Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ درحالی برخی افراد تصورشان بر این است که امیکرون خطر چندانی ندارد که طبق آمارهای اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد مبتلایان به کرونا از نوع اویکرون و فوتی‌ها نسبت به نوع دلتا بیشتر بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند، برخی افراد تصورشان براین است که اومیکرون خطر جدی ندارد و سویه ضعیف شده دلتا است اما آمارهای دانشگاه علوم پزشکی حکایت از آن دارد که در بهمن ماه 54 نفر در استان خراسان جنوبی در اثر کرونا فوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیکرون به طور کلی علائم خفیف‌تری نسبت به سویه‌های قبلی ایجاد می‌کند، اما تعداد مرگ و میر آن زیاد است زیرا این سویه به سرعت گسترش می‌یابد و تعداد زیادی از افراد را مبتلا می‌کند.

سرفه، خستگی، احتقان و آبریزش بینی شایع‌ترین نشانه‌های سویه اُمیکرون است. این موضوع باعث شده بسیاری از مردم وقتی به آن مبتلا می‌شوند آن را با سرماخوردگی اشتباه بگیرند.

 این روزها شاهد غلغله کرونایی و تاخت و تاز کووید 19 در خراسان جنوبی هستیم و آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونا افزایش نگران کننده‌ای پیدا کرده است.

گذری بر مراکز درمانی نشان می‌دهد که مراجعه افراد به این مراکز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است اگر چه بسیاری از آنها با علایمی مانند سرماخوردگی مراجعه می‌کنند اما می‌توان حدس زد که به کرونا مبتلا شده‌اند.

با برخی از آنها که همکلام می‌شویم و می‌پرسیم که آیا تست کرونا داده‌اند جواب منفی می‌دهند؛ این یعنی بسیاری از افراد با وجود اینکه ممکن است به کرونا مبتلا شده باشند جزو آمار رسمی قرار نمی‌گیرند و می توانند به عنوان ناقل، عامل انتشار سویه امیکرون باشند که به شکل فزاینده، افراد را مبتلا و درگیر ویروس کرونا می‌کند.

 یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: درمانگاه آنقدر مراجعه کننده داشت که شیفت صبح نوبتم نرسید و مجبور شدم بعد از ظهر دوباره مراجعه کنم اما باز هم حدود یک ساعت معطل شدم تا نوبتم فرا برسد. 

شهروندی دیگری هم افزود: این درمانگاه ساعت 15 جا برای نشستن وجود ندارد و افراد مختلف از جمله کودکان و بزرگ سالان را که یا سرفه می‌کنند یا توان نشستن ندارند می‌توانید مشاهده کنید.

وی بیان کرد: با توجه به قدرت بالای سرایت امیکرون، حتی حضور در کنار دیگر بیماران هم می‌تواند منجر به ابتلا به کرونا شود.

این یک سوی ماجرای کرونا در این روزهاست، سوی دیگر ماجرا به عادی انگاری‌ها در شهر مربوط می‌شود. انگار نه انگار که کرونا دارد می‌تازد و مبتلا می‌کند و قربانی می‌گیرد. با این حال، وضعیت تردد در خیابان‌ها و معابر همانند روزهای عادی است و شاهد ازدحام شهروندان در پیاده روها هستیم.

در کنار شمار قابل توجه افرادی که ماسک زده‌اند هنوز هم افراد زیادی هستند که به ماسک زدن اعتقادی ندارند و با خیال آسوده در شهر تردد می‌کنند در حالی که ممکن است ناقل ویروس کرونا باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی کرونا ویروس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در بهمن ماه 54 نفر در اثر کرونا جان خود را در اثر کرونا از دست دادند که بیشتر این فوتی‌ها از نوع امیکرون است.

غلامرضا شریف زاده افزود: در دی ماه 18 مورد کرونا فوتی کرونا در استان داشتیم و این آمارها نشان می‌دهد که خطر امیکرون کمتر از دلتا نیست و حتی کشنده‌تر است.

وی اظهار داشت: در بهمن ماه روزانه 610 نفر به کرونا مبتلا شدند درحالی که این تعداد در دی ماه 104 نفر بوده است و این آمارها نشان می‌دهد مردم باید بیشتر از قبل کرونا را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اما آنچه مطرح است اینکه با وجود این آمارها طبق دستورالعمل ستاد کرونا تنها مدارس روستایی کم جمعیت، مقاطع پایه دوازدهم و مدارس عشایری حق برگزاری کلاس به صورت حضوری را دارند اما طبق گزارش‌های رسیده از برخی شهرستان‌ها آموزش در برخی مدارس شهری، در سایه غفلت مسئولان، حضوری است و دانش آموزان بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ابلاغ بخشنامه «ممنوعیت تعطیلی کلی و سراسری مدارس و مراکز آموزشی» جهت اجرا به ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت:با توجه به تأکیدات رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا مبنی بر «تلاش مسئولان کشور برای مدیریت هوشمندانه بیماری کرونا و تداوم فعالیت‌های دستگاه‌ها و حوزه‌های اجتماعی و ایجاد امید و نشاط در مردم» و تأکید وزیر کشور مبنی بر «عدم اختیار استانداران برای تعطیلی همه مدارس»، از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت، بخشنامه ممنوعیت تعطیلی سراسری و کلی مدارس جهت اجرا به ادارات آموزش و پرورش استان ابلاغ شد.

تزریق دز سوم واکسن برای مهار امیکرون ضروری است/ شرایط سفرهای نوروزی و عتبات مشخص شد آخرین اخبار امیکرون در ایران | تکمیل ظرفیت برخی مراکز درمان / مراجعه بی‌مورد به بیمارستان یعنی تشدید بحران / احتمال تزریق دُز چهارم برای افراد پرریسک + نقشه و نمودار

واقعی افزود: بر اساس این بخشنامه، تعطیلی کلی و سراسری مدارس ممنوع بوده اما ستادهای استانی در این زمینه اختیار دارند بر اساس شدت بیماری و درگیری ابتلا به کرونا، به صورت منطقه‌ای و شهرستانی، مدارس و مراکز آموزشی را تعطیل و محدودیت‌های دیگر را برقرار کند.

انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی بعد از ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیروهای خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل میکنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند کخه موفق شدیم با همراهی دستگاه های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

کد خبر 6093459

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»