Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - رضا بنی هاشمی درباره نیاز یا عدم نیاز به ارتقاء واکسن رازی کووپارس واستفاده از سویه‌های دلتا و امیکرون در واکسن گفت: تمام واکسن‌های موجود در جهان از جمله واکسن رازی کوو پارس در مقابل سویه امیکرون اثربخشی کمتری نسبت به واریانت آلفا و دلتا دارند، اما با توجه به مطالعات انجام شده در موسسه رازی، این کاهش اثر بخشی به اندازه‌ای معنی دار نیست که لازم باشد آنتی ژن موجود در واکسن رازی کووپارس را به سویه دلتا یا امیکرون تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اثربخشی واکسن‌های ارتقاء یافته با این سویه ها در حیوانات آزمایشگاهی نشان داد اختلاف معناداری با واکسن‌های فعلی ندارند.

مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی افزود: مطالعات دیگر نیز حاکی از آن است که واکسن علیه امیکرون نمی‌تواند اثربخشی مناسبی بر روی سویه دلتا یا دیگر سویه‌ها بگذارد.

 در حال حاضر سویه‌های مختلفی در گردش است و واکسن رازی کووپارس می‌تواند اثربخشی قابل قبولی روی آن‌ها داشته باشد، بنابراین فعلا به تغییر سویه و ارتقاء واکسن نیازی نیست، یادآور شد: مطالعات جهانی نیز همین را نشان می‌دهد. به تازگی مجله نیچر در این‌مورد مقاله‌ای منتشر کرده که موید این نکته است که واکسن‌های تقویت شده علیه امیکرون مزیتی بر واکسن‌های موجود ندارند.

در این مقاله با عنوان "واکسن‌های هدفمند امیکرون در آزمایش‌های اولیه بهتر از واکسن‌های اصلی نیستند" اشاره شده که مجموعه‌ای از مطالعات اولیه حیوانی نشان می‌دهد، تقویت کننده‌های اختصاصی Omicron هیچ مزیتی نسبت به دوز سوم واکسن‌های فعلی ندارند.

بنی هاشمی افزود: براساس این مقاله، یکی از این مطالعات نشان داد که هم واکسن اصلی وهم تزریق به روز شده باعث افزایش سطح سلول‌های B حافظه می‌شوند که مسئول تولید آنتی بادی‌ها برای دفع ویروس هستند.

 همچنین با استناد به این مقاله، یک مطالعه روی موش‌ها حاکی از آن است که دادن یک تقویت‌کننده منطبق با Omicron پس از دو دوز واکسن مبتنی بر mRNA هیچ فایده‌ای بیشتر از یک تقویت‌کننده استاندارد ندارد.

به گفته مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی، این موسسه در حال حاضر مطالعات فشرده‌ای را بر روی افزایش اثربخشی واکسن رازی کوو پارس بر علیه سویه امیکرون انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس واکسن رازی کووپارس سویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!