Web Analytics Made Easy - Statcounter

«طیبه گروسی کهن» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزشمار هفته سلامت مردان شامل «باورهای نادرست در زمینه واکسیناسیون کووید ۱۹»، «پاندمی کرونا و سلامت روان مردان»، «سلامت باروری مردان و جوانی جمعیت»، « مولفه های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان»، «کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار»، «سواد سلامت و نقش آن در سلامت مردان» و «نقش شیوه زندگی سالم در پیش گیری از سرطان های شایع مردان» می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون مردان به دلیل مواجهه بیشتر با ویروس کرونا(ویژگی‌های بیولوژیک، مسئولیت اجتماعی و شغلی) از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: مسایل فرهنگی، رفتارهای ناسالم و مصرف دخانیات مردان را بیش از زنان در معرض ابتلا به وروس کرونا قرار می دهد که همین امر نشاندهنده اهمیت بحث واکسیناسیون مردان است.

وی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن نقش چشمگیری در کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا دارد، گفت: در این زمینه تکمیل فرآینده تزریق واکسن شامل هر سه نوبت بسیار لازم و ضروری است هرچند که تزریق واکسن نافی رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها و فاصله گذاری اجتماعی نیست.

کارشناس میانسالان مرکز بهداشت شهرستان همدان در ادامه با اشاره به عوامل موثر بیولوژیک، روانشناختی و اجتماعی در سلامت روان، افزود: تمامی این عوامل در همه گیری ویروس کرونا نقش آفرین هستند که در کنار برخی عوامل اجتماعی و روانی و داشتن نگرانی و دغدغه های اقتصادی و خانوادگی می توادند منجر به ایجاد یا تشدید اختلالات روانی فرد در این شرایط شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش خودمراقبتی و دگر مراقبتی روان به مردم، افزود: بهبود غمگینی، افزایش شادمانی و امید برای افزایش رضایت از زندگی، مولفه های مهم نظم بخشی به هیجان در ایام شیوع کرونا محسوب می شود.

گروسی، کاهش افکار منفی و سرزنش های درونی در ایام همه گیری ویروس کرونا را موجب تقویت روحیه دانست و گفت: افزایش امید یکی از مسائل بسیار مهم در این شرایط است و ضرورت دارد به گذشته مثبت و خاطرات خوب زندگی فکر کرد.

اول تا هفتم اسفند تحت عنوان «هفته ملی سلامت مردان» نامگذاری شده و شعار و رویکرد برنامه های این هفته در سال جاری «مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری(کرونا)، محافظت جمعی» است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان سلامت واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان سلامت واکسن کرونا سلامت مردان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند
  • نظام سلامت مرهون اساتید و آموزگاران است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است