Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: از خیرین مدرسه ساز دعوت می‌کنیم در زمینه همیاری و مدیریت و اداره مدارس ما را یاری کنند.

‌به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم زاده، در نشست تخصصی تبیین بازماندگی از تحصیل با بیان اینکه پوشش ظاهری تحصیلی در سال جاری بیش از میزان پیش بینی ما بوده است، اظهار داشت: در حالی که در دوره ابتدایی ما پیش بینی کرده بودیم حدود ۸ میلیون و ۷۶۰ هزار دانش آموز داشته باشیم تعداد ۸ میلیون و ۷۹۰ هزار دانش آموز ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت اصلی بیشتر بودن میزان ثبت نام نسبت به پیش بینی‌ها در سال جدید خانواده‌هایی بودند که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا از ثبت نام فرزند خود در پایه اول ابتدایی خودداری کرده و امسال فرزند خود را در مدرسه ثبت نام کردند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: پیش از کرونا ۳۹ هزار و ۷۸۸ کودک بازمانده از تحصیل در پایه اول ابتدایی در کشور داشتیم که در کرونا این آمار ناگهان به ۸۷ هزار تن رسید. امسال با اندکی کاهش در حال حاضر ۷۲ هزار کودک از تحصیل در دوره اول ابتدایی بازماندند.

وی در تشریح دلایل بازماندگی کودکان از تحصیل در گروه سنی دوره ابتدایی، گفت: فقر فرهنگی و امتناع والدین از تحصیل فرزندان، فقر مالی خانواده‌ها، کودکان کار خیابانی، کودکان استثنایی و دارای معلولیت، پدیده مهاجرت از روستا به شهر، کودکان فاقد مدارک هویتی و ازدواج زودرس دختران از جمله دلایل بازماندگی کودکان از تحصیل هستند. ما در شناسایی دلایل مشکلی نداریم، اما متأسفانه پوشش صددرصدی کودکان به تحصیل نیازمند عزم همه دستگاه‌ها است.

حکیم زاده با بیان اینکه بودجه مناسب برای کودکان کار به تحصیل نداریم، افزود: باید برای تحصیل کودکان کار به سمت برنامه‌های درسی منعطف برویم؛ معضلاتی مانند عدم امکان برنامه ریزی برای تحصیل کودکان کار و نبود آدرس منزل برای ارتباط این کودکان با مدرسه وجود دارد. جذب کودک کار نیازمند طرح و برنامه‌ای است که بتواند کودک را تشویق به تحصیل کند. کودک کاری که لب مرز اقدام به قاچاق سوخت می‌کند به دلیل امرار معاش طبیعی است که مایل به تحصیل نیست. باید از ظرفیت بسیج و نیرو‌های جهادی برای شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل استفاده کنیم.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص لزوم همیاری نهاد‌های گوناگون در موضوع حل بازماندگی از تحصیل گفت: مدرسه سازی آخرین اقدام ما نیست. ما امروز نیازمند مدرسه یاری هستیم. ما نیازمند اقدامات متمرکز و وحدت رویه نهاد‌های گوناگون هستیم از خیرین مدرسه ساز دعوت می‌کنیم در زمینه همیاری و مدیریت و اداره مدارس نیز ما را یاری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودک تحصیل اول ابتدایی اول ابتدایی کودکان کار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: حامیان نیکوکار سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به کودکان یتیم و نیازمند مورد حمایت این نهاد در استان کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر مرادی پویانی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران حامیان نیکوکار با بیان اینکه سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز شده است، اظهار کرد: تعداد ۴ هزار کودک یتیم و نیازمند مورد حمایت کمیته امداد استان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ١١ هزار حامی از استان‌های کشور برای سرپرستی از کودکان یتیم و نیازمند اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به مشارکت مردم در طرح ارزشمند و معنوی، اضافه کرد: شهروندان با حضور به ادارات امداد در سطح استان، و یا به درگاه www.ekram.emdad.ir و یا ارسال عدد ١ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۴ ثبت نام، و حمایت از یک یا چند فرزند یتیم را عهده‌دار شوند.

کد خبر 751243

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا/ اعلام سن ثبت‌نام
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • انتقامی که بازیگر معروف ترکیه از معلمانش گرفت
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال