Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های این سازمان گفت: یکی از آرزوهای اهل بیت علیهم السلام، و همچنین اقدامات امام زمان ارواحنافداه، رفع محرومیت و دستگیری از مستمندان است، از این رو، جامعه مهدوی و منتظر امام زمان علیه السلام، بایستی در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند. بقاع متبرکه به عنوان، پرچمدران فرهنگ و زمینه سازان جامعه اسلامی، می‌بایست پیشقراولان این حرکت مقدس بوده و زمینه همدلی و همراهی مؤمنین و خیران را برای زدودن غبار فقر و محرومیت، فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌ها با اشاره به اینکه ماه جاری آخرین ماه قرن حاضر است که با نیمه شعبان به پایان می‌رسد و قرن جدید نیز با عطر و بوی مهدوی شروع می‌شود خاطرنشان کرد: طرح قراردوازدهم، طرحی است که قرار است هم معارف مهدوی را ترویج دهد و هم در پی آن است که زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوع دوستی، مواسات، مؤمنین و خیراندیشان به نیابت از امام غایب از نظر خود، به نیازمندان کمک کرده و صدقه دهند.

وی با اشاره به اینکه، یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش برای رفع محرومیت است افزود: این اداره کل در دوسال گذشته با تدوین ابلاغیه‌هایی اقدام به توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی به افراد کم برخوردار کرده است.

معممی مقدم افزود: در راستای ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی، طرح قراردوازدهم تدوین و ابلاغ شده است. این طرح که بر مبنای مشارکت مردمی است برآن است تا با جذب مؤمنین به عنوان مهدی یاوران، بتواند خدمات ارزشمندی را در دوازدهم هر ماه به افراد کم برخوردار ارائه دهد.

وی با اشاره به ضرورت زمینه سازی مشارکت عمومی در ارائه خدمات اجتماعی افزود: در این طرح که در امامزادگان منتخب سراسر کشور برگزار می‌شود، هر کسی که دل در گرو امام زمان خود دارد با هر توان مالی و امکاناتی که دارد می‌تواند در این طرح مشارکت کند.

وی همچنین افزود: افراد مشتاق به خدمت در این زمینه می‌توانند به امامزادگان شاخص محل زندگی خود مراجعه کنند.

کد خبر 5430759 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه رزمایش همدلی فعالیت های قرآنی قرآن کریم قرآن معرفی کتاب حوزه علمیه رادیو قرآن جامعه المصطفی العالمیه آیت الله خامنه ای مجمع جهانی اهل بیت ع مقام معظم رهبری امام خمینی سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب خانواده ارائه خدمات اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی