای ساخت ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد است.

قاسمی با اشاره به اجرای مسکن مهر در استان گفت: در قالب این طرح اجرای ۲۶ هزار و ۴۵۱ واحد مسکونی در استان پیگیری شد که اکنون ۲۴ هزار و ۲۲۶ واحد به بهره برداری رسیده و یکهزار و ۵۹۵ واحد در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۸۱ واحد مسکن مهر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و قرار است بیش از یکهزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر هم در قالب اجرای نهضت ملی مسکن پیگیری شود.

به گزارش ایرنا اکنون ۲۳۶ هزار و ۹۱۹ واحد مسکونی در خراسان شمالی وجود دارد.

برچسب‌ها بجنورد وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن خراسان شمالی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن بجنورد وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن خراسان شمالی مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است