Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:19:33 GMT

بوشهر تنها استان فاقد مرکز ترک اعتیاد در کشور است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۹۵۲۲

بوشهر تنها استان فاقد مرکز ترک اعتیاد در کشور است

به گزارش ایرنا، الماس گشتاسبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در مرکز یاد شده هزینه نگهداری معتادان متجاهر از محل اعتبارات دولتی است راه‌اندازی این مرکز اقدامی ارزشمند در راستای ساماندهی معتادان است.

وی بیان کرد: این مرکز از نیازهای مهم برای استان بوشهر و بویژه مرکز و شهرستان‌ دشتستان است و شاید عده‌ای اعلام این نیاز را ناپسند بدانند ولی با توجه به اینکه قانون اعتیاد را از جرم به بیماری سوق داده انتظار می‌رود در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گشتاسبی ادامه داد: براساس بازدید صورت گرفته از برخی مرکزهای بازپروری معتادان در استان بوشهر، این مرکزها شرایط مورد انتظار را ندارند که این وضعیت راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ را ضرورت بخشیده است.

وی بیان کرد: در ارتباط با ساماندهی و درمان معتادان، ایجاد مرکزهای ماده ۱۵ مربوط به بخش خصوصی و ۱۶ماده  مربوط به بخش دولتی است که مرکزهای دولتی از لحاظ کیفی شرایط بسیار مناسبی برای معتادان دارند.

گشتاسبی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۹ در مجموع ۹ مرکز مشاوره خانواده در کنار دادگاه‌های خانواده در استان بوشهر وجود داشت که با افزایش ۶ مرکز در سال جاری، اکنون به ۱۵ مرکز رسیده است.

معاون پیشگیری دادگستری استان بوشهر گفت: در ۱۱ ماه امسال سرقت مستوجب تعذیر در استان بوشهر ۲.۷ درصد رشد داشته است که این میزان رشد در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

گشتاسبی ادامه داد: در مدت یاد شده ضرب و جرح عمدی (شامل درگیری‌های فردی)  ۳.۵ درصد رشد و میزان صدمه بدنی ناشی از سوانح رانندگی ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت کلاهبرداری، توهین به اشخاص عادی و تهدید در استان بوشهر به ترتیب رشد ۱، ۱۳.۷ و ۸.۵ درصدداشتند و  تقسیم مال از طریق نامشروع نیز کاهش ۲.۳ درصدی داشته است.

گشتاسبی اظهار کرد: انتشار تهمت، افترا و نسبت‌های توهین آمیز نیز در ۱۱ ماه سال جاری در استان بوشهر ۸.۲ درصد و تخریب نیز ۱.۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۳.۵ درصدی امانت در خیانت عنوان کرد: در مجموع ۱۰ جرم یاد شده به عنوان ۱۰ جرم ابتدایی استان بوشهر در مجموع با رشد سه درصدی روبرو بوده است.

گشتاسبی در بخش دیگری گفت: از مجموع ۶۰ دوربین جاده‌ای در استان بوشهر ۴۵ دوربین هرکدام به ارزش ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تخریب شده که با توجه به تاثیر این دوربین‌ها در کاهش سوانح انتظار است در نگهداری از آنها اهتمام جدی‌تری شود.

وی در ارتباط با پرونده‌های خانواده نیز اظهار کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته در هر پرونده اختلاف خانوادگی حداقل ۱۰ پرونده قضایی ایجاد می‌شود.

گشتاسبی اظهار کرد: بهترین بستر برای اصلاح یک جامعه خانواده است که مسئولان و رسانه‌ها باید نقش خود را در این عرصه بخوبی ایفا کنند.

معاون دادگستری استان بوشهر گفت: در ارتباط با پرونده‌های طلاق از یکهزار پرونده ارجاع شده به این معاونت ۱۰ درصد آن منجر به سازش شده است.

گشتاسبی افزود: با توجه به اهمیت مشاوره در ارتباط با طلاق چنانچه مراکز و فعالیت آن بیشتر شود امکان تبدیل بسیاری از طلاق‌ها به صلح و سازش وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از آسیب‌های حوزه خانواده این است که فرزندانی که پدر و مادر آنها از هم جدا شده اند باید در حوزه کلانتری با یکدیگر ملاقات کنند.

گشتاسبی بیان کرد: موقع آوردن کودکان برای ملاقات و حتی موقع بردن آن آسیب‌هایی دارد که در برخی موارد منجر به درگیری، بحث و جدل است.

وی گفت: در این راستا مرکزهای "مهر خانواده" برای ملاقات فرزندان ایجاد شده است که یک محیط کودکانه و مناسب برای جامعه هدف است که این مهم تاکنون در دشتستان و بوشهر به عنوان شهرستان‌های دارای بیشترین میزان طلاق استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

گشتاسبی گفت: دستگاه‌ها فعالیت‌هایی در این راستا دارند اما با توجه به جزیره‌ای بودن تنها بخشی از جامعه هدف را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ارتباط با فعالیت بنگاه‌های املاک نیز شمار قابل توجهی از آنها پروانه کار ندارند و با مهر دیگران اقدام به نوشتن قول‌نامه می‌کنند که این رویه مشکلات زیادی برای شهروندان هم استانی به دنبال داشته است.

برچسب‌ها بوشهر دادگستری مراکز ترک اعتیاد ساماندهی معتادان متجاهر پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دادگستری مراکز ترک اعتیاد بوشهر دادگستری مراکز ترک اعتیاد ساماندهی معتادان متجاهر پیشگیری از اعتیاد استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز بهداشتی را اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، اعلام کرد.

سازمان غذا و دارو فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده "تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز" را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

براساس این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان 2 از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام این‌که این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیرمجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد، از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026 روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ویدئو دیدنی از بازیگرانی که از کودکی مشهور شدند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید