Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون فنی اداره جهادکشاورزی طارم گفت: بیمه محصولات بر روی عملکرد باغات کار می‌کند و اگر عوامل محیطی از لحاظ کیفی و کمی روی محصولات تاثیر بگذارد، خسارت می‌پردازد.

فرهاد اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بیمه محصولات کشاورزی در طارم، اظهار کرد: باتوجه به تغییرات اقلیمی معمولاً شاهد خسارت‌های عوامل محیطی روی محصولات کشاورزی هستیم و این عوامل روی تولید محصولات اثر می‌گذارد که این عامل باعث شده تا امنیت تولید و ریسک تولید محصولات برای کشاورزان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باغداران می‌توانند برای امنیت فکری، درآمدی و امنیت تولیدی محصولات به بیمه‌گری بپردازند و برای انجام این کار می‌توانند به نمایندگی‌های تحت نظارت بانک کشاورزی مراجعه کنند.

این مسئول با بیان اینکه بیمه محصولات بر روی عملکرد باغات کار می‌کند و اگر عوامل محیطی از لحاظ کیفی و کمی روی محصولات تاثیرگذارند به پرداخت خسارت می‌پردازد، تصریح کرد: در چند سال گذشته تعهدات بیمه برای محصولات کشاورزی پایین بود و به این دلیل سطع بیمه در شهرستان کاهش یافته‌ بود ولی در سال‌جاری با تدابیر دولت، تعهدات بیمه برای کشاورزان بهتر شده و از طریق کلاس‌های آموزشی و ... به اطلاع‌رسانی پرداخته‌ایم.

اکبری با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی در زمان بیمه‌گری باغات را بیمه می‌کند، ادامه داد: در بحث بیمه‌گری، بیشتر محصولات استراتزیک مطرح است و در طارم نیز در بین محصولات باغی زیتون و انار وجود دارد. اگر برای سایر محصولات کشاورزی نیز متقاضی وجود داشته باشد، بیمه‌گری صورت می‌گیرد ولی به دلیل کوچک بودن سطح مزارع، کشاورزان طارمی برای محصولات دیگر متقاضی نیستند.

معاون فنی اداره جهادکشاورزی طارم با اشاره به اینکه بارش برف در این شهرستان باعث شده حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از شاخه‌های درختان زیتون که اکثراً درختان بزرگ هستند، شکسته شود و قطعاً در بحث جوانه‌های گل هم تاثیر خواهد داشت ولی میزان خسارات در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست و بعد از رشد درختان مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها بحثی که برای باغداران زیتون در طارم مطرح است، بحث مدیریت باغبانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بیمه کشاورزی شهرستان طارم محصولات کشاورزی بیمه محصولات بیمه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان غرامت بیمه در بخش‌های دام، طیور، آبزیان و زراعت پرداخت شده است که بیشترین آن در بخش طیور بود.

حیدری با بیان اینکه در سال قبل با وجود محدودیت‌ها و با هدف کنترل تورم، بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داشت، گفت: در این مدت ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت هزارو ۳۲۷ فقره وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال گذشته گفت: در این زمینه ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

مدیر امور بانک کشاورزی کردستان افزود: در مدت یاد شده هزارو ۶۹۳ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری نیز پرداخت شد.

حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی کردستان، گفت: سال گذشته ۴۶۶ فقره وام مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته گفت: پنج فقره وام نیز در این زمینه پرداخت شد که ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی را شامل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی