Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@09:24:41 GMT

۶ هزار تخت بستری در استان خراسان رضوی نشان دار شدند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۹۳۳۰

۶ هزار تخت بستری در استان خراسان رضوی نشان دار شدند

گروه استان‌ها-مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس از اجرای طرح مدیریت تخت در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: براساس این برنامه که برای نخستین بار به اجرا در آمد، ۶هزار تخت بستری نشان دار شدند. - اخبار استانها -

جواد ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدساظهارداشت: برنامه مدیرت تخت با هدف واقعی سازی تخت‌های موجود در HIS و تفکیک تخت‌های بستری از سایر تخت2های سرپایی، تحت نظر، پاراکلینیک، اتاق عمل و ترخیص  انجام شده است تا بتوان پس از اصلاح ساختار تخت‌ها، داده‌های HIS مبنای آمارهای بیمارستانی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با تلاش مضاعف مسئولین آمار و HIS بیمارستان‌ها، موجودی تخت‌های بیمارستانی در قالب HIS بررسی و مطابق شرایط واقعی بیمارستان اصلاح شد خاطرنشان کرد:در دومین گام، تخت‌های بیمارستانی در HIS با پروانه بهره برداری هر بیمارستان مقایسه می‌شود. اصلاحات مورد نیاز در پروانه بیمارستان مشخص و در دستور کار بیمارستان و مدیریت نظارت و اعتباربخشی قرار خواهدگرفت.

مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هدف برنامه مدیریت تخت، واقعی کردن شرایط بیمارستان است تصریح کرد : حاصل تلاش‌های سه ماه این معاونت به همراه مسئولین فناوری اطلاعات سلامت، آمار و HIS بیمارستان‌ها ایجاد یک بستر اطلاعاتی آنلاین از ساختار تخت‌ها و بیماران بستری در بخش‌های بستری است. به طوریکه اکنون امکان مدیریت تخت برای اولین بار در سطح بیمارستان و کل دانشگاه براساس داده‌های HIS امکان پذیر است.

اجرای 70 طرح رجیستری و 120 نوع بیماری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس

 مجید غیور مبرهن، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی نیز اظهارداشت: از ابتدای شروع به کار برنامه رجیستری تا کنون، کارگروه توجیه و توسعه رجیستری بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ثبت 70 طرح رجیستری و 120 نوع بیماری شده است.

وی افزود: معاونت پژوهش و فناوری با ایجاد زیرساختهای مناسب جهت توسعه رجیستری بیماری ها از قبیل خرید دو سرور اختصاصی برای ذخیره کردن داده‌های گردآوری شده و تحلیل داده‌ها گام بزرگی در ثبت بیمارهای و پیامدهای سلامت برداشته است.

غیور تصریح کرد: با توجه به گستردگی و جمعیت بالای استان خراسان رضوی و وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) در شهر مشهد، این منطقه در همه فصول،  مرکز مراجعه بیماران از اقصی نقاط کشور با  قومیت‌های گوناگون است. بنابراین بکارگیری رجیستری‌ها در مراکز درمانی این منطقه جهت جمع آوری داده‌های بالینی بیماران، منبع غنی از اطلاعات را ایجاد می‌کند و شناخت بیماران و پیگیری درمانی به موقع آنان را بسیار تسهیل خواهد کرد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گفت: کارگروه توجیه و توسعه رجیستری بیماری‌ها در حال حاضر 70 طرح رجیستری در دانشگاه را در حال اجرا دارد که از این تعداد 8 طرح با مشارکت سایر دانشگاه‌ها و از طریق امضای تفاهم نامه در حال انجام است.

غیور مبرهن افزود:از ابتدای شروع به کار برنامه تاکنون مرحله پایلوت 12طرح رجیستری شامل تغذیه، پیوند کلیه، آپنه انسدادی خواب، پیوند کبد و سندرم نفروتیک، سرطان اطفال و تروما، شکستگی لگن ، سرطان تخمدان، گلوتن، دسترس عروقی  نیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اتمام رسیده است و سایری رجیستری‌ها در حال انجام است .

کرونا در جهان/ ابتلای بیش از 1.6 میلیون نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتآمار کرونا در ایران| فوت 236 نفر در شبانه‌روز گذشتهعلت افزایش آمار بستری علی‌رغم تزریق واکسن کرونا/ آمار فوتی‌ها به تفکیک وضعیت واکسیناسیون اعلام نمی‌شود

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تمامی گروه‌های آموزشی و مراکز تحقیقاتی که متقاضی راه اندازی نظام ثبت می‌باشند خواست درخواست‌های خود را به معاونت پژوهش  و فناوری کمیته ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت ارسال کنند.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد پژوهش و فناوری معاونت پژوهش طرح رجیستری بیماری ها داده ها تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی