Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعودی های معترض به تخریب منازل جده روی دیوارهای شهر تصاویر ولیعهد سعودی را به همراه شعار مرگ بر طاغوت کشیدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با تخریب منازل ساکنان جده توسط مقامات سعودی و آوارگی اجباری آن‌ها، خشم عمومی افزایش یافته تا جایی که معترضان مخالفات خود را با نوشتن شعارهایی علیه رژیم آل سعود اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سعودی لیکس، بسیاری از معترضان تصاویری از یکی از محله‌های جده که تهدید به تخریب شده بود را منتشر کردند که حاوی تصاویری از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در کنار شعار « مرگ بر طاغوت» بود.

بیش از بیست محله جده از جمله محله‌های «ذهبان»، «العزیزیة»، «الروابی» ، «حی السلامة» «غلیل» و«حی النزهة» در معرض تخریب قرار دارند.

مقامات سعودی بناهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را تخریب کردند و بسیاری از فعالان سعودی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند که این تخریب مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها را نیز شامل می‌شود.

به گزارش منابع مذکور تخریب منازل جده، باعث آوارگی بسیاری از خانواده‌ها شده که بسیاری از آن‌ها به روستاهای مجاور مهاجرت کردند و برخی از آن‌ها نیز زیر پل‌ها زندگی می‌کنند.

مقامات سعودی تنها 100 واحد مسکونی را توزیع و عامدانه با منتشر کردن عکس‌هایی از این واحدهای مسکونی در رسانه‌ها هیاهویی ایجاد کردند تا وانمود کنند که تعدادی زیادی از مردم این واحدها را تحویل گرفته‌اند.

منابع سعودی می‌گویند تخریب این محله‌ها مشکل بی قانونی را در بخش کمی از آنها حل نمی‌کند ؛ بلکه بر آن می‌افزاید و این مشکل به جای اینکه در منطقه‌ای محدود باشد در تمام عربستان پخش می‌شود.

تخریب و اخراج اجباری در جده، با توجه به اعتراضات بسیاری از سعودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، در میان اجماع ناظران جنجال گسترده‌ای را به راه انداخته است.

تداوم اقدام غیرانسانی عربستان در تخریب منازل جده و خشم عمومی مردمشیب تند حرکت عربستان در مسیر غرب‌گراییبن فرحان شرط عربستان برای ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل را اعلام کرد

به گفته «صالح الترکی» شهردار این شهر، شهر جده در معرض بزرگترین عملیات تخریب است که نشان دهنده تخریب بیش از 60 محله است.

سرلشکر «صالح الجابری»، مدیر پلیس مکه مکرمه تخریب منازل ساکنان جده را اینگونه توجیه کرد: محله‌های فقیر نشین به مقر قاچاقچیان مواد مخدر تبدیل شده‌اند.

شواهد تایید شده‌ای دال بر فروش مواد مخدر در جده وجود ندارد، اما شواهد استفاده از این مواد در جشن‌های موسم الریاض و در جشن‌های مختلطی که در عربستان برگزار می‌شود ، فراوان است.

میدل ایست آی در گزارشی نوشت: تخریب منازل ساکنان جده توسط مقامات سعودی منجر به آواره شدن هزاران نفر شده؛ گویا این محله‌ها یک منطقه جنگی و یک تراژدی غیرقابل توصیف است.

رژیم ال سعود ادعا می‌کند که پروژه توسعه جده به دنبال ساخت 17 هزار واحد مسکونی، بیش از 2700 اتاق هتل، 10 پروژه تفریحی و گردشگری و چهار جاذیه اصلی شامل اپرا، موزه، ورزشگاه وحوضه‌های اقیانوسی است.

ساکنان جده اعلام کردند که تخریب مناطق مسکونی توسط مقامات سعودی آن‌ها را غافلگیر کرد؛ چرا که آن‌ها زمان بسیار کمی برای ترک محله خود و جابه‌جایی دارند.

بسیاری از ساکنان جده همچنین اعلام کردند که دولت به آن‌ها مسکن موقت و غرامت ارائه نداده و در واقع بسیاری از صاحبان خانه را به اجاره‌نشین تبدیل کرده‌ است.

تخریب جده در حالی صورت گرفت که ولیعهد سعودی یک پروژه سرمایه گذاری جدید برای ساخت چهار بنای مهم جهانی «خانه اپرا، موزه، استادیوم ورزشی و حوضچه‌های اقیانوسی و مزارع مرجانی» را علاوه بر ده پروژه توریستی ویژه را در چارچوب اجرای برنامه‌های چشم انداز 2030 در این شهر آغاز کرده است.

به نظر می‌رسد دولت سعودی مصمم به ادامه کمپین تخریب محله‌های اعلام شده بدون توجه به وضعیت نارضایتی‌ها است. پروژه‌ای در مرکز جده با حمایت شاهزاده محمد بن سلمان جایگزین این محله‌ها می‌شود و وی با بودجه تقریبی 500 میلیاردی این پروژه را پیروزی بر زاغه‌ها می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی بن سلمان اخبار عربستان سعودی بن سلمان مقامات سعودی اعلام کردند محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

روستای دوسیران در شهرستان کازرون استان فارس واقع شده است. به علت شدت بارش های اخیر پروژه گاز رسانی این روستا تخریب شد و موجب آزرده خاطر شدن اهالی دوسیران شد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

فیلمی از مراسم کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی در شهرضا + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد